32.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
ממשלה

המקדוניה של בוגי

ייצג את ישראל בטקס חנוכת מוזיאון שהוקם שם לזכר יהודי מקדוניה שנספו בשואה

המשנה לראש הממשלה והשר לנושאים אסטרטגיים, משה (בוגי) יעלון, ימריא היום לסקופיה בירת מקדוניה, שם ייצג את ישראל בטקס חנוכת מוזיאון שהוקם שם לזכר יהודי מקדוניה שנספו בשואה. זאת ממשלת מקדוניה, בהחלטה תקדימית, העבירה חוק להשבת רכוש היהודים תושבי המדינה שנספו בשואה. הסכום הוקצה לטובת הקמת המוזיאון.
טרם המלחמה היה מספרם של יהודי מקדוניה כ-7800. יהודי המדינה נשלחו בשנת במארס 1943 למחנה ההשמדה טרבלינקה, שם נרצחו. רק כ-400 מתוכם שרדו.
השר יעלון, שינאם בטקס, צפוי לקיים במקביל גם פגישות מדיניות עם נשיא מקדוניה, ראש ממשלת מקדוניה, נשיא אלבניה ושורת שרים.
טרם צאתו אמר השר יעלון, כי "אדישות העמים הובילה להשמדת היהודים שהתרחשה בשואה, וחשוב שמדינות המערב לא תישארנה אדישות לניסיונות האיראניים להשיג פצצה גרעינית ותפעלנה באופן נחרץ למניעת השגתה, כמו גם לאירועים אנטישמיים המתרחשים בעולם. אני מברך את ממשלת מקדוניה על ההחלטה התקדימית להשלים את השבת הרכוש היהודי ולהקים מוזיאון שינציח את הקהילה היהודית שנספתה בשואה. אביע את תודתי בפני המנהיגים, עימם גם אפגש לשיחות עדכון מדיניות אודות המצב".



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

פנייה לכחלון : הצל את ערוץ 10 על ידי פריסת חובו

אלי חזן

השר כץ: מתחייב על המשך הבנייה

אריק זיו ויזר

לאה נס: "וותיקי השומרון הם המפתח להתיישבות חדשה ביו"ש"

אלי חזן

בוגי: "פני הפלסטינאים לא לשלום"

אלי חזן

השר סער מחזק את הערכים – מתוך "הארץ"

אריק זיו ויזר

ציפי ליבני ממשיכה בהונאת הציבור

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן