18.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
תמר הר פז

הדלת המסתובבת של צחי הנגבי

מי שנכח בכנסי הליכוד שבאו עלינו עם החגים, בודאי הבחין בשובו של מכר ישן למחוזותינו,  הלא הוא צחי הנגבי, שבשבועות האחרונים אי אפשר שלא להתקל בו. צחי פה, צחי שם  צחי בכל מקום שבעולם.

 

 

נראה שרק אתמול היינו בדצמבר 2005 וצחי עמד במסיבת עיתונאים "בבית סוקולוב" , הכריז שהוא עובר לקדימה והוסיף "הליכוד ייעלם אם ימשיך כך" והנה סוף יולי 2012 והליכוד עדיין פה וצחי משתוקק לחזור אליו כדי לא להעלם בעצמו.

ונראה שרק אתמול כינה את אריק שרון" היחיד שיודע את הדרך שבה צריך להוביל את המדינה." והוסיף כי הליכוד לא יכול לבחור מועמד ראוי שיעמוד כנגדו והנה הוא עומד ומכריז על נתניהו כמקביל העכשווי למשה רבנו ולדוד המלך, או בלשונו: "כמו שידעו ללקט לפעמים את הילד הג'ינג'י, האדמוני הזה, דוד המלך, ולקחת אותו למנהיגות, ולקחת את משה רבנו מאחורי העדר, כי ראה שרץ אחרי כבשה וטיפל בה ברחמנות כמו שמטפלים בעם, אז הוא (הקב"ה) לקח אותו ( את ביבי) למנהיגות, כך היום משמיים הבטיחו שבראש מדינת ישראל ניצב האיש המתאים והחזק ביותר".

ונכון שרק באפריל האחרון, אמר האיש, ששופטת בית המשפט השלום אמרה, שהאמת לא תמיד היתה נר לרגליו, לאריק בנדר ממעריב, שבכוונתו להתמודד ברשימת קדימה לכנסת הבאה, אבל זה היה באפריל ועכשו אנחנו באוקטובר.

וזה לא רק הוא , שמשתוקק להשכיח את העבר הבעייתי. ישנם כאלה שלא פחות ממנו משתוקקים לשכוח.

יו"ר הכנסת, רובי ריבלין, אמר בכנס שנערך בשבוע שעבר בגדרה: "כשהנגבי עזב אותנו הזלתי דמעה, שאלתי את עצמי אם אדם כמוהו עוזב אותנו, האם זה אומר שהליכוד טעה, בחזרתו של צחי אלינו , אני רואה הוכחה לכך שהליכוד צודק ומוביל בדרך צודקת".

אכן, אדם שהורשע בעדות שקר, הוא באמת הכתובת הנכונה לחפש אצלו את האמת. במיוחד שאף אחד לא סבור שלעזיבה שלו, או לחזרה שלו היה מניע אידיאולוגי כלשהו, מלבד האידיאולוגיה שלו להשאיר את עצמו מחובר לעטיני השלטון.

ולכן הוא שב אלינו, מקווה שאף אחד לא יזכור לו אייך במסיבת העיתונאים בבית סוקולוב האשים את חברי הליכוד בפילוג, רק בגלל שלא היו מוכנים לבגוד באידיאולוגיה שלהם כפי ששרון דרש מהם וכפי שצחי היה מוכן.

ומקווה גם שלא יזכרו לו שבפברואר השנה בישיבה של ועדת קדימה ברחובות כינה את ממשלת הליכוד המכהנת "ממשלה של כלום"   וכאשר לפני שנתיים דנו בקדימה, האם להחליף את הפריימריס בוועדה מסדרת , צחי התנגד. " לדבר הזה יש סכנה ואנחנו יכולים לחזור לתקופה של מרכז הליכוד". אמר האיש שמזוהה יותר מכל אחד עם השחיתות של מרכז הליכוד ואם הוא אמר, כנראה שהוא יודע.

שיהיה ברור הנגבי אינו מביא עמו  למפלגת הליכוד ערך מוסף אלקטורלי, להפך הוא נתפס  כאחד מסמלי השחיתות בפוליטיקה הישראלית. שמו נקשר באינספור פרשיות מפוקפקות, "האחים פריניאן", "בראון-חברון", עמותת "דרך צלחה" ופרשת המינויים הפוליטיים. הוא ושכמותו הם האחראים לדימוי המושחת שדבק בליכוד , וששילמנו עליו מחיר כל כך כבד בבחירות של 2006.

 

 

אבל כאמור  יש מי שצוהל לשיבה שלו, כאילו מגיע לו פרס על זה שנטש אותנו כשהיינו בקשיים וחזר עכשו להנות מפירות העבודה הקשה שהשקענו כשהוא לא היה איתנו.

"צחי הוא חבר ואנחנו מחוייבים לו" אמר לי אחד מתומכיו ואני לתומי חשבתי שאנחנו מחוייבים לגורלה של ארץ ישראל שצחי כבר מכר פעם אחת תמורת כסא.

וחוץ מזה, צחי באמת היה תמיד כל כך חבר?

הנה מה שהוא סיפר על המעבר שלו לקדימה לקראת פרסום הספר "שרון-חמש שנים קדימה". "המהפך אצלי קרה אצלי בארה"ב למעשה. כל יום היינו שבוע שם. כל היום דיונים ומפגשים ועבודה באמת מתישה. בלילה היועץ המדיני שלום תורג'מן שהיה חלק מהמשלחת היה מעדכן את ראה"מ (אריק שרון). ואז הוא היה חוזר והזכיר לי להזכיר לך שהוא לא מוותר עליך ואתה תהייה איתו ואיך שאתה חוזר הוא מצפה שאתה תיפגש איתו. ככה כל יום. אמרתי לו מה באמת? אתה צוחק עלי?. חלאס! הוא אומר לי צחי אתה לא מבין אני מדבר איתו על המשלחת והוא מדבר איתי שצחי לא ישכח! אבל הוא לא צריך אותי, יש לו 14 וגם אנשים רציניים ולא מסכנים, קליברים. ובאמת זה התחיל לעשות לי. אתה מחוזר וראש הממשלה לא מוכן לוותר. אתה מרגיש טוב. חזרתי לארץ ניהלתי ישיבה אחרונה לקראת הפריימריס. ויכוחים בין ביבי לסילבן. מלחמות עם ישראל כץ. כמו ילדים קטנים. גן ילדים איפה יהיה קלפיות ובאיזה שעה זה יתחיל, זה רוצה להתחיל וזה לדחות. הרגשתי וואלאק. פה(בקדימה) אנשים מתעסקים בענייני מדינה, איכפת להם מדברים ממלכתיים, רפורמות. פה (בליכוד) כל המלחמה על לקושש עוד כמה קולות. זה הבליט לי את הפער שוב פעם שתמיד הרגשתי בין אריק שרון ובין כל היתר. ואז התקשר אלי ארז חלפון ואומר לי תשמע אתה צריך לבוא לראה"מ לדווח לו על המשלחת מה שסיכמתם. תדע לך שהוא הולךאתה לא תצא מהחדר לפני שתודיע לו שאתה מצטרף. אמרתי לו אתה יודע מה? תגיד לו שאני יותר פתוח לעניין הזה מאשר קודם.  ובהמשך " אני כבר על המנגל הרבה ימים ראש הממשלה שאני מאמין בו והוא מאמין בי אני מקבל את זה."

הנגבי מסגיר שההחלטה לעבור לקדימה, גמלה אצלו הרבה לפני ההכרזה הפומבית. מה הסיכויים שהוא נשאר עוד תקופה בליכוד, בגלל שידע שבתפקיד הממונה על ההסברה בתוך הליכוד המתארגן לבחירות יוכל לעכב ולחבל ולהביא תועלת רבה יותר לקדימה אליה כבר ידע שהוא עומד להצטרף? ואכן ביום שהנגבי הודיע שהוא פורש לקדימה אמר יו"ר המזכירות, ישראל כ"ץ, שכעת ברור מדוע התעכבה הקמתו של צוות ההסברה.

ויש מי שאומר שאי אפשר לשכוח לצחי את העזרה שלו לחברי מרכז. באמת אי אפשר לשכוח, במיוחד שעל זה בדיוק הוא הועמד לדין כשבסך הכל הוא גורם יותר נזק מתועלת , קבוצה קטנה של אנשים נהנתה מ"העזרה" שלו, וקבוצה גדולה מדי של אנשים שילמה את המחיר.

ומה חושבים אותם מקורבים שמפנטזים על הג'ובים שיקבלו, כאשר צחי הפילנטרופ יחזור לעמדה בכירה, שצחי יסתכן ויחזור על אותם מינויים נדיבים, אחרי כל מה שעבר עליו בגללם?

וכמובן יש את אמו הנערצת גאולה כהן, אלא שהנגבי לא דומה לה. אמא שלו הייתה אישה בעלת עקרונות מברזל, שבשעת מבחן הוכיחה שהיא מעדיפה לוותר על מנעמי השלטון , מאשר לבגוד באידיאולוגיה שלה. צחי הוא בדיוק ההפך ממנה.

 

 

 

אז מה בעצם נותר לצחי? העובדה שכולם מסכימים שהוא פוליטיקאי ממולח, מתוחכם ומוכשר. כל כך מוכשר שהוא נטש עתיד מובטח בליכוד, בשביל הרפתקה פוליטית רעועה שכונתה קדימה ממנה שב עם זנב מקופל בין הרגליים, כל כך מוכשר שבפריימריס לראשות אותה מפלגה הצטרף דווקא למחנה שהפסיד, כל כך מוכשר שהתוכנית שרקם להביא עימו כנדוניה 6 פורשים התרסקה לקרקע כשהיא מגבירה עוד יותר את הדימוי שלו כקומבינטור-על.

וגם השמועות כאילו עומד לרשותו איזה צבא של מתפקדים מקדימה, התגלו כעורבא פרח. בכתבה של טל שניידר מעיתון "הארץ" בסופ"ש האחרון, אמר הפעיל שטרית לוי, שהוא דווקא מאנשי הנגבי: "יש לפחות 3,000 איש בקדימה, שהיו פעם חברי ליכוד ויכולים אולי לחזור לליכוד, באמצעות קוד 99 ולהצביע בתוך הפריימריז בליכוד. אבל הם לא עדר שעושה מה שאומרים לו. צריך לשכנע אותם", עוד נאמר בכתבה  "לכל היותר מדובר בכ-300 איש. מופרך לחשוב שלמישהו יש מאות אנשים שממלאים אחר הוראותיו" , אלא שגם לזה אין משמעות, בהתאם להחלטת המזכירות נוטשי הליכוד לטובת קדימה יצטרכו לעבור תקופת אכשרה מלאה.

אז למה בכל זאת, יש בליכוד כל כך הרבה שקושרים להנגבי כתרים, זה קשור כבר לטבע הליכודניקי המוכר עד כאב, להעריץ ולחזר אחר אלה שהצטרפו, או עזבו וחזרו, במקום לתגמל את מי שהיה פה כל הזמן. לבכות ולהלל את הנוטשים ולהמעיט מערכם של הנשארים. המשפט שטבע פעם גראוצ'ו מרקס לא אצטרף למועדון שמקבל אותי לשורותיו – מקבל אצלנו משמעות חדשה בכל פעם.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

איפה ישנם עוד אנשים כמו האישה ההיא/מאת:תמר הר-פז

אריק זיו ויזר

קדימה גייט

אלי חזן

עו"ד הרפז: "זוכרות" – רעש וצילצולים

אלי חזן

השתיקה התמוהה של ארגוני הנשים…

אלי חזן

הכוכבות החדשות של סילבן

אריק זיו ויזר

אבא זה לא כספומט

אלי חזן
דילוג לתוכן