18.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

השבתת הדיג בכנרת לא תאושר סופית עד שלא יובהר נושא הפיצוי לדייגים

חכ שאמה הכהן ביקש לדון בנושא מחדש ואמר כי לא יאשר את התקנות עד שנושא הפיצוי לא יובהר סופית

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח”כ כרמל שאמה-הכהן, קיימה היום ישיבה שנייה בתקנות הדיג שעוסקות בהשבתת הדיג בכנרת. בפתח הדיון ציין מנכ”ל משרד החקלאות, יוסי ישי, כי המשרד נענה לבקשת הוועדה מהדיון הקודם והאריך את רישיונות הדיג של דייגי הכנרת עד ל-28 בפברואר 2011.

 

מנכ”ל משרד החקלאות הוסיף כי בעקבות הביקורת על הכוונה להשבית את הדיג בכנרת עד לאפריל 2012, שהעלו בדיון הקודם ד”ר אורן סונין מאגף הדיג במשרד ופרופ’ משה גופן, הוא החליט למנות ועדת מומחים בפניה העידו גם ד”ר סונין ופרופ’ גופן. לדברי ישי, הוועדה המליצה לקצר את תקופת ההשבתה ל-4 חודשים בלבד מה-15 באפריל השנה עד 15 באוגוסט.

 

היו”ר שאמה-הכהן ביקש לברר עם ישי את סוגיית הפיצוי שיינתן לדייגים באותה תקופה. לדברי ישי, הממשלה החליטה לתת פיצוי חודשי בגובה שכר המינימום לדייגים שמנהלים ספרי חשבונות ועיקר עיסוקם בדיג. לדייגים שאינם מנהלים ספרים הוחלט להפנותם להשתלמות מקצועית ולפצותם בדמי מחייה בגובה 2,000 שקל בחודש למשך 4 חודשים ופיצוי נוסף של 2,000 שקל בחודש עבור חיפוש עבודה במשך חודשיים (סה”כ פיצוי של 12 אלף שקל עבור 4 חודשי ההשבתה).

 

היועץ המשפטי של דייגי הכנרת, עו”ד דוד מנע, אמר כי רק 9 דייגים מתוך 150 דייגי הכנרת מנהלים ספרים. לדבריו, גם אם כל הדייגים יקבלו פיצוי בגובה שכר המינימום למשך 4 חודשים הדבר יעלה למדינה 2.5 מיליון שקל, כחצי ממה שהתכוונה להשקיע במהלך ההשבתה שכן הכוונה היתה להשבית את הדיג לתקופה ארוכה יותר.

 

מנכ”ל משרד החקלאות ישי אמר כי הממשלה מתנגדת לתת פיצוי מוגדל למי שלא מנהל ספרים וביקש לדחות את הצעת עו”ד מנע. היו”ר שאמה-הכהן ביקש לוודא כי הדייגים שלא מנהלים ספרים יקבלו במשך 4 החודשים פיצוי כולל של 12 אלף שקל, שהם 3,000 שקל בחודש, אולם מאחר ובדיון לא נכח נציג של משרד האוצר לא ניתנה תשובה ברורה בעניין.

 

 

היו”ר שאמה-הכהן אישר את התקנות אולם הודיע בתום הדיון כי הוא מבקש לקיים בהם דיון מחדש. הוא דרש לקבל הבהרות באשר לנושא הפיצוי לדייגים שלא מנהלים ספרים. “לא נאשר את התקנות סופית עד שלא נקבל תשובות מניחות את הדעת בנושא הפיצויים”, אמר שאמה-הכהן. כמו כן ביקש היו”ר מאנשי משרד החקלאות להידבר עם בעלי חנויות הדיג, על מנת לבחון את האפשרות להתיר להם לדוג בסופי שבוע ובמים נמוכים ואמר כי הוועדה תשוב לדון בנושא בסוף חודש מרץ, לקראת המועד לכניסת התקנות לתוקף.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

“החינוך הפלסטיני הוא חולה והרסני”

אריק זיו ויזר

המשותף עולה על המפריד – רגב ושגריר אריתראה בישראל

אלי חזן

ועדת הבריאות אישרה – מבוטחי קופות החולים יוכלו לעבור קופה פעמיים בשנה

אריק זיו ויזר

ח”כ כרמל שאמה דורש דיון מחדש בנושא תמלוגים הגז והנפט

אריק זיו ויזר

נתניהו היה צריך להקשיב לאקוניס

אריק זיו ויזר

פייגלין מבקש לשנות את כללי המשחק

אלי חזן
דילוג לתוכן