20.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
אלי חזן

הדרך של עוזי לירושלים

במחנה הלאומי מורגש באופן בולט חסרונה של פעילות אידיאולוגית. עוזי דיין והמטה היהודי הלאומי מצליחים למלא חלק ניכר מהוואקום. אלי חזן השתתף וחושב שיש לאמץ את הדרך

 

 

יום שישי, רבע לשבע בבוקר, מסוף ארלוזורוב תל אביב. ארבעה אוטובוסים מתחילים להתמלא באנשים. כל הארבעה יתמלאו לאחר שיעברו גם במחלף לטרון. מדובר במעל למאתיים איש. מדובר במסורת שנמשכת כבר מספר שנים. פעם בחודש בוחרים יעד ומגיעים אליו על מנת להכירו בצורה טובה יותר. חברון, בקעת הירדן, מקומות אחרים. הפעם : סיור בעקבות לוחמים בירושלים לרגל יום ירושלים. בפעם הבאה : רמת הגולן.

 

מי שמנצח על הטיולים הללו הוא עוזי דיין. כן, יו"ר מפעל הפיס ואלוף במיל' שגם לאחר פעולותיו רבות השנים במסגרת צה"ל והמועצה לביטחון לאומי מוצא את הזמן להדריך ולשפוך אור על ההיסטוריה שלנו ועל המקום שלא ניתן לנו על מגש הכסף. הפעם הוא הצטרף אל הטיול כשעה ומחצה לאחר שחזר מחו"ל. ואף על פי כן, הנוכחים שנסעו באוטובוס האזינו בשקיקה לא רק לסקירה המרתקת על סוריה אלא גם לבדיחות הכה מצחיקות של דיין.

 

מה שעניין בטיול הפעם, מלבד המידע הרב והידע שאנו צוברים בעקבותיו, הוא העדות האותנטית. הטיול בירושלים עבר דרך הקסטל, גבעת התחמושת והר הרצל. כולן תחנות רבות משמעות בדרך של הישראלים אל ירושלים מאז מלחמת העצמאות ועד היום.

 

על מגש הכסף של אלתרמן בביצוע יהורם גאון – לחצו כאן 

 

וכך בקסטל ניתנה לנו ההזדמנות לשמוע את הרצאתו של אליהו סלע, הידוע יותר בשמו "רעננה" שהיה בין פורצי דרך בורמה ולוחם בחטיבת הראל, אותה חטיבה עליה פיקד יצחק רבין ז"ל, ושלוחמיה נתנו את דמם על מנת שתיפרץ הדרך לירושלים. ארבעה אוטובוסים ישנם וכל אחד מבקש לשמוע את דיין שנאלץ לחלק את נסיעתו ביניהם. ההערות שהוא מוסיף לדברי המדריכים מחכימים. ההמשך היה מיצג על שחרור ירושלים בגבעת התחמושת ושמיעת עדות של לוחם חטיבת המילואים של הצנחנים.

 

זוכרים את הקרב על גבעת התחמושת – לחצו כאן לשיר 

 

סוף הסיור עניינו בהדרכה של מעל שעתיים על קבורת גדולי האומה, קברי חיילים והסיפורים שעומד מאחוריהם, הדרכה שניתנה על ידי משה מוסקל. ואם בהערות של דיין עסקינן הרי שהתעוררה בקרב רבים מהנוכחים צמרמורת לשמוע שאחוזים רבים מהנופלים במלחמת העצמאות היו ניצולי שואה. וכן, גם להיחשף לסיפור הכה עצוב של "הנצר האחרון", אותם ניצולי שואה שנהרגו במלחמת העצמאות והיו בעצם השריד האחרון של משפחותיהם.

 

אחריתו של דבר : בימים בהם מדובר בתנועת הליכוד על הצורך לעסוק במהות ובחזרה לערכים הרי שדיין וחבריו לדרך עושים זאת בלא להרחיב את הדיבור על כך יותר מדי. פשוט זן נדיר. במקום בו אנו מחפשים את היסודות הטובים של הארץ הזאת הרי שניתן להכירם דרך הטיולים הללו ולזכור כי יש משהו יוצא דופן בקרב מרכיביה  



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

חרחורי המלחמה של ח"כ זועבי

אלי חזן

גאון

אלי חזן

לא ליפול ברשת

אלי חזן

דפני ליף ואלי ישי מציגים : אווילות שימושית

אריק זיו ויזר

נגד השחיתות: להפעיל גם חוקרים

אלי חזן

ישראל לימינו של נתניהו

אלי חזן
דילוג לתוכן