20.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
בליכוד

הדור הצעיר ממשיך את המורשת

גם השנה, הצטרפנו, חברי הדור הצעיר, לתנועת בית"ר ובוגריה לעלייה השנתית לתל חי לציון יום נפילת תל חי ויוסף טרומפלדור.  

 

 

יום י"א באדר הינו נקודת ציון ערכית עבורנו כחברי ליכוד ופעילי הדור הצעיר בליכוד.  

   

במקצועי כמורת דרך, עמדה לי הזכות בשנה האחרונה להדריך בתל חי קבוצות רבות של חיילים, קורסי חינוך וקורסי קצינים ולנוכח התוצאות המרות של הקרב, תמיד עולה השאלה מדוע דווקא קרב תל חי הפך למיתוס?  

   

בעיר ביתר התרחש הקרב האחרון של בר-כוכבא במלחמתו ברומאים.  מרד בר כוכבא היה מרד קשה שהותיר פצעים בצבאה של האימפריה הרומית, 65 שנים לאחר אובדן עצמאותם של היהודים בארצם הקדושה.   

קרב תל חי הוא הקרב הראשון מאז ביתר של בר כוכבא שהפך להיות סמל הגבורה היהודית בעת החדשה, קרב בו נלחמים יהודים על אדמתם.  אישיותו של טרומפלדור וגבורתו בחייו ובמותו היוו עבור זאב ז'בוטינסקי את ההשראה להקמת תנועת בית"ר, שבראשה עמד.  כך גם מנחם בגין, לוחמי האצ"ל, תנועת החירות ויורשתה – הליכוד, הם ממשיכיו של הרעיון והדרך.  

העמידה ברחבת הארי השואג, לבושים בחולצות הדור הצעיר בליכוד, אל מול קבריהם של גיבורי תל חי, יחד עם בוגרי התנועה וצעיריה, מחזקת את התובנה שאנחנו חלק משרשרת ארוכה של מגיני ציון.  השרשרת הולכת אחורה בזמן והיא מורכבת מחוליות רבות, דוד המלך הוא חלק משרשרת זו, החשמונאים, בר כוכבא, חברי מחתרת ניל"י, לוחמי המרידות בגטאות, עולי הגרדום, לוחמי תש"ח, משחררי הכותל, סבא וסבתא שלי וגם אנחנו חוליה בשרשרת, חוליה שתפקידה לשמור על הקיים תוך הבנת האחריות ההיסטורית-לאומית המוטלת על כתפינו כדור צעיר בתנועת הליכוד ולוודא את המשכיותה של השרשרת.

היום, ערב חג פורים, אנו זוכרים את אחת מן הפעמים בהם רצו אויבנו לחסלנו.  מבט קצר בהסטוריה מראה שכאשר היינו חזקים ומאוחדים – ניצחנו.  על מנת שנהיה חזקים גם היום עלינו להבין את מקומנו בשרשרת.  רק הבנה זו תחזק את האמונה בצדקת דרכנו ותאפשר לנו להמשיך ולהלחם כל יום מחדש על זכותנו להיות עם חופשי בארצנו.

אני גאה להיות חלק מקבוצה הרואה חשיבות עליונה בקיומו של הבסיס הערכי-אידיאולוגי עליו מושתתת תנועתנו.  הדור הצעיר ימשיך לקחת חלק ולהוביל שיח ערכי וציוני המחזק את הכרתנו בצדקת דרכנו כחלק מרכזי בפעילותו. 

שיהיה שבוע טוב וחג פורים שמח לכולם  J



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ח"כ החדשים חגגו בבושאייף

אריק זיו ויזר

אלדד יניב: השמאלני שאתגר את הנרטיב הנגד נתניהו

אריק זיו ויזר

מדד ליכודניק בגוגל

אריק זיו ויזר

יום הולדת לייבגני ברנד – ליכודניק מאחל מזל טוב

אלי חזן

לאחר הבחירות : בליכוד נערכים לבחירות לרבנות הראשית

אלי חזן

סמוטריץ' כמקרה בוחן מצער

עינר אביב
דילוג לתוכן