19.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
בליכוד כללי

המנצח בסקר ליכודניק : יולי אדלשטיין

בסקר הרשימה הארצית הצביעו 5,459 מצביעים. יו”ר הכנסת יולי אדלשטיין ראשון עם 2,888 קולות, אחריו השר ישראל כץ עם 2,883 קולות, אחריו השר גלעד ארדן עם 2,882 קולות, ואחריו השרה מירי רגב עם 2,881 קולות.

 

זה הבלוק המוביל שההפרשים בו ממש צמודים. במקום ה – 5 נמצא יו”ר הסיעה דוד ביטן עם 2,144 קולות. במקום 6 השר לשעבר גדעון סער עם 2,132 קולות, במקום ה – 7 השר חיים כץ עם 2,099 קולות,במקום ה- 8 השר יובל שטייניץ עם 2,050 קולות, במקום ה – 9 ה- שגריר באו”ם דני דנון – עם 2,043 קולות, במקום ה – 10 עם 2,000 קולות סגן השר ז’קי לוי, במקום ה- 11 השרה גילה גמליאל עם 1,882 קולות, במקום ה- 12 השר אופיר אקוניס עם 1,855 קולות, במקום ה – 13 ח”כ דוד אמסלם עם 1,848 קולות, במקום ה – 14 ח”כ בני בגין עם 1,823 קולות, במקום ה – 15 ח”כ אבי דיכטר עם 1,816 קולות, במקום ה – 16 השר יריב לוין עם 1,811 קולות.

בדרך כלל ראוי להכתיר את החמישיה הראשונה כמקשה אחת. מעין עלית, הטופ של הרשימה. אך החמישייה הראשונה למעשה מייצגת את העידן הבא בליכוד – שילוב של כוחות ותיקים וכוחות עולים.

אל ארבע הדמויות החזקות בליכוד הצטרף הכוכב החמישי: דוד ביטן. בין ארבעת הראשונים מבדילים פחות מ-8 קולות ואליהם מתווסף מי שנראה כאילו מדובר במקומו הטבעי, יו”ר הקואליציה, ח”כ דוד ביטן. כל אחד מארבעת הראשונים מכיר את השטח והשטח מכיר אותו. לכל אחד מהם קבלות, הוכחות ורזומה של שנים של עשייה:

יו”ר הכנסת ח”כ יולי אדלשטיין מייצג איזון וממלכתיות אך בולט גם ביכולת שלו להתחבר לשטח עד אחרון הפעילים. בניגוד לקודמו בתפקיד, אדלשטיין לא מרגיש מורם מעם, הוא אחד מהעם. והעם מחזיר לו אהבה.

אחריו, שר התחבורה ישראל כץ. ספק אם יש שר מנוסה ומקצועי ממנו. קצרה היריעה מלפרט את המהפכה אותה הוא מוביל אך כל מי שנוסע בכבישי ישראל לא יכול להתעלם מתנופת הבנייה, הרחבות הכבישים, הוספת מסילות ברזל חדשות בצפון ובדרום הארץ, הרכבת המהירה בין ירושלים לת”א, הרכבת הקלה בגוש דן, נמלי הים, השמיים הפתוחים ועוד ועוד ועוד.

מקום 3: השר גלעד ארדן. אמנם בינו לבין ישראל כץ הפריד קול בודד אך עבור ארדן זהו סוג של הישג. הוא נשאר בטופ.

ארדן נהנה מפופולריות גבוהה בשנה וחצי האחרונות ובהחלט נתפס בציבוריות כאחד האחראים לירידה ולדעיכה של גל הטרור.

מקום 4: שרת התרבות והספורט מירי רגב. יקירת הליכוד משפרת במקום אחד את מקומה וממשיכה למתג את עצמה כשֹרה המחוברת ביותר לשטח. מתנהלת תקשורתית בצורה מעולה ולא מפחדת להלחם באליטות התרבותיות.

מקום 5: יו”ר הקואליציה דוד ביטן. ככה נראה בולדוזר בהתהוות. השנים שעבר במגרש המוניציפלי הפכו אותו לאחד הגורמים הדומיננטיים ביותר בכנסת. פוליטית, ביטן לא מפחד להעמיד במקום חברי כנסת. תקשורתית, הוא לא מפחד להגיד לעיתונאים את מה שהמון אנשים חושבים ובניגוד לרוב חברי הכנסת, ביטן לא פוחד מנושאים שבמחלוקת: ראו ערך אלאור אזריה, תאגיד השידור ועוד. ביטן הוא חבר הכנסת החדש שהגיע הכי גבוה בסקר ולא בכדי. אנשים התגעגעו לתאכלס.

שר הרווחה חיים כץ מבסס את כוחו בשטח של הליכוד, כיו”ר המרכז וכשר חברתי מספר אחד, גם השר שטייניץ התברג במקום גבוה.

שתי דמויות נוספות שבולטות בסקר : מקום 6 גדעון סער (2,132 קולות) ומקום 9 דני דנון (2,040 קולות). דנון לא מפסיק לעבוד ושבוע לאחר שבוע מציג עוד ועוד הישגים בזירה הבינלאומית. לעומתו, סער יושב על הגדר, מעיר הערות עוקצניות מדי פעם ונהנה מההמתנה. שתי הדמויות הללו ממחישות עד כמה המחנות בליכוד לא נעלמו.

 

תוצאות סקר ליכודניק 2016



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

לא יהיה כלום

חיים פוזן

*לנצח בפריימריז – ללא הפתעות ! *

אריק זיו ויזר

יוזמה מדינית במסדרונות קלאב הוטל?

אריאל אילוז

מכתב פרידה

אלי חזן

גילה גמליאל מציגה את קללות הטוקבקיסטים

אריק זיו ויזר

בחירות או לא ?

אריק זיו
דילוג לתוכן