18.1 C
תל אביב
23 באפריל 2024
ליכודניק
צעירים

היסטוריה אירופית עם צעירי ליכוד במכון ז’בוטינסקי

ביום שלישי האחרון, 29.3 ,  התקיים מפגש, לא שגרתי, בין צעירים מובילים בליכוד לשגריר האיחוד האירופי, לארס פאבורג אנדרסן, במכון ז’בוטינסקי, ביזמתו של אריאל בולשטיין, פעיל בולט בדיפלומטיה ציבורית ומייסד ‘פייס אוף ישראל’.

 

בחודשים האחרונים נוצר משבר אמון עמוק בין החברה הישראלית לאיחוד האירופי, בעיקר לאור החלטת הפרלמנט האירופי לסמן מוצרים מיהודה ושומרון והמדיניות הנוקשה של האיחוד האירופי כלפיי ישראל, בהקשר הפלסטיני. בצילו של הגל העכור ששוטף את יחסי ישראל-אירופה ניצב השגריר לארסן בחזית וסופג את מרבית הביקורת והאשמה מצד הישראלים, בעודו מגונן על מדיניות האיחוד האירופי, ובהיותו הגורם האירופאי הרשמי הבכיר ביותר בישראל.

לאור כל זאת למפגש שהתקיים הייתה חשיבות גדולה מאוד, והוא עוד יכול להסתמן כאבן דרך ביחסי ישראל-אירופה ובהסברה הישראלית.

הביקור של השגריר אנדרסן במכון ז’בוטינסקי החל בהסבר וסיור במוזיאון עצמו, על ידי מנכ”ל המכון, יוסי אחימאיר, במהלכו הפגין השגריר ידע רב אודות זאב ז’בוטינסקי, פעילותו ותרתו.

החלק השני הוקדש למפגש עצמו. את הצעירים ייצגו יו”ר צעירי הליכוד, דוד שיאן, נשיא ועידת צעירי הליכוד, אריאל קלנר, אחראי קשרי חוץ בצעירי הליכוד, זיו הרשקוביץ, עומרי אקוניס, תמיר ורצברגר ומשה שיטרית.

הדיון עצמו היה נוקב מאוד ונציגי הצעירים אתגרו את השגריר בשאלות קשות ומאוד ישירות, החל מ”קיר הברזל” של ז’בוטינסקי והרלוונטיות שלו היום ועד הכספים הרבים ששולח האיחוד האירופי לרשות הפלסטינית ומגיעים לטרור והזכות ההיסטורית של העם היהודי בארץ ישראל.

על אף שלהסכמות לא הגיעו הצדדים הדיון התנהל באווירה מאוד ידידותית והתחושה של כל הנכחים הייתה כי יש צורך בקיום מפגשים דומים נוספים בעתיד.

העובדה שהגורם האירופאי הרשמי הבכיר ביותר בישראל מגיע למעוז הליכוד במטרה ללמוד, לשמוע ולהקשיב מראה, אולי, על נסיונות מצד האיחוד האירופי לגלות יותר הבנה כלפיי ישראל, באמצעות הסתכלות על המציאות דרך עיניהם של צעירים, המייצגים את הרוב הפוליטי בישראל.

המפגש עם השגריר האירופאי מתווסף לפעילות רחבה וענפה שמנהל אגף קשרי חוץ של הליכוד, בראשות אלי חזן, בחודשים האחרונים, כאשר רק לאחרונה פורסם כי מפלגת הליכוד החלה בתהליך הצטרפות למפלגת “האירופאים השמרנים והרפורמיסטים” (ECR) ומנהלת קשרים הדוקים עם מפלגות וארגונים רבים נוספים בימין-מרכז האירופאי, ואכן התחושה היא שאירופה אט אט משנה כיוון למדיניות יותר פרו-ישראלית, ושההבנה, שישראל היא בעלת ברית חשובה של אירופה, בעיקר במאבק מול הטרור האיסלאמי, מתחילה לחלחל.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

צעירי הליכוד זוכרים את אלטלנה- “מלחמת אחים,לעולם לא ! “

אלי חזן

ספירת העומר בליכוד

אלי חזן

דניאל גלילי נגד חנין זועבי. Take 1

אלי חזן

האביב של צעירי הליכוד

אלי חזן

שרת התרבות והספורט, לימור לבנת, עומדת להשיק תחרות לסרטונים ציוניים ביוטיוב

אלי חזן

הצעירים – דו”ח מצב 2012

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן