32.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
דעות

המרן מזווית עיראקית

ייתכן שבגלל מוצאי העיראקי הרגשתי גם אני קירבה הזדהות ואף הערצה לאיש הגדול הזה המרן כבוד הרב עובדיה יוסף ז"ל שהלך בימים אלה לעולמו בשיבה טובה.

 

 

הרב עובדיה יוסף ששלט כשלושים שנה שלטון רוחני דתי ופוליטי והיה למנהיגה הבלתי מעורער של תנועת ש"ס מהתנועות הגדולות בארץ ושל עדת מאמינים ומעריצים שרובם הגדול היה דווקא מעדות הספרדיות של יוצאי מרוקו וטוניס ולא של האנשים ממוצאו הבבלי שתכונת הפרגון וההכרה באיש גדול, מנהיג מעדתם אינה באופיים וגם לא חלק מהתנהלותם וחייהם היומיים.

ומה על תנועת ש"ס הפוליטית והרוחנית בעתיד? הסבירות שימצאו בקרוב מנהיג בעל שיעור קומה המתקרב למרן נמוכה כמו הסיכוי להמליך ולהכתיר איש משלהם, ויתכן שאלה גם הסיבות שהחזיקו אותם עד כה, על כן יש לצפות בעתיד הקרוב לגל ציבורי על רגשות קיפוח עדתי אשר הכבוד הספרדי והמצב הכלכלי יהוו את המרכיב המרכזי בו, נשמע גם יותר על "הצוואות" שהשאיר המרן ז"ל בהקשר התנועתי וקיומה של ש"ס בעתיד שלא ברור אם תישאר שלמה ומאוחדת. או יהיו יותר ויותר "ש"סים" בקהילה הספרדית על עדותיה.

ואני כבבלי ספרדי גאה למרות הערצתי הרבה למרן ז"ל נשארתי בכל שנותיי בפינתי החמה בתנועתי הליכוד שיש בה הכול עבורי ואף לא הרגשה אחת של קיפוח!

 

 

פריד אברהם.

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ברוך וינר (קונוס) – גיבור המחתרת האלמוני שהלך לעולמו

אלי חזן

הקול קול יעקב והידיים ידי עשו

אריק זיו ויזר

הקרב על הגז – סיפור הצלחה

עומר אריכא

יום השואה והגבורה : אלה מעוז על משמעותה של הגבורה

אלי חזן

בין אהוד אולמרט לנורית צור

אלי חזן

חמש נקודות לשבת

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן