19.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
ממשלה

השר כ"ץ: פניתי לרה"מ כדי לדון בדחיפות בתוכניתי ״להיפרדות אזרחית״ מעזה

שר התחבורה, ישראל כ"ץ: "פניתי לראש הממשלה כדי לדון בדחיפות בתוכניתי ״להיפרדות אזרחית״ מעזה. פירוז עזה מטילים הוא תנאי מוקדם לביצוע התוכנית ולהפסקת מבצע ״צוק איתן״. מאז השתלט החמאס על עזה לא השכילה ישראל להגיב למציאות המשתנה. מזה שנים אני קורא לקדם את תכנית ״ההיפרדות האזרחית״. הפסקת אספקת חשמל, מים, דלק, מזון וכל המוצרים הנוספים, פירוז עזה מנשק וטילים ויצירת קו גבול בין ישראל לעזה.

במקביל יש לפתוח את מעבר רפיח בין עזה למצרים להעברת סחורות ומעבר אנשים תחת פיקוח. במידה והמצרים יסרבו לשתף פעולה יש ליזום הקמת אי בים בחסות בינ"ל במרחק 4.5 ק״מ מול חופי עזה ובו יוקמו נמל ובהמשך שדה תעופה. אפשר להקים באי גם מלונות. האי יחובר לעזה באמצעות גשר שבמרכזו תהיה נקודת בידוק ביטחונית ויהיה נתון לשליטה ביטחונית בין לאומית מלאה למשך 100 שנים ולשליטה ישראלית בים.

הפלשתינים ישולבו בהפעלת הנמל ושדה התעופה ובתעסוקה במלונות. לא יבנו בתי מגורים על האי. בכך תוסר האחריות מעל ישראל, יתאפשר לפלשתינים חופש אזרחי מלא וישראל תשמור על בטחונה, ללא חשש מהברחת נשק דרך הים וסיכון שמיה.

שמירת הפירוז בעזה תהיה תנאי להפעלת האי. במידה ויופר הפירוז יחסם המעבר בנקודת הבידוק ותופסק כל פעילות. ישראל תייצר הרתעה מלאה בגבולה עם עזה ותגיב על כל ירי לשטחה בעוצמה מלאה, בדיוק כמו מול כל גבול אחר. על מנת לאפשר את יישום התוכנית על ישראל לפעול במלוא העוצמה ולהציב את פירוק הטילים כיעד לסיום המבצע.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

שרת התרבות והספורט, ח"כ לימור לבנת בתגובה לדחייה בדיון להצעת חוק – הכרה לצורכי מס בתשלומי אמהות עובדות למטפלות:

אריק זיו ויזר

נתניהו : "יאוחדו משרדים תחת חסותי ואטפל בבעיית המסתננים בשכונות"

אלי חזן

אדלשטיין נלחם כנגד מכת ברק

אלי חזן

בבת ים החלה מהפכת האזרחים הותיקים

אלי חזן

גם בים יש ביטחון

הרויזיוניסט

המשנה לראש הממשלה סילבן שלום בראיון מיוחד

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן