32.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
הכנסת

החל ממחר, ה 1 בינואר מחויבים בתי עסק לציין מהי כמות הפריטים המוצעת במחיר מבצע

החוק של חבר הכנסת גלעד ארדן הקובע כי בפרסום המבצע יחויבו העוסקים לציין את מספר הפריטים המינימאלי שימכרו במחיר המבצע נכנס לתוקף החל ממחר. ח"כ גלעד ארדן :"הגיע הזמן לשים קץ לתופעה בה מנסים לפתות את הצרכן לרכוש מוצר על ידי פרסומי מבצעים מטעים. פעם אחר פעם אנו נתקלים במבצעים המציעים מחיר מוזל, למשל טיסות לחו"ל במחירים מפתים וכשמגיע הצרכן לביצוע הרכישה מתברר כי הכרטיסים המוזלים אזלו וניתן לרכוש רק כרטיס במחיר גבוה יותר. אנו חייבים לפעול להגברת השקיפות בשוק ולאפשר לצרכן לבצע שיקול צרכני מושכל כשמירב הפרטים בידו. ההצעה גם תגרום לתחרות בין העוסקים בהיקף מבצעים, כיון שיאלצו לחשוף בפני הציבור כמה פריטים ימכרו במסגר המבצע ולא יוכלו להטעות."

בשנים האחרונות עסקים מפרסמים מבצעים על שירותים ומוצרים מבלי לפרסם את כמות הפריטים המוצעים למכירה במסגרת המבצע, למעט הכיתוב "עד גמר המלאי". הצעת החוק מחייבת גילוי נאות של מספר הפריטים הכלולים במבצע ההוזלות ובכך למנוע הטעייה של הצרכנים.

על פי החוק החדש, פרסום (בתקשורת ובסוגי דיוור שונים)על מבצע או שירות על מוצר שעלותו 50 ₪ ומעלה, יכלול את מספר הפריטים המוצעים במחיר המבצע, כמו כן המפרסם מוצר במבצע יחויב להחזיק מלאי סביר של הפריטים המוצעים במחיר זה. במידה והסתיים מלאי הפריטים שבמבצע, יחויב העוסק להפסיק מייד את פרסום המבצע. בנוסף החוק מחייב בית עסק המפרסם כי מוכר מרכולתו בהנחה של עד אחוז מסוים, לציין מהם כמות הפריטים המוצעים באחוז ההנחה המרבי.

הפרת דרישות החוק תחשוף את העוסק לקנס של עד 80,000 ₪.

יוזם החוק, ח"כ גלעד ארדן :"ההצעה נועדה לתקן מצב אבסורדי בו הצרכן חשוף למודעות ענק של מבצעים אטרקטיביים וכשמגיע לסניפים מגלה כי הפריט שפורסם אזל והלקוח שב על עקבותיו או רוכש פריטים אחרים במחיר מלא. ההצעה תגביר שקיפות ותחרותיות ותמנע הטעיית צרכנים."



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הודעת גינוי של יו"ר הכנסת בעקבות השלכת הנעל על נשיאת ביהמ"ש העליון

אריק זיו ויזר

מהפך – עו"ד לא לעשירים בלבד:

אריק זיו ויזר

ח"כ כרמל שאמה מבקש לקיים כינוס דחוף של ועדת הכלכלה בעקבות השביתה בנתב"ג

אריק זיו ויזר

אלקין : "ברק בורח מאחריות"

אריק זיו ויזר

לראשונה: יו"ר הכנסת בוחן הקמת מאגר חקיקה ממלכתי חינמי

אריק זיו ויזר

השדולה הראשונה בכנסת ה-18 – לקידום התחבורה הציבורית

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן