40.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
רשויות מקומיות

התקווה האחרונה של בית שמש

אלי חזן על ההתמודדות של משה שטרית למועצת העיר בבית שמש : התקווה האחרונה של הצעירים והתקווה האחרונה של השפיות המסורתית – חילונית



*הבהרה  : אין בטקסט הזה על מנת לבקר את כל החרדים ולא ליצור הכללות. יש בטקסט הזה על מנת לבקר ראש עיר חרדי כושל שהגיע הזמן שיילך הביתה. 


רוב תושבי בית שמש היו מיואשים במהלך הקדנציה האחרונה. הם ראו כיצד העיר שלהם הופכת לחרדית יותר ויותר. הם ראו כיצד ההנהגה הלא חרדית נוהגת כחכמי חלם, מפוצלת כמו במלחמות היהודים ומשליכה את העתיד האנושי שלה אל אזור כוחות השאול. שהרי, בבחירות שעברו התקוטטו ביניהם שני מועמדים ציוניים על הבכורה והמועמד החרדי משה אבוטבול ניצח. יש להדגיש שאבוטבול אינהרנטית – רחוק מאוד מהציונות. הדבר בא לידי ביטוי במעשים אקטיביים שפגעו במזיד באוכלוסייה הציונית (מסורתית, חילונית ודתית לאומית).

היאוש. אוי היאוש. כאשר אתה נכנס בשערי העיר אתה לא יכול שלא לחוש שהעתיד המנהיגותי לוט בערפל. שורה של אנשים חסרי חזון ויכולת המעוררים רגשות פתאטיות גורמים לך לתהות מה יהיה כאן?


ההנהגה הוותיקה גרמה לתושבים צעירים לנטוש את העיר ולמצוא להם את העתיד במקומות אחרים. וגם כשחשבנו שההנהגה הלאומית נוהגת באחריות בא שר הכלכלה נפתלי בנט וביצע תרגיל מסריח שעה שהעביר את התמיכה מהמועמדת שלו עליזה בלוך – אשת חינוך ציונית – למועמד אחר.


אבל בכל אזור של חושך עלינו למצוא את האור והאור בהק בבירור כאשר חיפשנו אותו. בין הייאוש והצער קמו להם צעירים מקומיים, לאומיים, איכותיים, חסרי ציניות אך מאוד ציוניים – אנשים טובים באמצע הדרך – שסיימו את שירותם הצבאי- מי בקרבי, מי כקצין ומי בסדיר – למדו לימודים גבוהים, מצאו להם עבודות להתפרנס מהן  והחליטו לקרוא “תגר” על המצב.

קבוצת תגר מבית שמש, אותם צעירים שלא התייאשו אלא שמרו את הגחלת בעיר חסרת תקווה הם חלק מרשימת הליכוד הרצה בבחירות המקומיות לעיר. את המקום הראשון ברשימה תופס שלום אדרי הוותיק. לאדרי מעמד של נכס צאן ברזל והוא גם יו”ר סניף הליכוד בעיר אבל דומה כי הוא גם עצר לרגע וחשב על העתיד. הוא הוביל והיה שותף להחלטה קונצנזואלית של הסניף להעמיד במקום השני את משה שטרית – הנציג הכי אותנטי של הצעירים הציוניים הללו. משה הוא התגלמות כל הטוב בארץ ישראל. ברשימה יש גם נציגות למגזרים אחרים ואפילו יוצאת אתיופיה מרשימה, שעליה נדווח בהמשך, קיבלה מקום מכובד, אך מה שחשוב הוא לחזק אותה ולתמוך בה.


שטרית, כמו גיא לייכטר במזכרת בתיה, הוא המנהיגות העתידית של הליכוד בשנים הבאות ברמה המקומית ואף לאחר מכן ברמה הארצית. ההחלטה של הסניף לבחור אותו במקום השני היא בעצם התקווה האחרונה. היא התקווה האחרונה לפני שהעיר תיפול לידיים חרדיות וכשם שנפילתה של מדינת ישראל תסמל את נפילתו הסופית של המערב הליברלי והחופשי כך נפילתה של בית שמש תסמל את נפילתה של מדינת ישראל.


והערה אחת על מאיר בלעיש. אינני מכיר אותו ולא את סביבתו אבל הכוחות הציוניים החליטו להתאחד סביב מועמד אחד ציוני בבית שמש שלו הסיכויים הטובים ביותר – שמו אלי כהן. בלעיש, שאיננו חרדי, החליט לרוץ בכל זאת על אף שהוא יודע שסיכוייו נמוכים. בפועל הוא מפצל את הכוחות הציוניים ונשאלות  שאלות רבות לגבי התנהלותו.


בהיסטוריה הפוליטית הקצרה של מדינת ישראל ידוע המילה “כלנתריזם” של פוליטיקאי שבעצם מכר את האידיאולוגיה והשורשים שלו תמורת אתנן פוליטי. השאלה הנשאלת היא האם ה”בלעישזם” יחליף את הכלנתריזם?

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הסקרים חד משמעיים בלוד : יורם מרציאנו הוא ראש העיר הבא

אלי חזן

ברעננה הליכוד עושה ציונות

אלי חזן

אילן כהן יוצא לדרך חדשה

אלי חזן

הפרעות אלימות קטעו את נאום גדעון סער בטקס הרמת כוסית בסניף יהוד

אריק זיו ויזר

פתיחת סניף הליכוד ברעננה

אריק זיו ויזר

שמעון גפסו מציג : ניהול עירייה למופת

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן