24.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
ממשלה

השר פלד: “ויתור על הגולן משמעו התאבדות!”

זאב בן-יוסף מסקר את הופעתו המיוחדת של השר יוסי פלד במועדון “מנורה” בבירה: “שינוי המִשטרים במדינות ערב לא יביא לפִתרון, אלא יכולתנו להתמודד מול האיומים הביטחוניים”

הרגע הקשה ביותר בחייו של השר והאלוף (במיל.) יוסי פלד לא היה אף אחד מהמראות והחוויות הקשים והרבים שעברו עליו בשדה הקרב. הרגע הנורא בחייו היה דווקא המראה של פליטים יהודיים שנמלטו מיישוביהם ברמת הגולן בתחילת מלחמת יום הכיפורים. “הרגע ההוא היה הקשה ביותר בחיי”, העיד השר פלד בשיחה שניהל עם חברי מועדון התרבות “מנורה”, אותו מנהל בתנופה רבה מר אהרון סגיר, יו”ר ההנהגה העולמית של בית”ר. “הרגע ההוא הבהיר לי”, הוסיף פלד, “שמשמעות הוויתור על רמת הגולן תהיה כמעט התאבדות של המדינה, מאחר שבצפון, בניגוד לסיני, אין שום מרחב לתיקון שגיאות”.

 

השר פלד אמר כי למרות שכל השנים מאז הקמת המדינה מלווים את ישראל קשיים ומשברים רבים, בכל זאת תמיד היה מצבנו טוב בהרבה ממה שהיה בזמן מלחמת השחרור, בה השתתף לאחר שניצל מהשואה. הוא ציין שהשתתף בכל המלחמות שכולן היו קשות, אבל הקשָה מכולן הייתה עבורו מלחמת ההתשה שנמשכה אלף ימים, כאשר בכל יום היו נפגעים, פצועים והרוגים, במהלך לוחמה סטאטית שכמעט אי אפשר להכריעה.

“מאז ועד היום”, אמר השר פלד, “האיומים עלינו אינם משתנים בגדול, אלא רק בכיוון ובגיאוגרפיה, כשמשתנים רק אלה שמאיימים. המדינה נותרה אי בתוך אוקיינוס מוסלמי ענק ועויין, כאשר מדינות שהיו נחשבות לבנות בריתנו הופכות עויינות גם הן. לא כל אחד זוכר שאפילו איראן הייתה פעם בעלת ברית שלנו והפכה לאוייב המאיים ביותר”.

“מדינת ישראל היא מתנה חד-פעמית שקיבלנו,” הוסיף פלד, “ואם נפספס אותה – לא תהיה לנו עוד הזדמנות, ומי בכלל רוצה לחכות עוד אלפיים שנה עד שתבוא הזדמנות נוספת?”.

 

פלד העיד על עצמו שהוא אומנם שותף לאלה שחולמים שלום, רק שהוא מציע שכשמתעוררים בבוקר צריכים לזכור שזה רק חלום ולא מציאות. “אין זה נכון שהשלום הוא היעד של המדינה”, מצהיר השר בחדות, “היעד החשוב ביותר, היעד הראשוני שעבורו צריך לשלם כל מחיר, הוא – להבטיח את קיומה הפיזי של מדינת היהודים. הצלחנו לכרות שלום עם מצרים וירדן לא בגלל שמנהיגיהם הפכו לציונים, אלא בגלל שהבינו שאין להם היכולת לזרוק אותנו מהמזרח התיכון. זה יקרה גם עם אחרים, אם הם יבינו זאת. אני מאמין לאחמדינגא’ד שכוונתו להשמיד את ישראל, והשאלה היא אם אכן יש לו היכולת לחסל אותנו או לא. אבל הבעייה היא לא איש מסויים, כי אם לא יהיה אחמדינג’אד יבוא במקומו מישהו אחר. כך ששינוי המשטר במדינות ערב לא יביא לשום פתרון, מאחר שקיום המדינה איננו יכול להתבסס על הרצון הטוב של מישהו מבחוץ. קיומנו יוכל להישען רק על היכולת שנו להתמודד מול האיומים הביטחוניים.”

“ישאומרים”, מוסיף השר פלד, “ויש כאלה אפילו בליכוד, שלא יהיה פתרון להסכם עם סוריה אלא רק על ידי ויתור על רמת הגולן. ויתור,” מדגיש השר, “ולא  ‘החזרה’, מאחר שאתה מחזיר רק משהו שלקחת ושלא שייך לך, אבל אם אתה נותן משהו ששיך לך, אתה מוותר עליו. אינני מוכן לוותר בשום אופן ובשום תנאי על רמת הגולן!”, מצהיר פלד, “ויתור כזה בעיניי כמוהו כהתאבדות של המדינה, מאחר שבצפון, בניגוד לסיני, אין שום מרחב לתיקון שגיאות! אסור לנו לסכן את קיומנו. יש לנו אחריות גם כלפי הדורות הבאים”.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

השר כץ: “אבו מאזן שוב מבלף ורץ להתחבק עם חמאס – המו”מ הסתיים בלא כלום”

אלי חזן

“נפתלי ידידי, דווקא בשל עמדותינו הדומות, אני קורא לך להתנצל בפני רה״מ”

אלי חזן

ריבלין: “המערכה על ירושלים מתחילה במעלה אדומים”

אלי חזן

רפורמת נס לאזרחים ותיקים יוצאת לדרך

אלי חזן

ארדן ממנה את שאול גולדשטיין למנכ”ל רשות הטבע והגנים

אריק זיו ויזר

סגן השר קרא חושף: סוריה מייצאת מים לישראל

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן