26.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
ד"ר גבי אביטל

והיה אם ישראל תתקוף באיראן

ד"ר גבי אביטל הודף את האיומים הנובעים מהצורך למענה לאיומים האיראניים

 

 

כמו מטוטלת הנעה מקצה לקצה, כך ההתייחסות אצלנו אל ירי טילים בליסטיים לעברנו. בקצה האחד של המטוטלת נמצאים אלה אשר היו משוכנעים שסדאם חוסיין לא יירה אפילו טיל אחד במלחמת המפרץ הראשונה, ובקצה האחר – פרשנים, מדינאים ואנשי צבא הסבורים שהחמור מכל עוד לפנינו אם רק נעז לתקוף באיראן. בכל מקרה, רבים סוברים כי המלחמה הבאה תהיה מלחמת טילים. תחילה, יש לציין כי בעיניי חובת ההנהגה היא מניעת מלחמה באמצעות הרתעה. אולם נניח שיכלו כל הקיצים, המאמצים הדיפלומטיים ייכשלו, הלחצים הכלכליים לא יישאו פרי והאקדח, הטעון כבר עתה, יצטרך לפעול. כיצד זה יקרה? קיימים שלושה מתארים של פעולה צבאית, בהנחה שלא יהיה שיתוף פעולה אמריקני פיזי, למעט אמצעי לוחמה אלקטרונית ואמצעי תקשורת:

האחד הוא תקיפה אווירית של כלי טיס המצוידים בפצצות חכמות; השני מציע תקיפה בעזרת טילי קרקע-קרקע עם ראשי קרב רגילים, ואשר לפי כל המידע הגלוי בחו"ל קיימים בידי ישראל; השלישי מעלה אופציה של תקיפה דרך הים. ואפשר להוסיף גם מתאר נוסף שהוא שילוב בין השלושה. ומה תהיה התגובה?

פורסם בישראל היום. להמשך המאמר המקורי לחצו כאן



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

עולים על המסלול הישראלי הנכון

אלי חזן

גל"ץ – הרדיו של מרץ/ ד"ר גבי אביטל

אריק זיו ויזר

בן-סימון, זה הצבע האדום

אריק זיו ויזר

ניצחון פירוס הרפורמי

אלי חזן

אילנה דיין וכיפת הברזל

אריק זיו ויזר

עולים על המסלול הישראלי הנכון

אלי חזן
דילוג לתוכן