18.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
אלי חזן

הצדק המאוחר של מרד גטו ורשה


פעם זכרו כאן את השואה בצורה מאוד חלקית. בשנים האחרונות נעשה תיקון לזכרון השואה. חלק מאלו שסיפורם הועלם מקבלים את המקום הראוי להם. פאבל פרנקל ואצ”י הגיעו אל מרכז הזכרון וכך יש לזכור את האומץ שלהם במרד גטו ורשה. פורסם בדיוק לפני שנה ב”ישראל היום”

שישה ימים לפני סוף מלחמת העולם השנייה באירופה פירסם מרדכי שנהבי תוכנית אב להקמת יד ושם. הוא קבע שהאירוע המרכזי בזיכרון יהיה מרד גטו ורשה. שנה לאחר מכן התקיים טקס זיכרון בוורשה בהשתתפות מורדים, ובהם אבא קובנר. אנשים אחרים שהשתתפו במרד ואשר השתייכו לקבוצות פוליטיות ורעיוניות אחרות מאלו של השמאל הסוציאליסטי – נעדרו מהטקס, גם באופן סימבולי. שכן הם ייעדרו גם מהזיכרון בעשרות השנים שלאחר מכן, אף על פי שהם וחבריהם נטלו חלק אקטיבי במרד.
יום הזיכרון לשואה ולגבורה עומד השנה בסימן 70 שנה למרד בגטו, מועד שבו אנו מציינים את גבורתם של המורדים אמיצי הלב ובעלי העוז הרב, אשר מפריכים מן היסוד את הטענה כאילו “היהודים הלכו כצאן לטבח”. השנה גם נוכל להשאיל את הקושייה מחג הפסח ולשאול “מה נשתנה” בזיכרון השואה, ובייחוד בזיכרון מרד גטו ורשה.

 

להמשך המאמר המקורי לחצו כאן 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מדד ההסתה: תמרור אזהרה מדיני

אלי חזן

נדרשת ברית אסטרטגית חדשה

אריק זיו ויזר

“נתניהו נגע בכל הנקודות החשובות”

אלי חזן

הליידי שלא ביצעה פניית פרסה

אלי חזן

הפוליטיקה החדשה מבית היוצר של ישראל כץ

אלי חזן

אגדה אנושית שהועלמה או מציאות ?

אלי חזן
דילוג לתוכן