32.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
שוש הלוי - אופקים

"הכושי עשה את שלו – הכושי יכול ללכת!"

תופעה חברתית מדאיגה – בני 40 ו-50 נשארים מחוץ למעגל התעסוקה

יותר ויותר בני – 40 ו – 50 , מוצאים את עצמם מחוץ למעגל התעסוקה. אלה שאיתרע מזלם, ופוטרו מחמת קיצוצים, או מכל סיבה איזוטרית אחרת, לאחר שנתנו את מיטב שנותיהם, מיטב ,ומיטב הידע והכישורים שלהם, לחברה בה עבדו, ברוב המקרים, מוצאים את עצמם , ללא יכולת להתקבל לעבודה אחרת, בגילם. כבייכול – החברה אומרת להם – "זהו, חברים, עבדתם מספיק, כעת – אין כל צוחרך בכם, אתם מיותרים!" וזאת – כאשר הם בשיא יכולתם המקצועית, עם כל הנסיון והידע המקצועי שצברו.

כדאי בהקשר זה , לציין , את ההפסד של המשק הישראלי ,מן העובדה שמאגר כל כך יעיל ומוכשר של אנשים, איננו מנוצל.

ההעדפה הזאת , של המעסיקים, דווקא את הצעירים, זה מקרוב סיימו את לימודיהם האקדמיים, או השתחררו מן הצבא, ללא נסיון תעסוקתי כלשהוא, מעוררת תמיהה, לנוכח העובדה שבצמרת החברה הישראלית – מכהנים שני הקודקודים הבכירים ביותר , הלא הם – נשיא המדינה שהוא – בן  80 וראש הממשלה שהוא -בן  60 (שיזכו שניהם  לאריכות ימים !) ושניהם, לכל הדעות – מוכשרים, חרוצים, יצירתיים, פוריים, צלולים ואנרגטיים.

המסקנה המתבקשת מדוגמא זו היא ש – יכולתו הביצועית של האדם, למלא בהצלחה תפקיד כלשהוא או להצליח בעבודה כלשהיא, אינה בהכרח נגזרת של גילו, אלא תלוייה בפרמטרים שונים לחלוטין, כמו – השכלה, הכשרה, ידע, כישורים אישיים, ואישיות. וכמו שיש צעירים מוכשרים, יש גם – מבוגרים מוכשרים, שבנוסף לכישוריהם – הם מצויידים בנסיון, ידע, וחוכמת חיים שאין, עדיין, לצעירים.

טוב יעשו המעסיקים , אם יבחנו כל דורש עבודה, על פי הפרמטרים האובייקטיביים : השכלה, הכשרה מקצועית, כישורים אישיים , נסיון ואישיות, ללא  כל התחשבות  בגילו.

הגיל – לא רלוונטי ! ( או כמו שהצעירים אומרים -"לא חשוב הגיל – חשוב התרגיל!")



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

פרשת גלנט ומינוי הרמטכ"ל

אריק זיו ויזר

סיבה לדאגה

אריק זיו ויזר

הדיקטטורה מתה – תחי הדמוקרטיה !

אני מציעה להחליף את השם של המצודה ל"מפקדת קינג – ג'ורג' " -טוקבק שהוקפץ -שוש לוי

אריק זיו ויזר

המפץ הגדול

אריק זיו ויזר

Enough is -enough !- יש גבול לכל תעלול !

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן