24.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
בארץ

ההתנגדות למינוי יהודה בר און מקבלת משנה תוקף

ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל פנו לשרים ולדרג ההמונה בדרישה לתת פרסום פומבי של הנימוקים שהובילו לבחירתו של המועמד למנכ”ל נת”ע 

 

מינויו של יהודה בר און למנכ”ל נת”ע נתקל בהתנגדות. עם ההחלטה על המינוי פנו מספר ארגונים אל שר האוצר, שר התחבורה וגורמים האחראים על המינוי וביקשו הבהרות. ליכודניק מביא את מכתבם של הפונים : 

 

לכבוד

 

שר האוצר, מר יאיר לפיד

שר התחבורה והבטיחות בדרכים, מר ישראל כץ

יו”ר הועדה לבדיקת מינויים בחברות הממשלתיות, השופט (בדימוס) שלום ברנר

היועץ המשפטי לממשלה, עו”ד יהודה ויינשטיין

 

הנדון : ההכרח בפרסום פומבי של הנימוקים שהובילו לבחירתו של המועמד למנכ”ל נת”ע מר יהודה בר-און

 

אנו, ארגוני הנוסעים בתחבורה הציבורית בישראל, פונים אליכם בבקשה לפרסם את תהליך מינויו למנכ”ל של בר און –

למנכ”ל חברת נת”ע, על רקע החשיבות העצומה של פעילות נת”ע לצמצום הפער האדיר בשירותי התחבורה הציבורית בגוש דן ולאור העובדה כי מר בר און מוזכר ב 2 דוחות חמורים של מבקר המדינה, האחרון בגין הכישלון ברה-ארגון בתחבורה הציבורית בגוש-דן.

 

כידוע, שירותי התחבורה הציבורית בישראל בכלל ובגוש דן בפרט מצויים בפיגור אדיר ביחס למקובל בעולם המערבי וגם ביחס ליעדים שהציבה הממשלה. אין ספק שהקמת הרכבת הקלה בגוש דן היא אחד המרכיבים הבולטים ביותר בפיגור עצום זה וגם אין מחלוקת על כך שכשלי ההקמה המתמשכים נובעים במידה רבה מכשלי ניהול ותכנון.

לאור האמור לעיל, ברור לגמרי כי בראשות חברת נת”ע הכרחי שיעמוד מנכ”ל בעל כישורי ניהול ורקורד ביצועי מוכח. וודאי שחשוב למנות מועמד אשר לא דבק בו רבב בהקשר למינהל תקין, ניגוד עניינים, והתנהלות עסקית מול חברות ממשלתיות.

 

להלן פירוט דו”חות מבקר המדינה שעסקו במר יהודה בר-און:

1. דו”ח שנתי 42 א’ משרד התחבורה ארגון מחדש בתחבורה הציבורית במטרופולין תל אביב.

2. דו”ח ביקורת שנתי 42 א’ מע”צ ניהול פרויקטים.

3. דוח שנתי 75 ב לשנת 3114 סגירת יחידת הסמך מע“צ והקמת מע”צ החברה הלאומית לדרכים בישראל.

 

לאור ממצאי וקביעות מבקר המדינה, עולה דפוס פעולה חוזר של התקשרות שאינה תקינה בין חברות ממשלתיות למול מר בר און. המבקר קובע כי ההתקשרויות היו בניגוד לתקנות ונהלים, לרבות חוק חובת המכרזים, תוך ניגודי עניינים.

צירוף החשיבות הרבה של ניהול חברת נת”ע עם ההחלטה למנות אדם אשר הרקורד שלו בתחום התחבורה הציבורית כולל שילוב של ביקורת נוקבת על נסיבות העסקתו עם ביקורת על כשלון הרפורמה בתח”צ בגוש דן תחת ניהולו, מעלה תמיהות רבות ומטריד ביותר.

 

 

 

 

 

על פניו, עולה חשש שהמינוי משקף חוסר מחויבות של הממשלה ליעד החשוב של שיפור התחבורה הציבורית, וזאת בניגוד לכל הגיון ואף באופן שיש לו השלכות שליליות ישירות על המשך מגמות התייקרות הדיור בישראל (שהרי תחבורה ציבורית אפקטיבית ידועה כגורם בעל חשיבות מכרעת בפריסת הביקושים לדיור במטרופולינים ובקרבתם)

 

בהתאם לאמור לעיל, ועל רקע התמיהות הרבות העולות לנוכח ההחלטה למנות את מר בר און חרף הנסיבות המתוארות בדוחות מבקר המדינה, יש לפרסם לציבור לאלתר את מלוא הנימוקים להחלטה לרבות הסיבות שבגינן הוחלט להתעלם מהרקורד הבעייתי של מר בר און וכן להציג בשקיפות מלאה את  שאר המועמדים שנבחנו במסגרת ההליך.

 

על רקע החשיבות הרבה של פעילות חברת נת”ע בשילוב עם חוסר הסבירות הקיצוני שהתגלה, לכאורה, בהליך המינוי נראה שיש מקום לפרסם את הנימוקים האמורים טרם אישור השרים למינוי ולתת הזדמנות לציבור להגיב לנימוקים ולהביא הסתייגויות לגוף הנימוקים בפני השרים.

 

נודה לתשובתכם המהירה. לאחר קבלת נשקול המשך צעדנו המשפטיים והאחרים בנושא.

 

 

בברכה,

סטלה אבידן, יו”ר ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל

גיל יעקב, מנכ”ל 15 דקות ארגון צרכני תחבורה ציבורית

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

דווידי:השמאל הציוני מסית

אריק זיו ויזר

כשאלדד פגש את יפעת

הרויזיוניסט

כדאי לכם לעקוב אחרי גל הירש

ליכודניק

לוין : “אני משוכנע שנכון לאפרת וליישובי הגוש שגשוג”

אריק זיו ויזר

המונה של אורן חזן

ליכודניק

בהסדר קבע חייבים להעביר את המשולש לשטחי הרשות הפלשתינאית

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן