24.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
ממשלה

הודעת השר בוגי יעלון בעקבות ביטול מינוי הרמטכ”ל

הודעת השר משה (בוגי) יעלון בעקבות ביטול מינוי הרמטכ”ל:

החודשים האחרונים לא היו קלים עבור מי שצה”ל יקר לליבו. מאבקי כוח מכוערים, מניפולציות, תככים והתנהלות חסרת אחריות, הביאו לעננה מעל ראשו של הצבא וטלטלו אותו באופן קשה, כזה שפגע בו מבחינה מקצועית ובעיקר ערכית.הליך מינוי הרמטכ”ל, שהובא לממשלה על ידי שר הביטחון בחופזה ובאופן מעורר תהיות – ושגרם לי לדרוש את דחיית ההחלטה בנושא עד לבירור הטענות נגד האלוף יואב גלנט, ולאחר מכן הוביל אותי שלא להשתתף בהצבעה בממשלה מתוך ידיעה שמדובר בצעד לא ראוי – הליך זה היה שיאה של התנהלות שפגעה באופן קשה בצה”ל ובמפקדיו, וגרר את הצבא בחודשים האחרונים לטירוף מערכות חסר תקדים.

בתקופה האחרונה הזדמן לי לפגוש קציני צבא בדרגות שונות – מזוטרים ועד בכירים – באירועים שונים. אי אפשר היה שלא להבחין בתחושות הקשות שמלוות את הקצינים, במבוכה ובאכזבה. מדובר בתופעה קשה ומסוכנת שאת השפעותיה אי אפשר עדיין לאמוד.
צר לי על האלוף יואב גלנט. יואב הוא לוחם ומפקד מהטובים שיש, וזכויותיו רבות. במשך השנים הוביל יואב לוחמים ומפקדים למבצעים מורכבים ומסוכנים, וגילה קור רוח ומנהיגות. אך במצב שנוצר, לנוכח העובדות שנחשפו לגבי התנהלותו, התגלתה בעיה ערכית שמנעה ממנו להיות רמטכ”ל.
כעת על הממשלה להתכנס לדיון מעמיק ורציני בנושא מינוי רמטכ”ל חדש לצה”ל. מחובתנו, כמי שעל פי החוק ממנים רמטכ”ל, לבחור את הקצין הטוב ביותר שיוכל לייצב את צה”ל אחרי הטלטלות הקשות שעבר, ולהוביל אותו לקראת האתגרים הכבדים שניצבים בפניו. אין לנו צבא אחר ואין לנו לוחמים ומפקדים אחרים. מחובתנו, מחובת הרמטכ”ל שייבחר והפיקוד הבכיר של צה”ל, לדאוג לשמר ולהנחיל את הערכים המלווים את צה”ל לאורך השנים, שלאורם התחנכו דורות של לוחמים, ושבחודשים האחרונים היטשטשו ונרמסו.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

לאה נס: “וותיקי השומרון הם המפתח להתיישבות חדשה ביו”ש”

אלי חזן

לקראת הדיון באו”ם: ריבלין ישוחח עם ראשי פרלמנטים בעולם

אלי חזן

הממשלה אישרה פה אחד את הרב ליפשיץ למנהל מינהל חינוך דתי

אריק זיו ויזר

מהפכת התחבורה של ישראל:

אריק זיו ויזר

שר החינוך בעצרת תנועות הנוער ביד ושם

אריק זיו ויזר

“ההסלמה במתקפות ההאקרים יכולה להפוך לאיום ממשי”

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן