18.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
שוש הלוי - אופקים

הדיקטטורה מתה – תחי הדמוקרטיה !

האג'נדה האמריקאית ניצחה, ובגדול

 

המסקנה הבלתי נמנעת מצונאמי ההפיכות ששוטף , לנגד עינינו המשתאות, את העולם הערבי' היא  אחת – האג'נדה האמריקאית ניצחה , ובגדול.-משטרים דיקטאטוריים וטוטאליטאריים, קורסים ומפנים את מקומם לדמוקרטיה.

מן המפורסמות הוא – שארה"ב התערבה בעבר, ומתערבת כל העת , בכל מקום בו ידה משגת, על מנת להשליט את סדר היום האמריקאי, דהיינו – הדמוקרטיה. היא עשתה זאת באפגניסטאן ובעיראק, ניסתה לעשות זאת בקוריאה ובווייטנאם, היא מנסה לעשות זאת במזרח התיכון, ובל נתפלא אם גם בהפיכות האחרונות בעולם הערבי, נבחין בטביעות ידיה של ידדתנו הגדולה ובת בריתנו המסורתית – ארצות הברית.

באשר להשפעה של ענין זה על ישראל והסכסוך הפלסטיני, הרי שלכך יש שתי פנים:

בפן האחד – ארה"ב , התערבה ,ותתערב גם בעתיד ביחסי הכוחות באירן, ותנסה לעורר גם שם הפיכה, כפי שכבר ניסתה, עם מרד הסטודנטים במהומות הגדולות שהיו שם לפני כשנה. כבר עכשיו, היא זורעת בלבול ושיבושים במחשבי המתקנים הגרעיניים של אירן. התפתחות זו , תהיה חיובית מאד עבור ישראל, משום שהיא עשוייה להביא להפלת משטר האייתוללות והרודן-אחמאדינאג'ד.

בפן האחר – בגלל שאיפתה העקבית של ארה"ב לדמוקרטיה, ולשחרור "עמים מדוכאים", היא תנסה להחיל אג'נדה זו גם על הסכסוך הישראלי-פלסטיני ולהגביר את הלחץ על בנימין נתניהו, ראש הממשלה,  לחתור להקמת מדינה פלסטינית. זה כמובן, פחות טוב לישראל, ויחייב אותנו לקבל הכרעות קשות, בבוא העת.

כך או כך – נראה שהדרך האמריקאית מנצחת , וביהבט הכללי-אוניברסאלי, יש בזה אפילו מן החיוב, שהרי דמוקרטיה היא צורת המשטר הנאורה והצודקת ביותר, גם לשיטתנו-אנו.

בינתיים – אנו עדים להיסטוריה בהתהוות.

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הגיע רגע האמת !

אריק זיו ויזר

האם קהיר בוערת?!

אריק זיו ויזר

בעקבות ההסלמה בדרום

אריק זיו ויזר

אז מה היה לנו ?!

אריק זיו ויזר

דב שילנסקי ז"ל – ההוד וההדר

אריק זיו ויזר

הסרט -"ג'נין ג'נין" -הוצאת דיבה כנגד צה"ל

דילוג לתוכן