40.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
תקשורת

המילים הן הפיגומים של הרעיונות

המילים הן הפיגומים של הרעיונות
אבינעם הדס- מאמן תקשורת להופעה בפני קהל ולהופעה בטלוויזיה
הכללים החשובים להופעה מוצלחת מול קהל
לרבים מאתנו, הרגע שבו מנחיתים עלינו את הבקשה או הדרישה להכין נאום או פרזנטציה ולהציגם בפני קהל – הוא רגע של מתח וחרדה. כאן נכנס לתמונה “השותף הסודי שלך” – הפחד. רבים סובלים מ”פחד קהל” ברמה כזו או אחרת של אינטנסיביות. כל מי שמתייצב לראשונה מול קהל מכיר את התופעות של דופק מטורף בחזה, הסמקה, הזעה, לפעמים המילים מתבלבלות בפה והזיכרון נמחק ונעלם. ההתרגשות, המתח, הלחץ ואצל רבים מאד ממש פחד, יכולים להכריע גם בעל מקצוע מוצלח ומוכשר בתחומו או פוליטיקאי חדש, למוטט ולהכשיל אותו מול הקהל.
הפרזנטציה נתקעת, המילים לא זורמות, נאום של 2 דקות נראה לך כמו שעות, הקהל משתעמם, מאבד את הסבלנות, מתאכזב ומפסיק להקשיב. החמצת את ההזדמנות !!!
נחמה קטנה יש בעובדה שאף אחד בעצם לא נולד עם מיומנות כזו (כמו שאף אחד לא נולד עם שיניים) ונחמה גדולה יש בעובדה שהמיומנות הזו נרכשת באמצעות לימוד, תרגול וניסיון.
אז כדי שתצליחו לבצע נאום איכותי, להוביל חוג בית מוצלח או לבצע פרזנטציה מנצחת מול קהל גדול או קטן, אני מביא כאן את 8 הכללים החשובים:

הכללים החשובים להופעה מוצלחת מול קהל

לרבים מאתנו, הרגע שבו מנחיתים עלינו את הבקשה או הדרישה להכין נאום או פרזנטציה ולהציגם בפני קהל – הוא רגע של מתח וחרדה. כאן נכנס לתמונה “השותף הסודי שלך” – הפחד. רבים סובלים מ”פחד קהל” ברמה כזו או אחרת של אינטנסיביות. כל מי שמתייצב לראשונה מול קהל מכיר את התופעות של דופק מטורף בחזה, הסמקה, הזעה, לפעמים המילים מתבלבלות בפה והזיכרון נמחק ונעלם. ההתרגשות, המתח, הלחץ ואצל רבים מאד ממש פחד, יכולים להכריע גם בעל מקצוע מוצלח ומוכשר בתחומו או פוליטיקאי חדש, למוטט ולהכשיל אותו מול הקהל.הפרזנטציה נתקעת, המילים לא זורמות, נאום של 2 דקות נראה לך כמו שעות, הקהל משתעמם, מאבד את הסבלנות, מתאכזב ומפסיק להקשיב. החמצת את ההזדמנות !!! נחמה קטנה יש בעובדה שאף אחד בעצם לא נולד עם מיומנות כזו (כמו שאף אחד לא נולד עם שיניים) ונחמה גדולה יש בעובדה שהמיומנות הזו נרכשת באמצעות לימוד, תרגול וניסיון. 
אז כדי שתצליחו לבצע נאום איכותי, להוביל חוג בית מוצלח או לבצע פרזנטציה מנצחת מול קהל גדול או קטן, אני מביא כאן את 8 הכללים החשובים:

 


 

שעור ראשון: לבצע פרזנטציה מנצחת – להתגבר על השותף הסודי שלך

ההכנה המוקדמת חשובה ביותר.

כדי להצליח ולהתגבר על ההתרגשות והמתח, כדי לנצח את חרדת הבמה“, כדי להיות נואם מעניין, סוחף קהל, משכנע ואהוד, צריך להתכונן מראש.

חלילה לך מלהתייצב מול קהל כשהמילים שעליך להגיד לא בפיך. מי שמגיע לא מוכן מוצא את עצמו אומר את המילים שיש לו במקום את המילים שהוא רוצה להגיד.

ההכנה המוקדמת חשובה ביותר.

תמיד יש להכין מראש את המסר, הרעיון, את המילים ואת המטרה. בדיוק כפי שאלוף העולם בקפיצה במוט ואלוף העולם בשחמט מקפידים להשתמש במאמן, מתכננים אסטרטגיה וטקטיקה ואחר כך מתאמנים שוב ושוב, כך גם איש ציבור שחפץ להשיג הישגים טובים כשהוא מופיע מול קהל. כל אחד, כולל אנשים שרכשו יכולות משחק וביטחון עצמי, יעלו על הבמה רק לאחר הכנות, בחירת מילים ורעיונות וביצוע חזרות. כשרון דיבור טבעי יש רק ליחידי סגולה, אבל את המיומנות הזו יכול לרכוש כמעט כל אחד. נואם טוב יודע במדויק מה הוא רוצה להשיג, מה הוא רוצה שהציבור יחשוב עליו, מה יתרונותיו, מה חסרונותיו, כמה זמן יש לו לצורך הנאום, מה כדאי שיאמר, מה אסור שיאמר.

חשוב לקחת בחשבון שבכל דקה, יכול נואם ממוצע להגיד כ 100 מילים. לפי מספר זה תוכלו לתכנן כמה מילים תוכלו להגיד במסגרת הזמן שהוקצב לכם. קחו בחשבון שישנם דוברים מהירים, ישנם איטיים וכמובן ישנן קריאות ביניים מהצופים (שגם אותן צריך לקחת בחשבון הזמן).

חשוב לקחת בחשבון, תמיד, את הדוברים שיופיעו לפניך, מה יאמרו אלה שיופיעו אחריך, את השעה במעגל היום, את האולם, הבמה, המקרופון, שפת האם של הקהל, מספר המאזינים, את העובדה שחלק מהנאום מצולם במצלמות טלוויזיה, את גובה הבמה, את התאורה ואפילו את האירועים האקטואלים המתרחשים באותו היום או בסמוך לו.

 

השיעור הבא: ספונטניות מתוכננת היטב

 

אבינעם הדס- מאמן תקשורת להופעה בפני קהל ולהופעה בטלוויזיה

adas



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

תמיכה ישראלית מהטיים סקוור, ניו יורק

אלי חזן

אולמרט מול לפיד – כי אין מקום לשניהם

אריק זיו ויזר

חמשת האתגרים של נתניהו

אריק זיו ויזר

אישור לחברת חשמל לספק תשתית אינטרנט מהיר

אריק זיו ויזר

כך נעשה העוול ליונתן פולארד

אריק זיו ויזר

חברת מועצה הראשונה

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן