23.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
אלי חזן

הערך המוסף של הסיכול הממוקד

מה החשיבות של העלאת מחבלים השמימה ? פורסם ב"ישראל היום", היום, עמ' 30


ערך החיים הוא לא רק ערך עליון אלא גם ערך מקודש. הציווי "ובחרת בחיים למען תחיה אתה וזרעך", כפי שנכתב בספר דברים (פרק ל', פסוק י"ט), עבר עם השנים מעין הרחבה להכרה בכך שחיים של כל בן אנוש חשובים בפני עצמם, ואין זה משנה אם הוא יהודי או לא. הדגיש זאת הרמב"ם בספרו "משנה תורה" כאשר דן במשפט "כל המקיים נפש אחת מעלים עליו כאילו קיים עולם מלא".
נדבך נוסף לתפיסות הללו הוא הקוד האתי, שאותו יזם צה"ל, ושבו מופיע כבוד האדם כאחד משלושת ערכי יסוד וערך חיי אדם כאחד מהערכים המרכזיים שעליהם יש לשמור, בייחוד בשעת מלחמה. בשל כך, הסיכולים הממוקדים הם בבחינת ברירת המחדל ההגיונית שלנו. לא רצינו להגיע להסלמה בדרום או לצאת לסבב אלימות נוסף אל מול חמאס. משעה שהנהגתו החליטה לשבור את הכלים, עשינו כל שביכולתנו כדי להימנע מלפגוע בחיי אדם. אנו מעבירים סיוע הומניטרי לתושבים ומטפלים ברבים מאלו המבקשים מאיתנו מקלט.

להמשך המאמר המקורי והמלא לחצו כאן 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הג'נטליקאי – אלי חזן על מנחם בגין

אריק זיו ויזר

גאון

אלי חזן

ממשלה צנועה – ברוח התקופה

אלי חזן

הסכנה האדומה חוזרת – אלי חזן

אריק זיו ויזר

הצטרפו לקול הקורא של מחאה הוגנת של מילואמיניקים

אלי חזן

נבחרת ישראל: מותר להיות אופטימיים

אלי חזן
דילוג לתוכן