20.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
בארץ

התנ”ך – מקור הצדק שלנו

כל מי שמייצג את מדינת ישראל ראוי שישנן מסמך זה

בס”ד

כל מי שמייצג את מדינת ישראל ראוי שישנן מסמך זה.

התנ”ך – מקור הצדק שלנו

(מתוך “שיחת השבוע” לפרשת וישלח)

אפילו דוד בן גוריון בנאומו לפני וועדת פיל ידע להתבסס על התנ”ך

כדי להוכיח את זיקתו של העם היהודי לארץ ישראל.

ההסתמכות על התנ”ך כבסיס לזכותנו על ארץ ישראל נראית לחלקים בציבור כנאיבית או כתלושה מהמציאות.הם מעדיפים להתבסס על החלטות בין לאומיות ועל נימוקים משפטיים המקובלים בשיח הדיפלומטי.גישה כזאת נראית להם ריאלית ומתקבלת יותר על הדעת.

הבעיה עם הגישה הזאת שהיא משמיטה מתחת רגלינו את היסוד החזק ביותר- את הצדק.

מולנו הערבים טוענים בשם הצדק.לטענתם,עשקנו אותם,גרשנו אותם מבתיהם באנו מקצוות עולם לאדמה שבה התגוררו אבותיהם,השתלטנו על ארץ לא לנו.גם אם נתמוך את טענותיהם בהחלטות האום,עדיין הצדק שלהם יישמע משכנע יותר.מול כל הטענות האלה יש לנו קלף אחד מנצח הצדק שלנו.

ה”מייפלאוור”שלנו

אפילו דוד בן גוריון בנאומו לפני “וועדת פיל” ידע להתבסס על התנ”ך כדי להוכיח את זיקתו של העם היהודי לארץ ישראל.וועדת פיל וועדת חקירה ממלכתית שמינתה ממשלת בריטניה בשנת תרצ”ו (1936) בעקבות פריצת המרד הערבי הגדול.הערבים השמיעו את אותן טענות שהם משמיעים היום.

כאשר בן גוריון התייצב לפני הועדה שאל אותו ראש הועדה,הלורד פיל: “רוב הנציגים שהופיעו לפני הוועדה לא נולדו פה.אתם באים לבית שאדם נולד בו ואומרים זה הבית שלנו.”באיזה זכות אתם תובעים בעלות על הארץ הזאת”? בן גוריון הרים את ספר התנ”ך ואמר: “זה הקושאן שלנו”.

בן גוריון המשיך ואמר:”לפני פחות ממאתיים שנה יצאו ראשוני המהגרים לאמריקה באוניה שנקראת מייפלאוור.זה היה יום גדול בתולדות אנגליה ואמריקה.האם מישהו יודע בדיוק באיזה יום יצאה הספינה מה התפריט שאכלו על סיפונה? פיל גיחך במבוכה.

אמר בן גוריון לא חלפו מאתיים שנה ושום אנגלי או אמריקאי אינו זוכר את יום ההפלגה ואת התפריט במייפלאוור,אבל כשאבותיי יצאו מלפני שלושת אלפים שנה ממצרים,שזו המייפלאוור שלנו,יודע כל ילד יהודי בעולם באיזה יום בדיוק הם יצאו-בחמשה עשר בניסן.

הוא גם יודע מה הם אכלו-מצות.הוא גם יודע לאן הלכו ואיפה נדדו עד שנכנסו לארץ ישראל.

כל זה בזכות ספר התנ”ך.

הטיעון הזה נושא בתוכו את הצדק שלנו. לא כבשנו ארץ של אחרים. לא נישלנו איש מאדמתו. חזרנו לארץ שלנו, לנחלת אבותינו, שממנה גורשנו בכוח הזרוע. ארץ ישראל היא שלנו, כי היא הוענקה לנו על ידי בורא העולם, כפי שיודע כל מי שקרא אי פעם את התנ”ך, וכאלה יש מיליארדים ברחבי העולם. לכן, הטיעון הזה הוא החזק ביותר והמשכנע ביותר.

עצוב לא אחת לגלות כי מה שמתביישים יהודים מסוימים לומר אומרים הגויים בעוז. כמעט כל מי שנזדמן לו לשוטט בעולם פגש לא-יהודים שמאמינים בזכותו של העם היהודי על ארץ ישראל. הם מאמינים בזה לא בגלל החלטות האו”ם, אלא מפני שכך קראו בתנ”ך.

את הטיעון הזה צריך להשמיע שוב ושוב – לפני כל הטיעונים המשפטיים והביטחוניים. כי אם בבסיס אינך צודק, לא יועילו לך כל הנימוקים המשפטיים, והם ייתפסו תמיד כתירוצים גרועים לאי-עשיית הצדק. לכן אנחנו מוכרחים להציג לפני העולם כולו את הצדק שלנו ואת הזכות המוסרית שבשמה אנחנו תובעים את ארץ ישראל.

הקפאת הבנייה פוגעת בזכות הזאת, ויש בה כניעה לעמדה הערבית שהארץ כביכול שייכת להם. הפרטים אינם חשובים כאן, וגם לא התמורות שכביכול נקבל. עצם העובדה שאנחנו מוכנים להקפיא את הבנייה בחלקים מארץ-ישראל – יש בה הודאה כביכול שאיננו בעליה של הארץ הזאת. לכן, אסור לקבל שום הקפאה נוספת, אלא בדיוק להפך – צריך לעמוד בתוקף על זכותנו לבנות בכל חלקי הארץ, ולהצהיר בבירור שזו ארצנו ונחלתנו עד עולם.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אפרת גוש וקובי אפללו הופיעו באירוע הוקרה למתנדבים המסייעים לניצולי שואה מאת:אלי חזן

אריק זיו ויזר

ברדוגו צודק : במחלוקת סביב ועדות החקירה

אריק זיו ויזר

“גאווה בליכוד” ו”החוג הגאה בעבודה” – ראש בראש.

אריק זיו ויזר

השירים של יחזקאל יגנה 2012

אלי חזן

מה שדני והולנדי עושים על מנת לקרב בין עמי האזור

אריק זיו

זה לא בגלל הכיפה

דילוג לתוכן