19.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
ממשלה

העשייה המשולבת של שרת התרבות : יצירה וציונות

השרה לימור לבנת העניקה אמש בבית מאזי”א את פרסי היצירה בתחום הציונות. שווי הפרסים: 300 אלף שקל. 12 הזוכים בפרס נבחרו מתוך 170 מועמדויות שהוגשו לפרסים בתחומי היצירה השונים.

שרת התרבות והספורט לימור לבנת אמרה בטקס כי ” אני משוכנעת שהפרס שהחל את דרכו רק השנה, יעמיק שורשים ויהפוך לחלק חשוב ומרכזי בעולם האמנותי. אני אמשיך לעשות כל שביכולתי על מנת להפוך את הזהות הציונית לחלק אינטגרלי, מיידי ומרכזי בזהות של כל אזרח ואזרחית במדינת ישראל.  מבחינתי, הפולמוס על הציונות הוא גם סם החיים שלה. אני רואה חובה לעורר, לעודד ולהחיות את עצם הדיון בשאלת הציונות בדורנו. השקט לא יאה לה. העמדתה בצל מסכנת אותה. הסרתה מסדר היום המיידי שלנו משכיחה אותה מלב. וכשנשמעים קולות- לא רבים אך קולניים- הקוראים לאחסן אותה במחסן הפריטים ההיסטוריים. להותיר אותה ללימודי האזרחות. להשאיר אותה נטועה, דוממת, בעברנו-  חובה עלינו להסיר מעליה את האבק. וכשיש  כאלה- מעטים וקולניים עוד יותר- הבזים לה, משחירים את פניה וקוראים לפעול נגדה-  חובה עלינו להחזיר אותה לקדמת הבמה ולהזכיר לכולנו כי בלעדיה אין לנו תוחלת ולא תכלית. וזה לא תמיד נעים לשמש מטרה לחיצי הביקורת, וזה לא נעים לספוג האשמות ודברי בלע, אבל בעיני אין מטרה ראויה מזו. אין מטרה ראויה מלהשיב את הציונות לחיינו, במלוא הדרה במלוא יופייה, וצדקת דרכה. ואני מוכנה למסע הזה בעיקר בשל העובדה שאני יודעת שרובה של החברה הישראלית, ככולה, היא ציונית גאה. שבשדרה המרכזית והרחבה של העם, המילה ‘ציונות’ מעוררת רגשות עזים של אחדות ושותפות וגאווה על היותנו חלק מהפלא, מהנס, מהדבר הבלתי נתפש הזה- ממדינת ישראל. אני יודעת שכולנו ציונים”.

 

פרט לשרה לבנת בירכו את הזוכים גם השחקן והיוצר, חיים טופול, יו”ר חבר הנאמנים של הפרס וד”ר חיים פרלוק, יו”ר המועצה הישראלית לתרבות ואמנות. במהלך הערב, העניקה השרה לבנת תעודות הוקרה ליוצרים ד”ר רות אשל (מחול), דלית מילשטיין (תיאטרון), זיו נדב (מוסיקה), מיכה שגריר (קולנוע) אשר זכו בציון לשבח ע”י צוות השופטים בפרס.

 

“פרס היצירה בתחום הציונות” הינו יוזמה של שרת התרבות והספורט לימור לבנת שנועדה לעודד יוצרים לתת ביטוי לערכי הציונות, להיסטוריה של התנועה הציונות ולחזרת העם היהודי למולדתו ההיסטורית, כל זאת במטרה להעשיר את התרבות הישראלית. אמת המידה הבלעדית שנקבעה לזכייה בפרס, היתה איכות היצירה.

 

בראש ועד הנאמנים של הפרס עמד היוצר והשחקן חיים טופול. לצדו חברים בוועד: פרופ’ דוד אלכסנדר- יו”ר מועצת הקולנוע,  ד”ר חיים פרלוק- יו”ר המועצה לתרבות ואמנות, וחברי המועצה לתרבות ואמנות- ד”ר ורד אביב- מהאקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים ו”בצלאל” ויו”ר מדור מחול, אורי לוי- שחקן ומנהל תיאטרון ויו”ר מדור תיאטרון, וג’ודי אברמוביץ חברת מועצה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הגדלה משמעותית לתקציב התרבות לשנים 2009-2010

אריק זיו ויזר

לילך דרשר וחברי קבוצתה אירחו את השר יעלון בכנס ענק באילת

אריק זיו ויזר

דברי בוגי היום בטקסים לזכר רבין

אריק זיו ויזר

השר גלעד ארדן חנך את פרויקט הבניה הירוק היחיד בצפון – “אגדים בעמק”

אלי חזן

“אין שום כח בעולם שיכול להקפיא את הקשר בין ישראל לאבותיו”

אריק זיו ויזר

ריבלין: “המערכה על ירושלים מתחילה במעלה אדומים”

אלי חזן
דילוג לתוכן