40.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
תקשורת

המשא ומתן מתנהל על גבולות שונים מ-67

דברי הנשיא ברק אובמה נשיא ארצות הברית בפני השדולה הפרו ישראלית איפ”ק “משמעות התייחסותי לגבולות 67 היא כי על הצדדים  לנהל משא ומתן על גבול שונה מאשר 67 זו משמעות חילופי השטחים

אתמול בבוקר לפי שעון ארצות הברית נאם הנשיא ברק אובמה נאם בפני השדולה הפרו ישראלית בוואשינגטון, איפ”ק. ביום שלישי ראש הממשלה נתניהו ינאם בועידה.

 

הנשיא אובמה אמר, “ביום שישי נפגשתי עם רה”מ נתניהו ואישררנו מחדש את האמת הבסיסית שהדריכה נשיאים וראשי ממשלות במשך שנים ארוכות”, הוסיף ואמר “גם כשיש לפעמים חילוקי דעות, הקשר בין ארה”ב וישראל הוא בלתי ניתן לשבירה והמחויבות של ארה”ב לישראל מוצקה כברזל”.

 

“ישראל חזקה ובטוחה היא אינטרס לאומי של ארה”ב לא רק בגלל שיש לה אינטרסים אסטרטגיים ולא רק בגלל סכנות הטרור המשותפות לשתי מדינותינו. המחויבות לישראל מגיעה ממקום עמוק יותר. אלה ערכים משותפים לנו כשני עמים שנאבקו לזכות בחופש שלהם כנגד כל הסיכויים. אנחנו מחויבים למולדת חזקה ובטוחה לעם היהודי”.

 

 

 

“למרות משבר כלכלי קשה כאן, הגדלנו את הסיוע הכלכלי לישראל הכוללת תמיכה מיוחדת עבור מערכת כיפת ברזל. זוהי דוגמה חזקה לשיתוף פעולה שכבר עובד והפיל רקטות בגבול עזה. אל תטעו אנחנו נשמור על היתרון האיכותי של ישראל”.

 

“אתם רואים את המחויבות שלנו למנוע מאירן להשיג נשק גרעיני. כאן בארה”ב מוטלות סנקציות קשות ביותר על השלטון האירני. באו”ם הנהגנו החלטה של עיצומים על אירן והיא מנותקת היום למעשה מחלק ניכר של המערכת הכלכלית העולמית. אני אומר באופן ברור אנו מחויבים לכך שאירן לא תשיג נשק גרעיני”.

 

“גם במילים וגם במעשים, לא היססנו לתמוך בביטחונה של ישראל. ולכן בדיוק עבדנו לקדם את תהליך השלום עם הפלסטינים. אמרתי שוב ושוב, נושאי הליבה יידונו רק בשיחות ישירות ואמרתי בנאומי ביום חמישי שההסכם האחרון בין פתח לחמאס הוא מכשול גדול. אין לצפות מאף מדינה שתנהל מו”מ עם ארגון טרור שמנסה להשמיד אותה. נמשיך לדרוש שחמאס יקבל את האחריות הבסיסית – הכרה בקיומה של ישראל והפסקת האלימות”.

 

“אנחנו יודעים שבשביל שלום דרוש שותף כן. אי אפשר לצפות מישראל לנהל מו”מ עם פלסטינים שלא מכירים בה. אבל הניסיון לבודד את ישראל מבחינה בינלאומית ימישיך לתפוס תאוצה אם לא יהיה תהליך שלום. שום הצבעה באו”ם לא תייצר מדינה פלסטינית וארה”ב תעמוד תמיד למנוע גינויים של ישראל בכל פורום בינלאומי. הלגיטימיות של ישראל איננה נושא לדיון”.

 

“ההתייחסות שלי לגבולות 67′, עם החלפת שטחים, קיבלה הרבה תשומת לב. אז היות ונאמרו כמה דברים לא מדויקים, הרשו לי להסביר: משמעות הדברים היא שהצדדים עצמם ינהלו מו”מ על גבול שהוא שונה מאשר ה-4 ביוני 1967. זוהי המשמעות של חילופי שטחים”.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

תמיכה ישראלית מהטיים סקוור, ניו יורק

אלי חזן

הפגישה הסודית בין שר האוצר לפיד למיליארדר אדלסון

שידור ישיר

אריק זיו ויזר

מורשת יהודית IN

“לפיד הוליך שולל את הציבור”

אריק זיו ויזר

חמשת האתגרים של נתניהו

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן