21.1 C
תל אביב
17 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

הסיבוב הבא של ציפי ליבני

האם שרת המשפטים  ציפי ליבני מנסה להתחמק מחובות המפלגות עליהם רכבה בדרך לכיבוש הקרירה הפוליטית החדשה שלה?

 

לעצם הדבר

באחד ביולי  2014,  כאשר עדיין נחתו מאות של טילים על מדינת ישראל , הגישה שרת המשפטים וראשת סיעת התנועה, הגב’ ציפי ליבני, בקשה לרשם המפלגות לרישום מפלגה בפנקס המפלגות  בשם “התנועה” שמענה הוא  כאמור רחוב הארבעה 8 תל אביב.

התותחים רועמים וטסים מתחת לראדר

על פי סעיף  4 (א) ו- (ב) לחוק המפלגות רשאי כל אזרח ישראל בגיר שהוא תושב הארץ , להתנגד לרישום המבוקש, על פיטופס 4 בהתאם לתקנה 5 (א) לתקנות חוק המפלגות ,אלא ששרת המשפטים ציפי ליבני  חשבה לעצמה שבשעה שכל המדינה תהיה  תחת איום של מרגמות ורקטות במבצע / מלחמת “צוק איתן”, יהיה זה הזמן לרשום מפלגה חדשה. למעשה היא תצליח לחמוק מהתנגדויות המוקנות לכל אזרח על פי דין ושיסלול לה אי החזרת חובות.

האמת שכמעט זה הצליח לה..

יש לזכור שבעת ההיא, הלא רחוקה אומנם, התגייסו עשרות אלפים אזרחים  לצו 8 ואחרים היו במאבק. חלק מהם נפצע וחלק לא הצליח לחזור מהמערכה. ואולי מי מהם חשב או רצה להגיש התנגדות  לרישום מפלגתה של ציפי ליבני ?

ולא רק הם. אלא גם תושבי עוטף עזה? אם  בגלל  שהם חטפו רקטות ומרגמות ו/או  משום שנאלצו לנדוד אל מחוץ לטווח הרקטות והפצמ”רים?

אני מניח שהם לא היו מצליחים  להגיש התנגדות רק בגלל המלחמה על חייהם.

בכל המהומה והמבולקה הנזכרת לעיל היה אחד שנשאר עירני לגמרי להגשת רישום מפלגת התנועה של הגב’ ציפי ליבני והוא רו”ח ומשפטן איציק חדד.  מי שהיה גזבר לשעבר של מפלגת קדימה, וזכר לגב’ ליבני ” חסד נעורים” החליט לפעול. הוא לא שכח איך ליבני זרקה אותו מהמפלגה והעלילה עליו שגנב את קופת מפלגת קדימה   .

רו”ח והמשפטן יצחק חדד טען שלא היו דברים מעולם. ההיפך הוא הנכון. דברים אלו כזכור הושמעו  בתוכנית המקור של הבלוגר והעיתונאי  רביב דרוקר …

לדבריו  של יצחק חדד הורתה הגב’ ליבני לרוקן את קופת המפלגה בתשלומי שכ”ט לפרסומאים שליוו אותה במהלך הקריירה  הפוליטית שלה.

התנגדות לרישום מפלגת התנועה

ולכן בתאריך 4/8/2014 הגיש רו”ח והמשפטן  יצחק חדד התנגדות לרישום מפלגת התנועה בנימוק שהשם המוצע למפלגה החדשה עלול להטעות ו/או שהינו זהה או דומה עד לכדי הטעית הציבור. וכן הקמת מפלגה חדשה  בשם התנועה הינו מעשה במסווה לפעילות בלתי חוקית ומכאן קיים יסוד לחשש  כי הקמת המפלגה החדשה נועדה להתחמקות מתשלום חובות .

ההתפלגות מקדימה

כזכור, ח”כ ציפי ליבני התפלגה ממפלגת קדימה לאחר שכשלה בבחירות מול שאול מופז. וועדת הכנסת קיבלה את ההתפלגות של חברי הכנסת מקדימה והם למעשה הוכרו כסיעה חדשה בשם “התנועה” זו האחרונה המשיכה את פעילותה בכנסת ” מטעמה” של מפלגת חץ. מפלגת חץ ראוי להזכיר הוקמה ב-2006 כמפלגה חילונית ציונית על ידי אברהם פורז ונותרה כמפלגת מדף  לאחר שבכנסת ה-17 לא עברה את אחוז החסימה ( אם זה נשמע לכם כמוצר מדף לא טעיתם. תשאלו את הפרסומאים של הגב’ ליבני ).

ציפי ליבני רצה במסגרת מפלגת ח”ץ בבחירות האחרונות לכנסת

מפלגת חץ כזכור רצה בבחירות האחרונות בכינוי ותחת השם ” התנועה בראשות ציפי לבני “ כאשר השם חץ כידוע הוצנע וכמעט לא הוזכר במהלך הבחירות. נשמע לכם מוכר ממערכות בחירות קודמות? נכון, לא טעיתם. איך עובדים על הציבור.

קמפיין בחירות כמו בכל קמפיין. האמת בכלל  לא חשובה וזכות הציבור לדעת מה פתאום!

ואני שואל : היכן תום הלב וניקיון הכפיים של הגב’ ציפי ליבני ? לא אצל מי שמבקשת להיות מיס קלין ונושאת דגל השקיפות ואחראית על חוק חופש המידע מעל כול במה ושרת המשפטים לעתיד לבוא  לא בימות המשיח אלא בימים אלו, לא ?

לא זו אף זו, מצע המפלגה עימו רצה ציפי לביני ואשר פורסם באתר האינטרנט  הרשמי  של מפלגת התנועה  נכתב כי “מפלגת התנועה  הוקמה כדי“…, “מפלגת התנועה מאמינה” …”מפלגת התנועה מציגה את הרשימה הטובה ביותר” ..

לדעת רו”ח  והמשפטן איציק חדד בפרט לאור “Public  Knowledge” ש-“התנועה “”ומפלגת חץ “חד הן ולכן מפלגת התנועה היא חייה ובועטת בימים אלו עוד לפני הגשת בקשה לרישום מפלגה חדשה, מכאן רישום מפלגה חדשה בשם ” התנועה ” על ידי אותם אנשים המשמשים חברי כנסת מטעם חץ שהיא  מפלגה חילונית ציונית , היא התנועה בראשות ציפי ליבני, הוא בניגוד לסעיף 8 (א) לחוק המפלגות  התשנ”ב 1992 הקובע : כי לא תירשם מפלגה בשם העלול להטעות או בשם העלול לפגוע בתקנת הציבור .

עוד מוסיף האזרח איציק חדד כי רישום המפלגה החדשה בשם התנועה על ידי אותם אנשים המשמשים כחברי מפלגה חדשה בשם ” התנועה ” הם אותם אנשים המשמשים כחברי כנסת מטעם מפלגת חץ- המפלגה החילונית ציונית , הידועה בכינוייה בפי כל בשם ” התנועה ” או “התנועה בראשות ציפי ליבני” , הוא כאמור בניגוד לסעיף 8 (א1) לחוק המפלגות.

קיימות ההטעיה ומצג השווא

סעיף 8 שלעיל קובע : כי לא תירשם מפלגה בשם הזהה , או בשם הדומה עד כדי להטעות , לשם מפלגה רשומה או שהייתה רשומה  או לתאגיד שקיימת זיקה בינו לבין המפלגה המבקשת להירשם , הרשום כדין בישראל , או שהיה רשום כדין בישראל אף אם חדל להתקיים וטרם חלפו שישה חודשים מיום שחדל להתקיים כאמור.

יוצא אפוא שהמפלגה שהגישה את מועמדיה לכנסת ומבקשת להירשם כעת היא מפלגת חץ, אותה גברת בלבוש אדרת  ( תבחרו ציפי ליבני או סיעת / מפלגת התנועה ), שכן מפלגת חץ עשתה שימוש בכינוי המוכר התנועה ” התנועה בראשות ציפי ליבני ” או בשמה המקוצר ” התנועה “ואם שם ל”מפלגה  החדשה ” המוצע  שעלול להטעות או ו/או  שהינו זהה  ו/או דומה עד כדי הטעיה והוא  בניגוד לתקנת הציבור מה כן ? .

עוד מוסיף רו”ח והמשפטן יצחק חדד כנזכר לעיל שהקמת מפלגה חדשה  בשם התנועה הינו מעשה במסווה לפעילות בלתי חוקית ומכאן קיים יסוד לחשש  כי הקמת המפלגה החדשה נועדה להתחמקות מתשלום חובות.

מפלגת חץ, שרצה כידוע בבחירות 2006  לא עברה את אחוז החסימה ואף קיבלה מקדמה על פי חוק המפלגות. עקב כישלונה נדרשה להחזיר את המקדמות אך היא לא עשתה כן למרות דוחות מבקר המדינה ופסקי דין של בית המשפט העליון להחזיר מיליון ושבע מאות אלף שקל. חץ לא החזירה עד היום את הכספים לקופת הציבור. ומדוע? משום שכספים הללו שימשו למימון סיעת התנועה בראשות ציפי ליבני וכזכור מיד עם התפצלות ממפלגת קדימה הודיעה סיעת התנועה בראשות ציפי ליבני  כי היא פועלת  מטעם מפלגת ח”ץ  בכנסת ה-12 .

זאת ועוד חברת הכנסת התפלגה ממפלגת קדימה

סוף דבר הכול נשמע :

כך עושים סיבובים על קופת הציבור ומשלמי המסים. כסף לנכים, למשפחת חד הוריות ולמוחלשים ולוועדת אללוף מה פתאום ? יש כסף לבזבוז על דברים לא חיונים אבל לאלה שזקוקים באמת אין.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מחשבות. נשיאה בנטל

אלי חזן

שביעי של פסח בעיני אלי כהן

ליכודניק

אם היה עונש מוות בישראל – רמי סבן היה מוצא להורג

אלי חזן

רשמים נוספים ממערכת משפט אשר איבדה כל קשר לצדק

אריק זיו ויזר

הסדר העולמי החדש

אריק זיו ויזר

שעת המבחן של הציבור הציוני

אלי חזן
דילוג לתוכן