23.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
דעות

ההפסד בירוחם- מנורת אזהרה אדומה לעתיד הליכוד

ההפרדה בהצבעה בין הצבעה בבחירות לכנסת והצבעה בבחירות לרשויות המקומיות היא תופעה שקיימת יותר ביישובים מבוססים כלכלית. בישובי הפריפריה – ערי הפיתוח, האזרח הממוצע פחות מבין מה בתחום העיר ומה בתחום הממשלה.

ראש עיר טוב, מסייע למפלגה השולטת באותו התקופה לקבל קולות רבים יותר. דווקא לממשלה פחות השפעה על ההצבעה לרשות העיר אך עדיין השפעה קיימת ולא זניחה בעיקר ביישובים שציינתי קודם.

מעבר להשפעה  על ההצבעה בבחירות לליכוד יש פה מנורה אדומה לקראת הבחירות הבאות. לקדימה אין כמעט סניפים, אך יש רשויות מקומיות רבות שבראשן עומד איש קדימה ויוצר ומעודד תמיכה מיישובו במפלגתו. לישראל ביתנו, יש סניפים, יש נציגים במועצות וברשויות המקומיות ובהיבט זה- המפלגה של ליברמן הולכת ומתבססת, ומי שמביט בשטח מבין שכל עוד ליברמן עדיין עומד בראשה היא תמשיך בצמיחתה ואפילו יכולה להפתיע ולכבוש את השלטון במדינה.

הליכוד בבעיה. סניפים רבים נסגרו, בבחירות המקומיות לא נבחרו במקומות רבים נציגים כלל. מוסדות המפלגה גם הם משותקים ולא פעילים ולמעשה אם יגיע משבר קואליציוני כלשהו – השטח והפעילים במצב אולי הגרוע ביותר האפשרי והמנורה האדומה נדלקת- בצורה זו אנו בדרך לאבד את השלטון.

בהנהגת המפלגה צריכים להבין בצורה חד משמעית- אם לא יעשו צעדי חירום דחופים שיחזירו את החיים למפלגה אנו צפויים להפסד, ובמצב זה כל עוד אין שינוי  קיצוני וממש פעולות החייאה, יתכן ותוך שלוש שנים – מועד הבחירות לרשויות המקומיות בישראל – הליכוד עלול להיות במצב דומה לזה של מפלגת העבודה היום ואולי אף חמור יותר.

זה הזמן לשינוי, לעולם לא נדע מתי זה יהיה מאוחר מידי.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

חג הסוכות כפי שלא הכרתם

אלי כהן

לירות בכל התותחים

אלי חזן

מוטי אוחנה על אמסלם : צביעות ונזק

ליכודניק

ההיסטוריה חוזרת: ח"כ גמליאל על הסכנות שבחתימה על ההסכם עם איראן

אלי חזן

אנחנו אשמים במחדלי השריפה בכרמל ?

אריק זיו ויזר

שביעי של פסח בעיני אלי כהן

ליכודניק
דילוג לתוכן