19.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
באנר ראשי בליכוד

התחממות ביחסי הליכוד-הונגריה

רבות נכתב כאן בעבר על יחסי הליכוד עם הקהילה היהודית ומפלגות הימין-מרכז בהונגריה, שהתגבשו בשנה וחצי האחרונות, בהובלתו של רכז קשרי חוץ, תמיר ורצברגר, ועל חשיבותה של הונגריה כשער של ישראל לאירופה. כעת נודע ל’ליכודניק’ כי לאחרונה חלה התחממות משמעותית ביחסי הליכוד עם גורמים רשמיים בהונגריה, שיכולה להוביל לפריצת דרך משמעותית ביחסי שתיי המדינות.
במסגרת תפקידו כמנהל אגף קשרי חוץ והסברה, בין השאר, נוהג אלי חזן לפקוד גם שגרירים ונציגויות זרות בארץ, במטרה לפתוח ערוץ תקשורת בין הנציגויות הדיפלומטיות הזרות לליכוד, ובכך להטמיע ולייצג את דרך הליכוד וממשלת הליכוד ולחבר את הליכוד לפעילות הנציגויות ולהיפך.
אי לכך היה זה הרי טבעי שלפגישתו של אלי חזן עם שגריר הונגריה בישראל, אנדור נאדג’, ועוזר השגריר, טריסטן אזביי, יצטרף גם תמיר ורצברגר.
הפגישה המוצלחת של חזן וורצברגר בשגרירות ההונגרית הולידה לא רק ערוץ תקשורת ישיר לנציגות הרשמית של הונגריה בישראל, אלה גם חברויות אישיות, כאשר התגלה כי משפחתה של סבתו של תמיר ומשפחתו של סבו של טריסטן הגיעו מאותו כפר בדיוק בצפון הונגריה.
בביקורו האחרון של תמיר בבודפשט, בחודש יולי האחרון, היה זה טריסטן שארגן עבורו פגישה עם נציגי הצעירים של פידס והנוצרים דמוקרטים, מפלגות השלטון מהימין-מרכז בהונגריה, פגישה עליה דווח ב’ליכודניק’.
לפני כשבועיים וחצי עלה בידו של תמיר לגמול לטריסטן בביקור גומלין כאשר טריסטן, רעייתו ושניי ילדיהם הגיעו לביקור בביתו של תמיר במושב לימן, שבגליל המערבי, וזכו לסיור באתר ראש הנקרה ובארוחה הונגרית אוטנטית, וכיאה לאירוח כפרי גם חזרו לביתם בתל אביב עם שק מלא בפירות מעציי הגינה המגוונים, אבל בעיקר עם חוויה בלתי נשכחת.
טריסטן אזביי הוא צעיר מבטיח מאוד בהונגריה, מראשיי הצעירים במפלגה הנוצרית דמוקרטית, והוא כבר כעת אוחז בהצעות למשרות ממשלתיות בכירות מאוד, לכשישוב משליחותו בישראל, ואין ספק שהחברות האישית שנרקמת כאן תסייע בעתיד ביחסי שתי המדינות.

שבוע לאחר מכן הוזמן תמיר ורצברגר ל”מסיבת גולאש” בפארק הירקון, בחסות השגרירות ההונגרית. את האירוע ארגנה צעירה מהונגריה בשם קטלין לוקאצ’י, גם היא חברה בצעירים של הנוצרים דמוקרטים בהונגריה, והיא הגיעה לארץ ביוני האחרון, למשך חצי שנה, במסגרת תכנית הונגרית שמיצאת שליחים למקומות בעולם בהם יש ריכוזים גבוהים של יוצאי הונגריה (לאו דווקא יהודים), במטרה לחזק את הקשר בין הונגריה לקהילות ההונגריות בתפוצות. עוד טרם הגעתה של קטלין לישראל, כבר מהונגריה ובמסגרת פעילותה הפוליטית, היא פעלה לקירוב לבבות בין האוכלוסייה הנוצרית לאוכלוסייה היהודית בהונגריה ובמאבק באנטישמיות. קטלין, קתולית הדוקה, הוכיחה במהלך שהותה בארץ את מחוייבותה ואהבתה לעם היהודי וארץ ישראל, והועלו כבר הצעות לבניית פרוייקטים משותפים בין יהודים ונוצרים בהונגריה, בשיתוף הליכוד, עם חזרתה של קטלין להונגריה.

אתמול בערב הוזמנו מנהל אגף קשרי חוץ, אלי חזן, ורכז קשרי חוץ, תמיר ורצברגר, למעון השגריר ההונגרי בהרצליה, לאירוע לציון 60 שנה למרד ההונגרי בשלטון הסובייטי. עצם ההזמנה האישית של חזן וורצברגר על ידי השגרירות מעידה על ההערכה שרוכשים להם שם, אבל בעיקר על הרצון מצד הונגריה לכונן יחסים עם מפלגת הליכוד.
מטרת הדיפלומטיה היא בניית גשרים וקשרים, ואת זה ניתן לעשות רק באמצעות קשרים וחברויות אישיות לגורמים בעליי השפעה. זהו למעשה סוד ההצלחה של אגף קשרי חוץ ושל אלי חזן בשנה וחצי האחרונות.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

יום הולדת לנבון קצב – ליכודניק מאחל מזל טוב

אלי חזן

קרא : “לחדול משחרור מחבלים”

אלי חזן

מלאך הביצוע של הליכוד ובית”ר

אריק זיו ויזר

איש השנה בליכוד ח”כ דודי אמסלם.

אריק זיו ויזר

ועידת הליכוד תומכת בזכות התפילה ליהודים בהר הבית – ארגוני המקדש מברכים

אלי חזן

הקרב על הגז – סיפור הצלחה

עומר אריכא
דילוג לתוכן