18.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
ממשלה

הסברה פוסט מודרנית : הקמת "רשות לאומית להסברה"

משרד ההסברה הוקם לפני ארבע שנים בערך, כאשר ח"כ יולי אדלשטיין מונה לשר עם תקציב זעום . לאור תוצאות הבחירות האחרונות ודאי יהיו שנויים בהרכב הקואליציה והשרים .

 

מבנה משרד ההסברה והתפוצות מחולק לשתי קטגוריות מרכזיות :

א – אנטישמיות וזיכרון השואה, מחלקת התפוצות, מחלקת ההסברה 

ב -מרכז ההסברה (טקסים ארועים), לשכת הפרסום הממשלתית, לשכת העיתונות הממשלתית.  ביוזמת  לשכת העיתונות הממשלתי הוקם פורום דוברי הממשלה, השר יולי בעקבות מבצע " עמוד הענן"  הקים  "מוקד תקשורת לעמוד הענן" .  

מאידך ראינו ואנו גם קוראים שגם משרדים אחרים עוסקים בהסברה. כגון : משרד החוץ, משרד הביטחון, הצבא, הסוכנות היהודית , קק"ל, קרן היסוד , וארגונים שונים שעוסקים בהסברה,  ובעיקר לגיוס כספים .  

למשל מתקיימים אירועים כמו פסטיבלים מסורתיים, "חוגגים ישראל" עם מיליון איש, הנערך כל שנה בשד' ה5 בניו יורק.  

כל המשרדים הממשלתיים והגופים לגוניהם שעוסקים בהסברה הינם מסורתיים. אין להם את הסיסטמות המודרניות לעולם הגלובלי המשתנה לבקרים, תגובותיהם לאירועים כמו : חטיפות, פיגועים בארץ ובחו"ל או מבצעים צבאיים להגנת ובטחון ישראל  הוא אד-הוק ספונטניות ומאוחר. נוסיף לזה את השונות, פיצול הדעות ומחלוקות מסביב, הרי בישלנו תבשיל של התקפות נגד, בתקשורת המודרנית האלקטרונית והעיתונות הכתובה, אזי תהליך הדמוניזציה והדה לגטימציה מתגבר ומתעצם, אפילו בני בריתנו וממשלות האוהדות אותנו משתלבות לביקורת הקשה על ישראל, למרות השקרים הבנויים לתלפיות מכוון החזיתות העוינות אותנו, הטוענות " שאין זכותה של ישראל להתקיים " .  

המלחמה חייבת להיות על הכרה, על התודעה, בשינוי התפישות ביחס לישראל וזכותה להתקיים באזור .  

מדוע ישראל התדרדרה למצבים מבעיתים אלה, במיוחד אחרי מלחמת ששת הימים. אציג מספר גורמים :  

1, אין אחידות בהסברה  

2,פיצול גופים וגופי משניים  

3,בזבוז משאבים לא למטרות הסברה  

4,אין טקטיקה ואסטרטגיה, מערכות לא מקצועיות וקפואות בעולם המשתנה לבקרים  

5,לא קיימים מחקרים  סוציולוגיים פסיכולוגיים ברמה גבוהה  

6, התקשורת הפוסט מודרנית האלקטרונית והכתובה לא מנוצלות דיה  

7,אין תאום בין המערכות השונות לבין הממשלה או  משרד ההסברה והתפוצות  

8, אין ספרות מקצועית בערבית להסברת עמדות ישראל, חסר מטודות מחקריות למדינות השכנות,למרחב הערבי-מוסלמי , חיינו באופוריה של זלזול .  

העליתי גורמים שבודדו את ישראל והחלישו את עמדותיה ביחסיה הבין לאומיים במשך עשרות שנים .  

המרת המוסדות המפוצלים  הישנות למערכת פוסט- מודרנית  אחת על מנת להילחם  בכלים עכשויים ועתידניים והיא  " רשות לאומי להסברה  " תהיה מקצועית ומקצוענית, בניצול המחקר המדעי והמדיה הפוסט –מודרנית, הרשות תעבוד 365 יום בשנה במרב הארצות המערביות, גם העוינות מוסלמיות-ערביות, תתאים את עצמה לעולם המשתנה, תפעל בהתאם לחוק ולמדיניות הממשלה תחת שר שימונה עליה .  

כדי לקדם את "הרשות הלאומית להסברה" הוקמה עמותה עם טיוטה להצעת חוק לכנסת הנוכחית , טיוטת ההצעה מגדירה את יעדי הרשות , פעולותיה, סמכויותיה,עצמאותה,משאביה השונים. שאר המערכות : החוץ, הביטחון, הסוכנות, קקל, ואחרים שהם משיקים  " לרשות הלאומית להסברה", יוגדרו להם תחומי פעולותיהם . 

הנחתי היא שלא יהיה קל לראש הממשלה להקים רשות כזו, אבל האתגר הלאומי המלחמתי בהסברה, נדרש לצאת מן הקופסאות המקובעות מאז קום המדינה , ולפרוץ אל עולם הפוסט- מודרני.          



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

שר החינוך גדעון סער : מחובתנו לחזק את החינוך הממ"ד

אריק זיו ויזר

הגדלה משמעותית לתקציב התרבות לשנים 2009-2010

אריק זיו ויזר

תגובת דנון: לפרסום אמש כי ציפי לבני התערבה בהענקת תעודת זהות לביתו של אבו עלא

אריק זיו ויזר

השר כץ לראש הממשלה : "אשר בהקדם את דו"ח לוי"

אלי חזן

ארדן בחר בסביבה

אריק זיו ויזר

לדעת לנצח מאת – אופיר פלק

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן