18.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
הכנסת

ועדת הכלכלה התרשמה כי עיריית חדרה עשתה כל שביכולתה על מנת לקדם את ביצוע ההפרדה המפלסית.

המחלוקות הכספיות בין משרדי הממשלה וכן הדיון מחדש בסדר עדיפויות הממשלה לגבי הפרדות מפלסיות, הן שהביאו לדחייה ולעיכוב בתחילת ביצוע העבודות.
יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ גלעד ארדן:" שרים נבחנים בביצוע ובמתן פתרונות ולא בהצהרות. שר התחבורה והבטיחות בדרכים לא קידם הכרעה בנושא בניית ההפרדה המפלסית בחדרה. השר היה צריך להסדיר את המחלוקת בין משרדי הממשלה לעיריית חדרה . שאלת מי אשם בעיכוב הבנייה לא תנחם משפחות של קורבנות עתידיים ."
ועדת הכלכלה קיימה היום (ב') דיון ביוזמת חברי הכנסת ארדן וכחלון בנושא העיכובים בבניית ההפרדה המפלסית בחדרה. לאור מספר תאונות רכבת בשנים האחרונות שנבעו כתוצאה ממפגשי כביש מסילה והידיעה כי תאונות מסוג זה עלולות לעלות בחיי מאות בני אדם, השכילה המדינה להבין את ההכרח לתת דחיפות עליונה לביצוע הפרדות מפלסיות .
לפני כשבע שנים הוחלט על פרויקט הקמת הפרדה מפלסית בחדרה (בין מחלף אולגה לכניסה לעיר חדרה).מדובר במקום מרכזי, אשר עוברות בו כ 300 רכבות מדי יום. לפני כשנתיים הפרויקט אושר סופית על ידי הועדה לתכנון ובנייה.
חיים אביטן, ראש עיריית חדרה- מדובר בסכנה יומיומית לחיי אדם, זהו פרויקט לאומי .זו כניסה לעיר בת 100,000 איש. המסילה חוצה את העיר, המחסום יורד כל 7 דקות. לא ייתכן שמשמאלנו, בכפר ויתקין בו חיות 100 משפחות בניית המחלף בעיצומה וכך גם בפרדס חנה,ובנימינה. אני לא מחפש אשמים אלא דרך לצאת מהסבך.יש קבלן מבצע כבר לפני שנה., אושרו תקציבים . מה עד אחרי בחירות לא יינתן מענה לחיי אדם? כל יום שעובר ללא נפגעים זה נס- זה ביזיון למדינה.
מר זוכמן, סמנכ"ל תשתיות, משרד התחבורה- הפרדה מפלסית רגילה עלותה 30-40 אחוז מעלות הפרדה זו כי זה פרויקט שנותן לחדרה פיתוח רב הכולל הטיית כביש, פתרונות סביבתיים ופיתוח נופי ודרישות נוספות שהיו לעירייה. אומדן עלות 90 מליון שח. הוחלט שיבוצע מתקציב הרכבת. נתיבי אילון נבחרו לבצע לפני 2006 והעברנו לו את הטיפול בפרויקט. הפער בין הממשלה לעירייה הוא 4 מליון שח . לאחרונה הועברו 10 מליון ש"ח לנתיבי אילון כדי להתחיל את הפרויקט .יש סיכום עם האוצר ו 80 מליון נוספים יועברו בקרוב.
קרן טרנר, אגף תקציבים, משרד האוצר – בשנת 2006 אושרו הרבה הפרדות מפלסיות . באוגוסט 2007, בשל קיצוץ בתקציב הרכבת קוצצו מספר הפרדות, אך באשר לחדרה עדיין הוחלט בממשלה שתיכלל בגדר הפרויקטים שיש לבצע.
ח"כ משה כחלון- יש פה מחדל ממשלתי. משרדי הממשלה מכסים אחד על השני.
יו"ר הועדה, ח"כ גלעד ארדן סיכם את הדיון :
1. הועדה התרשמה כי עריית חדרה עשתה כל שביכולתה על מנת לקדם את ביצוע ההפרדה המפלסית.
2. המחלוקות הכספיות בין משרדי הממשלה וכן הדיון מחדש בסדר עדיפויות הממשלה לגבי הפרדות מפלסיות, הן שהביאו לדחייה ולעיכוב בתחילת ביצוע העבודות.
3. הועדה רואה בחומרה את הסחבת בקרב מקבלי החלטות במשרדי הממשלה המונעת ומעכבת את ביצועו של פרויקט בטיחותי חשוב כל כך לבטיחות ולחיי אדם.
4. הועדה קוראת למשרד האוצר לאשר בדחיפות ולהעביר למשרד התחבורה את 80 מליון השקלים הנוספים הנדרשים לפרויקט .



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

לוין בחוד החנית

אריק זיו ויזר

שאמה הכהן מחובר למצביעיו 24 שעות

אריק זיו ויזר

ס.יו"ר הכנסת ח"כ נורית קורן מחזקת את מורשת יהדות ישראל

אריאל אילוז

לראשונה בכנסת : אוטובוס מונגש במסגרת לבעלי מוגבלויות

אריק זיו ויזר

מה גרם מופז לשר החינוך לעשות?

אלי חזן

ח"כ לימור לבנת בתגובה לחוק פינוי פיצוי:

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן