29.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
צעירים

העתיד כבר כאן: צעירים, מהפכנים, ליברלים וליכודניקים. כולם בחדר אחד

המתמודדים הכי לוהטים של הפריימריז בליכוד השתתפו בפאנל של התנועה הליברלית. הפרטים בפנים

 

 

 

אמש התקיים כנס של התנועה הליברלית בליכוד. על שולחן אחד ישבו המתמודדים, שי מלכה מנכ”ל חטיבת מנהיגות יהודית. המתמודדת במשבצת אישה חדשה שרן השכל. מייסד תא גאווה בליכוד אמיר אוחנה. יו”ר מטה חרדים בליכוד יעקב וידר והאויב מספר אחד של חיים כץ, אמיר וייטמן. המתמודדים שמניפים את דגל הליברליזם בליכוד הציגו את עצמם הפני הקהל הרב שהגיע למקום והריע ארוכות. כיבד בנוכחותו חבר הכנסת משה פייגלין

 

שי מלכה, בן שלושים, גר בעתניאל וידוע כמתמודד הכי חזק בקרב הצעירים פתח את דבריו עם דברי תודה לחבר הכנסת משה פייגלין שמובל את רעיון מנהיגות יהודית כבר שני עשורים.  “הייתי שותף עם משה לא מעט שנים(עשר שנים א.ה) הייתי שותף להקמת השדולה הליברלית בכנסת, שהתעסקה בנושא קצירת האיברים בסין ונושאי זכויות אדם. השדולה השנייה שהקמנו מטרתה, הקמת צבא מקצועי. למרות שגדלתי בבני עקיבא, מקום שמלא ברעל צבאי, ברגע ששמעתי את הרעיון של הליברלים שאגב באו מכל מיני קצוות, מהחרדים עד שינו, זה “הדליק” אותי. אני מקווה שאצליח בכנסת קרובה להוביל מהלכים שבאמת יובילו אותנו לצבא מקצועי.

 

 

את הפעילות החברתית שלי התחלתי אומנם בגיל 15 היות וגדלתי בבית ליכודי אבל הפעילות המשמעותית שלי הייתה בתקופת הגירוש(גוש קטיף). ראינו גירוש של יהודים מבתיהם. כמו שמשה פייגלין עשה בשנות התשעים ב’זו ארצנו’, ישבתי וחקרתי את כל נושא המרי האזרחי, את תורת הלחימה הבלתי אלימה. במהלך הפעילות נעצרתי. ניסינו למנוע את האסון הזה שרק בקיץ האחרון הביא עוד מלחמה”

 

 

מלכה אכן ישב ארבעה חודשים בכלא לאחר שסומן כאחד ממובילי ההתנגדות לגירוש. בין מחיאות הכפיים הסוערות, בחר  משה פייגלין,  לפרגן ולהוסיף את המשפט האלמותי “לשבת בכלא על עקרונות זה כבוד גדול”

 

 

“בהקשר הליברלי אני רואה קשר ישיר בין המאבק על ארץ ישראל לבין הדמוקרטיה.” המשיך מלכה ואמר “המדינה שלנו דמוקרטית משום שהיא יהודית וזה מוכח, הרי כל פעם שהשלטון ניסה פגוע בחבלי ארץ הוא עשה זאת בצורה הכי לא דמוקרטית, כשהמחיר נע בין מיצובישי לבין הליכה נגד רצון העם ויצירת רוב מלאכותי”


שרן השכל, בת שלושים, נתפסת כבר מזמן כמועמדת אטרקטיבית. גם היא פתחה את דבריה בהערכה רבה למאבקיו של משה ואמרה  “למרות שיש בינינו כמה חילוקי דעות אידיאולוגיים אני תומכת בהרבה מהנושאים עליהם אתה נאבק”

 

“אני באה מהעם” אמרה השכל  “אני משלמת שכר דירה ושכר לימוד ואני נוסעת באוטובוסים. החלום שלי הוא לשנות את המציאות הזאת. המאבק החברתי הרי נמדד בהורדת מחירים. בשבירת מונופולים, ביצירת תחרות והעלמת בירוקרטיה ואת זה אני אפעל לשנות. הבירוקרטיה שולטת בכל דבר במדינה הזאת. מחובת הממשלה להעביר את הבירוקרטיה לאינטרנט כך שכל דבר יוכל לעשות בלחיצת כפתור.

 

דבר נוסף שאפעל למענו הוא העניין הסביבתי והוא מאוד חסר בליכוד. במיוחד שגם הוא יוצר תחרות כמו בחברת החשמל באנרגיה מתחדשת . בימים אלו אני מנהלת מאבק נגד הרשות הפלסטינית שמזמהת את מקור המים של יהודה ושומרון ואף אחד לא נוגע בדברים האלו כי זו פרה קדושה. אני מבחינתי לא מפחדת להילחם במונופולים ולא ברשות הפלסטינית.”


אמיר אוחנה, שתומך בהר הבית ובקידום מעמדם של הקהילה הגאה,  זוכה לתמיכה רחבה בקרב הליכודניקים. בדבריו הוא בחר להתמקד בשוויון לקהילה

 

“חה”כ משה פייגלין ידידי היקר, מנה את רשימת החוקים שהצביע בעדם, ואת אלה שהצביע נגדם – אפילו אם עשה זאת נגד עמדת הקואליציה וזו באמת רשימה נפלאה כך שהוא התגאה בה בצדק.

 

יחד עם זאת, הוא שכח הצעת חוק אחת – די טכנית ולא מאוד דרמטית – שהוא הצביע נגדה, נגד עמדת הקואליציה, ובעיני גם נגד עמדת הליכוד, כפי שבאה לידי ביטוי בהצבעתם של כל שרי הליכוד בוועדת השרים לענייני חקיקה בוועדה, וכפי שבאה לידי ביטוי בחוקת הליכוד הקוראת למאבק באפליה על רקע נטייה מינית


 

המדובר בהצעתה של ח”כ עדי קול מ”יש עתיד”, שהציעה להשוות את נקודות הזיכוי במס עבור הילדים הגדלים במשפחות עם הורים בני אותו המין, לאלה המתקבלות עבור ילדים הגדלים במשפחות עם הורים שאינם בני אותו המין ומשה הצביע נגד, משום שלדבריו הדבר פוגע בערך המשפחה.

 

אני מצטער על כך מאוד היות שאני ובן זוגי הנמצא כאן בקהל, עובדים על הבאת ילדים לעולם, אותם נגדל בחום, באהבה, ובמשפחתיות.
ואני רוצה לשאול את משה – אם ילדי עבורי איננו משפחה, ואם האיש שחולק איתי את חיי בעשור האחרון אינם משפחה – מה הם? מה אנחנו? בודאי שאנחנו משפחה.


 

דייויד קמרון ראש ממשלת בריטניה וראש המפלגה השמרנית אמר פעם “אני תומך בנישואים של בני אותו מין לא למרות שאני שמרני – אלא בגלל שאני שמרני”. כי מה האלטרנטיבה?

 

הקמנו את קבוצת “גאווה בליכוד” בדיוק כדי להילחם באפליה, ואני מקווה שיבוא יום וגם משה יצטרף אלינו במאבקנו הצודק.


יעקב וידר, יו”ר מטה חרדים בליכוד בחר להתייחס אף הוא לנושא אותו מקדם שי מלכה “מערכת הבחירות הקודמת התאפיינה בוויכוח שקורע במידה רבה של צדק את החברה הישראלית – ה”שוויון בנטל”. הפתרונות המוצעים כיום משני צדי המתרס נעים בין דחיקת הבעיה לבין האדרת המחלוקת. 

הליכוד כמפלגה אולי היחידה בישראל המכילה רבגוניות כה בולטת של החלקים בעם, כפי שאפשר לראות כאן בכינוס החשוב הזה.  הוא זה שצריך לקדם פתרון שיאחה את הקרע.

 

הפתרון היחיד, הוא צבא קטן וחכם בוא משרתים חיילים איכותיים ומקצועיים. צבא שמתעסק בהגנה על המדינה ולא בחינוך ההמון, בקליטה או במיזוג גלויות.  צבא ששופך את כספו לאימון ולציוד ולא לבתי כלא צבאיים ומרדף אחר צעירים המסרבים לשרת וגיוסם הופך לנטל מנטלי וכספי. בזמן בו יכלולעבוד ולהועיל לחזוקה הכלכלי של המדינה עשרות מונים”

 

אמיר וויטמן בחר להתמק בנושא הכלכלי: “את העוצמה של השוק החופשי צריך להחיל לא רק בשוק הסלולר ולא רק בשמיים הפתוחים. צריך להחיל אותה על כל דבר ודבר בכלכלה הישראלית. במזון, בבריאות, בחינוך, ברווחה, בדיור, ברכב. בכל דבר ודבר, בכל תחום ותחום. אם אנחנו רוצים להעשיר את הציבור ולדאוג לרווחתו בצורה אמתית, ללא פופוליזם ודמגוגיה ובדרך הליכוד, צריך לעשות זאת באחריות”

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אם תרצו פעילות ציונית : עדי ברוך

אלי חזן

הלביאים תומכים בממשלת ישראל ובכוחות הביטחון

אלי חזן

בלעדי ל’ליכודניק’: פריצת דרך משמעותית במגעים להקמת ארגון צעירים חדש באירופה, ביוזמת והובלת הליכוד

אריק זיו ויזר

הקבוצה הצפונית – ממשיכים לפעול לאחר הבחירות

קלנר מכוון לנשיאות הצעירים

אלי חזן

מורשת יצחק שמיר לצעירים

אלי חזן
דילוג לתוכן