20.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
באנר ראשי בארץ בארץ

הצלת מוזיאון – מרתף השואה

ח”כ ד”ר אברהם נגוסה נרתם להצלת מוזיאון מרתף השואה.

ביום ב’ האחרון ( 12.6.17)   בדיון מיוחד שיזם ח”כ ד”ר אברהם נגוסה בועדת העלייה, הקליטה והתפוצות התגייסו חברי כנסת מכלל סיעות הקואליציה לשימור מוזיאון מרתף השואה. המוזיאון שנמצא בהר ציון בירושלים הוא מוזיאון השואה הראשון שקם בישראל והוא הוקם על ידי ניצולים.
ח”כ נגוסה פתח את הדיון בקריאה לתקצב את המוזיאון והוסיף כי “יש במוזיאון זכרונות נדירים החשובים ליהדות התפוצות ולכל העם היהודי”
ח”כ אכרם חסון (כולנו) ציין כי: “כדרוזי אני מתבייש שהמוזיאון הזה לא מקבל תמיכה. אפעל מול שר האוצר”
ח”כ מיכאל מלכיאלי מש”ס הסביר כי עבור הקהילה  החרדית מדובר במוזיאון שואה אפקטיבי יותר מיד ושם כיוון שיש בו דגש גם ללימודי התורה בשואה.
יו”ר הקואליציה ח”כ ביטן הגדיר את היחס הנוכחי למוזיאון כ”מטופש” וקרא לפעול או באמצעות שרת התרבות או לחלופין על ידי הצעת חוק של ועדת העלייה.
ח”כ שרן השכל הוסיפה: “כל פריט ופריט במוזיאון יש בו סיפור אדיר של אנשי ארץ ישראל. בואו תבליגו על תנאי הסף ותהפכו את המוזיאון למשהו משלו”.
כך גם הצטרף לדברים מ”מ יו”ר הקואליציה ח”כ אורן חזן ששאל “למה ליד ושם רוצים לעזור ולמוזיאון הזה כולם שותקים?”
נציגי משרד החינוך, התרבות והתיירות טענו כי מוזיאון מרתף השואה הוא לא מוכר ועל כן לא נתמך ועל כן יו”ר הועדה ח”כ נגוסה סיכם מולם כי עליהם לבקר בתוך חודשיים במוזיאון ולציין מה חסר בו על מנת שיקבל הכרה. ח”כ נגוסה הבהיר כי אם המשרדים לא יאפשרו הכרה למוזיאון יקדם חוק של הועדה בראשותו.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הסתדרות העובדים הלאומית מעניקה לחבריה תרופות מצילות חיים

אריק זיו ויזר

זה מה שהיה בכינוס מועצת צעירי הליכוד

יפת צדקה

בעיצומה השל ההקפאה: נחנך בפדואל הפארק הגדול ביותר בשומרון

אריק זיו ויזר

סגן מזכ״ל מפלגת העם האירופי במפגש מצומצם עם חברי ׳גאווה בליכוד׳

אריק זיו ויזר

ליכודניק משתתף בצערו של אלי ארביב בשל מות אחיו

ז’בוטינסקי ובגין חקוקים באבן

אלי ורד חזן
דילוג לתוכן