33.1 C
תל אביב
24 באפריל 2024
ליכודניק
ד"ר יצחק בן גד

השגריר באו”ם: הגיע הזמן לשנות כיוון

הפעם בחירת השגריר באו”ם  מוכרחה להיות הטובה ביותר

במאמרו של יעקב אחימאיר:  “זו קריאה אחרונה:  דרשוביץ זקוקים לך”  (“ישראל היום”, 13.6.2010) הוא כתב:  “אם אלן דרשוביץ יסכים להיות שגרירנו באו”ם הוא יירשם בדפי הזהב של העם כמי שנחלץ לטובת הבית השלישי.”  אחימאיר כותב בצורה דרמטית שייתכן ששונאי ישראל יעבירו באו”ם החלטה שתבטל החלטת החלוקה 181 בנובמבר 1947.

אין ספק פרופ’ דרשוביץ הוא עו”ד מבריק, נואם מצוין ומגן על האנטרסים של ישראל בהופעותיו הרבות בתקשורת בעיקר האמריקאית.  אני גם הכרתי אותו אישית כאשר כהנתי בתפקיד קונסול כללי של ישראל בפלורידה ושמעתי אותו מספר פעמים.  עיקר כוחו של דרשוביץ הוא כוון שהוא אמריקאי ויכול להתבטא חופשית גם נגד הממשל שלו אם צריך.  זה דבר ששגריר ישראלי לא יכול לעשות.

מאידך גיסא עלינו להבין שלא אלמן ישראל ואין שום סכנה שיבטלו ההחלטה 181.  דניאל איילון לשעבר השגריר בוושינגטון וסגן שר החוץ שלנו הוא דפלומט מבריק שעושה עבודת קודש בהסברה, שר התשתיות שלנו, ד”ר עוזי לנדאו, גם הוא דובר אנגלית רהוטה ויודע טוב מאוד להסביר המסר שלנו.  לאלה יש לצרף השגריר שלנו בוושינגטון ועוד מספר שרים בממשלה בראשם כמובן ראש הממשלה בנימין נתניהו, אלוף המסבירים.  כמובן שישנם עוד מסבירים מצוינים במשרד החוץ.  לא אלמן ישראל.  יש לישראל אנשי הסברה טובים.

העולם צבוע אמר ראש הממשלה נתניהו וצדק.  בזמנו אמרו שאם הערבים יציעו באו”ם שהעולם מרובע ולא עגול יקבלו שני שלישים רוב.  שונאי ישראל הם רבים:  ערבים, מוסלמים, אנטישמים מכוערים וסתם שמאלנים קיצוניים ולצערנו ביניהם גם יהודים ואף ישראלים.  לאלה אין זה משנה מי יסביר ומה יסבירו.  הם החליטו וחבל לבזבז עליהם תחמושת.  הם שונאים וכנראה ימותו עם שנאתם העוורת.

אני מאמין שישראל צריכה להחליף דיסקט.  הפעם שגריר ישראל רצוי שיהיה מזרחן, דובר ערבית רהוטה לצד אנגלית רהוטה, בקיא בהסטוריה של הערבים והאסלאם, ההסטוריה של הסכסוך הישראלי-ערבי ומכיר את המנטליות של שכנינו.  יתרה מזו יודע להופיע בתקשורת המערבית בכלל ובתקשורת הערבית בפרט.  יודע להופיע בטלביזיות הערביות “אלג’זירה” ו”אל ערביה”.  יודע לקרוא העתון “אלאהראם” המצרי ו”אלבעת” הסורי ודומיהם ואינו צריך מתורגמן.  מדי יום ביומו מפיצים כלי התקשורת הערבים מבול של דברי זוועה נגד ישראל ואיש אינו מגיב.  זה כשלון אדיר.

לזירת האו”ם לא צריך משפטן, צריך מזרחן.  בזירת האו”ם ישנם עשרות מגעים לא פורמליים בין הנציגים של המדינות.  אצל שכנינו הערבים מי שמדבר בשפתם שובר מחיצות פסיכולוגיות.  ידיעת השפה הערבית ושליטה במקורות האסלאם הם נכס עצום לדפלומט ישראלי בזירה הזו.

לאחרונה קבע מבקר המדינה שישראל נכשלה בהסברה בערבית לעולם הערבי.  ארבעה מזרחנים, אנשי משרד החוץ לשעבר, כתבו דברים ברוח דומה ושלחו את מכתבם לראש הממשלה ולשר החוץ.

זהו זה, הגיע הזמן להחליף כיוון.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אבו מאזן – משכתב את ההסטוריה

אריק זיו ויזר

“ג’יי סטריט” – ארגון מזיק לישראל

הגיע הזמן לדבר ערבית לעולם הערבי

אריק זיו ויזר

הסכם השלום עם מצרים – האם יתקיים?

אריק זיו ויזר

למה ירושלים בירתנו?

אריק זיו ויזר

נאיביות אמריקנית מסוכנת

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן