25.1 C
תל אביב
18 באפריל 2024
ליכודניק
ליכוד ירוק

השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן: יש לייעד את הקרקעות הנמצאות בסמיכות לנחל הקישון כשטחים פתוחים לטובת הציבור

השר להגנת הסביבה, ח”כ גלעד ארדן, פנה לשר האוצר, יובל שטייניץ ולמנהל מנהל מקרקעי ישראל, ירון ביבי, על מנת שיפעלו בהתאם לסמכות המוקנת להם בחוק, וייעדו את השטחים הפתוחים הסמוכים למורד נחל קישון כשטח ציבורי פתוח שינוהל על ידי רשות נחל הקישון. בפנייתו לשניים מציין השר ארדן כי הקרקעות במורד נחל קישון, במרחק של לפחות 100 מטר מכל גדה, כוללים שטחים בהם ערכי טבע ונוף. שטחי מקרקעין אלו נמצאים כיום בעלות המדינה וכעת ישנה הזדמנות לייעד אותן לשטחים ציבוריים פתוחים.

השר ארדן מדגיש במכתבו כי ייעוד המקרקעין לשטחים ציבוריים אפשרי בהתאם לעקרונות שימור הנחלים, הבאים לידי ביטוי בתכניות מתאר ארציות שאושרו לאחרונה, כמו גם בתכנית האב לנחל קישון אשר אומצה בעבר על ידי ממשלת ישראל.

השר ארדן: ” הצפיפות הגוברת במרחב העירוני מחייבת אותנו לפעול בכדי שישמרו שטחים פתוחים ירוקים לטובת הציבור ולהנאתו. לפני מספר ימים סיירתי באזור ולמיטב הבנתי ניתן להביא לפיתוח נמל חיפה שאני מכיר בחשיבותו וגם לשמור על הצורך הציבורי החיוני לשטח פתוח וירוק במפרץ חיפה”.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

השר להגנת הסביבה גלעד ארדן הציג למליאת הממשלה את חמשת יעדי משרדו לשנים הקרובות, בראשם – הסביבה כמנוע כלכלי לצמיחת המשק הישראלי

אריק זיו ויזר

השר להגנת הסביבה מינה ועדת מומחים ציבורית לגיבוש תכנית לאומית לצמצום זיהום האוויר בישראל

אריק זיו ויזר

המאבק על זכות הציבור לנחל קישון

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה בתמיכת השר להגנת הסביבה את הצעת החוק האוסרת נהיגת רכבים בחוף הים

אריק זיו ויזר

ארדן על ממצאי דוח המבקר: אפעל לביטול הבנייה בחוף פלמחים

אריק זיו ויזר

אהוד יתום מועמד לכהן כיושב ראש רשות הטבע והגנים מטעם השר להגנת הסביבה

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן