24.1 C
תל אביב
18 באפריל 2024
ליכודניק
ממשלה

השר דנון מוביל קידום נשים

משרד המדע הכריז על “שנת נשים פורצות דרך במדע ובטכנולוגיה” והשיק קמפיין בנושא

 

שר המדע דנון: “מתכוון להוביל תהליך חקיקה שתעניק תמריצים למוסדות להשכלה גבוהה שיובילו שינוי באחוז הנשים במוסדותיהם”

משרד המדע קבע את שנת 2015 כשנת נשים פורצות דרך במדע וטכנולוגיה והשיק אמש קמפיין הסברה גדול שבמרכזו יעמדו מדעניות המהוות מודל לחיקוי.

Danon_q1

ההחלטה על קמפיין הסברה נרחב מגיעה על רקע דו”ח של משרד המדע והמל”ג שפורסם השבוע וממנו עולה כי נשים מהוות כיום מיעוט בסגל האקדמי הבכיר בישראל, שיעורן עומד על כ-29% באוניברסיטאות, ו-39% במכללות המתוקצבות. המצב חמור במיוחד בחוגים במתמטיקה ומדעי המחשב שם נשים מהוות 11% בלבד ו-13% במדעי הטבע הפיסיקליים. גם העתיד אינו נראה מבטיח כרגע – שיעור הסטודנטיות במקצועות ההנדסה, המתמטיקה, הסטטיסטיקה ומדעי המחשב עומד כיום על בין 25% ל-31% בלבד מהסטודנטים.

על  השקת התכנית והקמפיין הכריז אמש (שלישי) שר המדע דני דנון באירוע חגיגי בהשתתפות נשיאת אוניברסיטת בן-גוריון בנגב פרופ’ רבקה כרמי, המדענית הראשית של משרד המדע פרופ’ נורית ירמיה, מנכ”לית אינטל ישראל מקסין פסברג ומייסדתAlljobs  רויטל הנדלר.

לקמפיין נבחרו מדעניות לאו דווקא מוכרות בציבור הרחב, אלא מדעניות צעירות שעוסקות במחקרים מעניינים מזוויות פחות מוכרות בציבור כגון ד”ר הגר לנדסמן שבמסגרת מחקרה חוקרת את הרכב החומר האפל באמצעות טלסקופ ייחודי בקוטב הדרומי, שם גם שהתה תקופה; ד”ר רוני קמאי מהמחלקה להנדסת בניין באוניברסיטת בן-גוריון שמחקרה עוסק במוכנות של בניינים לרעידות אדמה; ד”ר קרינה יניב ממכון ויצמן למדע שמחקרה חשף לראשונה את התפתחות מערכת הלימפה בעובר והיא מבצעת מחקרה באמצעות דגי זברה; וד”ר בת חן לובין ממרכז המחקר האזורי שומרון שמחקרה בודק את הדנ”א של גפנים ומנסה למצוא את הגפן התנ”כי.

בנוסף, יעלה המשרד החודש עם קליפ קצבי בערוצי הילדים שבמרכזו להקת נערות המתכננות מופע באמצעות כלים מעולם המדע.

Danon_q2

לדברי שר המדע דני דנון, ״הנתונים שהוצגו לי בראשית השבוע הוכיחו גם הם כי האקדמיה הישראלית נתונה במצב קשה של חוסר בנשים. לאור תמונת המצב שהוצגה לי, אני מתכוון להוביל תהליך חקיקה שתעניק תמריצים למוסדות להשכלה גבוהה שיובילו שינוי באחוז הנשים במוסדותיהם. לצד זאת המשרד מתכוון להשקיע משאבים רבים בקידום נשים למקצועות מדע ולהשקיע כ-30 מיליון ₪ בתכניות לנערות, במימון מחקרים בנושא, הקמת מרכזי ידע, הענקת מלגות וקיום כנסים. את פירות המאמצים נוכל לקטוף בעוד מספר שנים “.

מנכ”לית אינטל ישראל מקסין פסברג אמרה באירוע: “על מנת להעלות את ייצוגן של נשים ושל קבוצות תת-מיוצגות אחרות בתחומי המדע והטכנולוגיה, יש ליצור תרבות המעודדת שונות ומגוון. אנו באינטל מאמינים שגיוון בתעסוקה הוא המנוע לחדשנות וליצירתיות. לא דרך אפליה מתקנת, אלא בעבודה קשה של התמדה והטמעה של ערכי שיווין בארגון, בין היתר באמצעות דוגמה אישית. לכן אני כה גאה ש-30% מההנהלה הבכירה של אינטל ישראל ו-40% מהנהלת המפעל שלנו בקרית גת – הן נשים. צריך לחזק את המודעות של הגורמים השונים בתוספת הערך שמביא שילובן של נשים. גיוון, שונות וייצוג שוויוני מיטיבים עם החברה כולה, ולכן ייצוג שווה של נשים במדע וטכנולוגיה אינו מטרה, אלא אמצעי לשיפור החברה”.

Danon_img

בתמונה (מימין לשמאל) : רויטל הנדלר, פרופ’ רבקה כרמי, השר דני דנון, הגב’ מקסין פסברג ופרופ’ נורית ירמיה.

קרדיט: בני וודו, לע”מ.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

שר החינוך גדעון סער : מחובתנו לחזק את החינוך הממ”ד

אריק זיו ויזר

כשבוז’י ביקר בחווה של אברי..

אריק זיו ויזר

השר אדלשטיין: “לפני מס׳ שעות יצא לדרך מסע הלוויה של תהליך השלום”

אריק זיו ויזר

אדלשטיין: הפלסטינים שוב סרבני שלום

אריק זיו ויזר

“הנתונים מעידים על הצלחת מהלכי הממשלה ועל חוסנו של המשק”

אריק זיו ויזר

ממשלה תוך 48 שעות

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן