26.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

הדורון של האוצר רע לעם

חרם או ירידת מחירי המזון, במי תומך החסיד של נתניהו לנשיאות הועידה, האם אלקין סוגר פערים מול כחלון, מיצג האבסורד בקדימה, בניזרי יהיר ושחצן, לפיד רוצה להיות שר החוץ אצל נתניהו, חשמל רע זורם בעורקי חברת חשמל, בנט הולך ומשתפר.


 

מחיר הדלק

שר האוצר והמנכ"ל שלו מנותקים מהעם. השבוע הכריזו כי לא יתחשבו בעם ומחיר הדלק יעלה. ראש הממשלה חשב אחרת ונתן למחיר לעלות רק חלקית. התגובה של מנכ"ל האוצר דורון כהן מראה שהוא ממש מנותק. כנראה שהימים של החורף השכיחו מקברניטי המשק שהייתה מחאה בקיץ. ותרשמו לכם : היא עוד תחזור והפעם המחאה תהיה אלימה וקשה רק חבל ששם באוצר יושבים אנשים מנותקים שיכורים מהכח שיש להם. אולי הגיע הזמן שנקבל שקיפות מלאה כמה עולה לציבור דורון כהן. עלות המשכורת שלו, עלות החזקת הרכב כולל דלק ,כביש 6, הנתיב המהיר, ושאר ההטבות נהג עוזרים וכו'?
אז דורון. האטימות לא משתלמת. גם פרעה התעלם מסבל העם. ספר שמות ד': "ויאמר אליהם, מלך מצריים, למה משה ואהרון, תפריעו את-העם ממעשיו; לכו, לסבלותיכם." כך גם אתם מתעלמים מסבל העם. 


 

חרם או לא

יו"ר הוועדה ח"כ כרמל שאמה כינס השבוע את ועדת הכלכלה בנושא יוקר המחייה אחרי פרסום פרשת פסק זמן. הוא אמר בפתח הדיון כי מרכז המידע והמחקר של הכנסת שהתבקש לבדוק את המחירים של שטראוס, לא קיבל מהחברה את כל הנתונים הנדרשים ולכן נבצר ממנו להגיש לדיון דו"ח השוואה אובייקטיבי. מנכ"ל  שטראוס השיב כי הנתונים של הפערים במחירי פסק זמן דווקא הועברו לידיעת המרכז.
כרמל אשר ביקש מהציבור לא ללכת למהלך של חרם לפני הדיון כי "חרם משמעותו לשבור את הכלים"
כרמל שאמה ניסה להוביל מהלך שכל הגורמים שקשורים ימצאו את הדרך להורדה של מחירים.

כרמל הידוע כלוחם, לא יקבל שימרחו אותו מול הציבור. הטענות שנשמעו ע"י היצרנים והתאחדות התעשיינים הן אנכרוניסטיות. אם יורידו מחירים יפשטו רגל. אז בואו נראה : כך גם אורנג', סלקום ופלאפון טענו. יורידו את מחירי הקישוריות נפטר עובדים. אז מספיק עם ההפחדות. היו לכם לקרטל המזון שבע שנים של קצפות. הגיע הזמן שתחזרו למציאות.

הרי אנו זועקים על עליית הדלק אז בואו ונזכור שיוקר הדלק הוא לא משמעותי לעומת יוקר המחייה של המזון. משפחה ממוצעת מוציאה כ 6,000 ש"ח בחודש. תארו לכם שהמחיר היה רק 3,000 ש"ח וזה לא חלום. העושק האמיתי הוא של קרטל המזון בישראל.

הציבור חייב לחזור לשיטת החרם. אם ראשי המחאה נקנו ע"י חברות המזון חייב הציבור להוביל מהלך ללא כניעה עד לניצחון.

נקווה שנציגי הציבור – חברי הכנסת, ישכילו לקחת את ההובלה של החרם עד הצלחה.
כן רק חרם .


נשיאות הועידה.

מתמודדים : ראש הממשלה בנימין נתניהו,מולו מתמודדים השר מיקי איתן , ח"כ דני דנון. מהרבה בחינות זאת התמודדות מוזרה. נתניהו עסוק בזירה הבינלאומית כאשר בתווך של ההתמודדות הוא מבצע גיחה לארה"ב לפגישה עם אובמה, כאשר פה בארץ השר מיקי איתן מבצע מערכת של מלחמת התשה משפטית. מסכת מכתבים ופניות לועדת הבחירות, כאשר מיקי נצמד לחוקה ונאבק כפי שהוא יודע, וח"כ דנון דני ממשיך במסע ההתמודדות שלו כאשר אין ספק כי הוא אוסף קולות בשטח באופן שיטתי.

שר אשר בודק את האפשרות להתמודדות על התפקיד אמר לליכודניק כי הוא נדהם לגלות עד כמה הייתה העבודה של דנון חזקה. הרבה מאלה שדיברו איתם אמרו דני דנון. חיזק לי את התחושה יו"ר סניף ראש העין מתי יצחק. מתי ידוע כאחד מאנשי השטח הנאמנים של נתניהו. בעבר, בויכוחים שהיו גם כאשר הוא ידע שמדובר בהחלטה של נתניהו שהוא לא מסכים איתה אמר מתי : "אני נתניהו עד הסוף". ביום חמישי האחרון פגשתי את מתי יצחק ושמעתי ניגון שונה לגבי דני דנון.

מתי יצחק אמר כי הוא תומך בדנון מול נתניהו, כי הוא חושב שתפקיד נשיאות הועידה זה לא מה שנתניהו צריך. מתי הוסיף כי הוא מאמין שדנון ידע לנהל את סדר היום לשביעות רצונו של נתניהו וחברי הליכוד.

מרכז הליכוד
לאט אבל בטוח מתחילה להתעורר הועידה גם כאשר מדובר בהתמודדות על יו"ר המרכז. עד השבוע היה נראה כי השר כחלון מועמד יחיד למרכז. אומנם קורנפלד הודיע על מועמדות אך היא זניחה ולכן כחלון טס בנחת לברצלונה , ובמהלך השבוע התברר כי יש מועמד רציני מולו : יו"ר הסיעה זאב אלקין. המועמדות של אלקין היא מועמדות רצינית מכיוון שאלקין צבר בסיסי תמיכה בליכוד, מעבר למספר גדול של הכיפות הסרוגות שנכנסו למרכז, עד כדי שכאשר אלקין הוזכר שמו בכנס של מנהיגות יהודית אלקין זכה בכמות של מחיאות כפיים יותר מכל אחד, להוציא את פייגלין.

אך ללא ספק התמודדות מעניינת ומה שהיה נראה כי שר התקשורת גולש בקלילות לכסא יו"ר המרכז, כבר נראה כי יצטרך לפתוח רוחב פס גדול כדי להצליח.
מזכירות הליכוד  : המתמודד הכבד והחזק פה הוא ישראל כ"ץ שר התחבורה, ישראל אשר ביצע חריש עמוק בבחירות האחרונות לועידה. הוא מרגיש מוכן לכל התמודדות. מולו יש את ח"כ תת אלוף מירי רגב שאמנם נמצאת בקדנציה הראשונה שלה אך אין ספק שחדרה לליבות חברי הליכוד. מירי מאמינה כי היא יכולה לנצח את השר כץ. במקביל יש עוד מועמד שבודק את המערכה לבחירות למזכירות – גלעד ארדן השר להגנת הסביבה. ארדן כבר בעל נסיון. הוא כבר התמודד בפעם הקודמת על לשכת הליכוד ואין ספק כי במידה וגלעד מתמודד הוא יימצא במצב של קריאת תיגר על כץ, וכן צפוי פה קרב רב ,וגם מדמון שלמה מתמודד על יו"ר המזכירות.

לשכת הליכוד

המועמד המוביל השר אדלשטיין, מולו הודיעו על התמודדות סגן השר איוב קרא, וחברת הכנסת ציפי חוטובלי.


שקר הכח
במהלך השבועות האחרונים פגשתי לא מעט חברים ותיקים וחדשים. אין ספק כי זאת קבוצה שברובה איכותית, אך שוב חוזר הסיפור של הרגשת הכוח המשכרת את חלק מהחברים. אך כולם צריכים לזכור הכוח הוא משכר אותך ומי שבוחן את סף הכח יכול לגלות יום אחד שאחרי מיצוי עוצמת הכח נשארת ריקנות של חולשה, לכן הכח קודם כל משכר אותך ואחר כך משקר אותך.


חשמל רע
מתברר כי עובר משהו רע על חברת החשמל. אברהם נתן, דירקטור בחברה, שם את המפתחות והלך הביתה. אין הרבה בעלי תפקידים שמניחים את המפתחות והולכים כי הניהול לא נראה להם. אברהם נתן הרגיש כי ניהול החברה מתנהל תחת סיכונים, והחברה לא מתנהלת כראוי ולאחר שנתיים הוא הרגיש כי אינו יכול יותר להבליג. הוא קם והלך. נקווה כי הכרטיס האדום הזה ידליק אצל הנבחרים ובעיקר אצל השר הממונה עוזי לנדאו כי יש ליקוי מאורות בחברת החשמל.


קדימה צביעות
מתברר כי בקדימה יש טענות נגד ציפי לבני. הקמפיין של מופז מסתכם בציפי תגידי שאת תקבלי את דין הבוחר של קדימה תשארי אחרי שתפסידי. אז מופז, אולי ניצחת בכמות חברי הכנסת של קדימה אך עוד לא ניצחת בקלפי. אבל יש צילי של צביעות אצלך הרי אתה ברחת מהליכוד אחרי מכתב למתפקדים "בית לא עוזבים". יתר על כן, האם קבלת את משאל המתפקדים בליכוד? הרי האידאולוגיה של קדימה היא כסאלוגיה אז מה הפלא שציפי לא תשאר והאם אתה תשאר בקדימה או שנכונות השמועות כי עם ציפי מנצחת אתה מופז הולך ומפלג את קדימה.
מה שמעניין שאפילו הנהגת קדימה לוקה בזיכרון קצר. אני נדהם לראות כיצד העדר הולך אחרי הבוגדן מופז. נתחיל ב מדחת יוסף באירוע בקבר יוסף בשכם, לאחר שדימם למוות מדחת יוסף  במשך שעות מבלי שחולץ, שם מופז הרמטכ"ל הפקיר את החייל המדמם למוות.
בעת הפרישה של מופז מהליכוד. מופז קרא תיגר על נתניהו והחל בקמפיין בליכוד על ראשות הליכוד מול נתניהו אך שרון לא היה פראייר. זקני קדימה מספרים כי שרון קרא למופז ושם לו אקדח על השולחן : אתה בא לקדימה או עוזב את שר הבטחון. יתר על כן שרון הציג למופז כי הוא לא יצליח לנצח את נתניהו וסילבן,ואפילו לא לעבור את פייגלין. מופז ללא היסוס הודיע כי הוא מצטרף לקדימה, מאחוריו נשארו נאמניו בליכוד מופקרים.

אך השיא היה בעת הבחירות המקדימות בקדימה כאשר מופז שהפסיד ללבני , הודיע על פרישה מהחיים הפוליטים ושוב במקום ליצב מצב של המחנה שלו לקראת הבחירות המקדימות לחברי הכנסת מופז הפקיר את חבריו למחנה.
אבל במחנה מופז אפשר לאמר כי הפראיירים בקדימה לא מתחלפים אלה לוקים באלציימר.
אבל בכל מקרה לקדימה אין תקווה עם ציפי או מופז, רק השרדות.


בניזרי החוצפן

השווה את עצמו לגעד שליט. מתברר כי הוא שייך לדור של מנהיגים שסרחו כשהגיעו לכלא אך מאמינים שהשמש זורחת להם מכולם יודעים איפה… כך החוצפה שהם מציגים שלמרות שהורשעו הם את עטיני השלטון לא מוכנים לעזוב. הוא יקבל תפקיד ברשת החינוך של ש"ס [נו גם כן חינוך] , נו זה כמו שרמון אחרי שסרח חזר לפוליטקה, וכך כמו שדרעי יחזור אז מה נלין אם בועז יונה יחזור לעקוץ עוד קוני דירות. במדינה מתוקנת לא יעלה על הדעת ששליחי ציבור שסרחו יחזרו למקום שאפשר לרדדות דבש שנית מהכוורת.


בתל אביב היה מפגש של פורום סנהדרין  – פורום צעירים

הופיע שם התקווה הלבנה החדשה יאיר לפיד. לפיד ג'ל התבטא שנתניהו לא רוצה משא ומתן, התעלם לחלוטין מסרבנות של אבו מאזן, כאשר תקף את ליברמן על מדיניות החוץ הוסיף ואמר המזל שלנו שהאמריקאים לא לוקחים אותו ברצינות.

לפיד זרק סיסמאות  : הקמה של ממשלה בלי חרדים, ביטול משרד דתות, ביטול חוק נהרי, אחוז חסימה 6 אחוז, הפלת ממשלה רק ברוב מיוחד, הרשימה שהוא יציג תהיה בלי פוליטקאים, רק אנשים שעשו משהו, [האם המדד שמועמד צריך ג'ל בשיער].

אך לפיד הדהים את השומעים כאשר אמר השותפים הטבעיים של ביבי זה אנחנו.
לפיד הצהיר כי הוא רוצה את תפקיד שר החינוך או החוץ


נפתלי בנט

בנט הגיח לחיים הפוליטים אחרי שעשה לביתו. בנט עשה אקזיט ומשם פנה להיות שליח ציבור. בנט נחת לצידו של ראש האופוזיציה והלך איתו כברת דרך. גם כאשר עזב בנט הרים טלפון ואמר לי אני עוזב הכל בסדר, משם נחת על תפקיד מנכ"ל מועצת יש"ע ואין ספק כי בנט שינה את מועצת יש"ע כלפי הציבורים בישראל, עד כדי שבתבונתו ניסה להשתלב במחאה החברתית והוביל אותה למחוזות של הישגים אך במועצת יש"ע לא אהבו את התהליך ואחרי שנתיים הלך שוב ללא מריבה. נפתלי הלך כאשר בליבו נופם חזון של ביצור הלאומיות בישראל. כך בימים אלה פורסם  תוכנית בנט באתר ישראל שלי,

תחת השם תכנית ההרגעה של נפתלי בנט | מתווה מעשי לניהול הסכסוך הישראלי – פלסטיני
אני מצרף את התוכנית של בנט לעיון קוראי היומן

תכנית שבע הנקודות לניהול הסכסוך הישראלי-ערבי ביהודה ושומרון:

  1. החלת הריבונות הישראלית על השטחים הישראלים ביהודה ושומרון (שטחי C) באופן חד-צדדי: ישראל תיטול יוזמה ותבצר את האינטרסים החיוניים שלה: בטחון לגוש דן ולירושלים, שמירה על ההתיישבות וריבונות באתרי מורשת ישראל.העולם לא יכיר בריבונותנו שם כפי שאינו מכיר בריבונותנו בכותל המערבי, בשכונות רמות וגילה שבירושלים וברמת הגולן. העולם יתרגל לכך עם השנים. השטחים שיסופחו יוצרים רצף טריטוריאלי ישראלי וכוללים את בקעת הירדן, ים המלח, גוש נתב"ג, אריאל, מעלה אדומים וכל ההתיישבות הישראלית ביהודה ושומרון. תושבי תל אביב, גוש דן, ירושלים וכל המדינה יחיו בביטחון ונהיה כולנו מוגנים אל מול איום ממזרח.

  2. אזרוח מלא של 50,000 הערבים החיים בשטחים הישראלים המסופחים: כך נשמוט לחלוטין את הקרקע מתחת לטיעון האפרטהייד. בשטחי C  חיים 350,000 יהודים, ורק 50,000 ערבים. הם יהפכו לאזרחים ישראלים לכל דבר. על פי מתווה זה אף ערבי ואף יהודי לא מגורש מביתו

  3. אוטונומיה מלאה עם רצף תחבורתי בשטחים שבשליטת הרשות הפלסטינית: ערבי יוכל להגיע מכל נקודה לכל נקודה ביו"ש ללא מחסומים וחיילים. כמו שאנו לא אוהבים לעמוד בפקקים ארוכים, כך גם הערבים. יצירת רצף כזה אינה דבר פשוט, אך בהשקעה חד-פעמית של מאות מיליוני דולרים ניתן להגיע לכך. נדגיש: אין הכוונה ליצור מערכות כבישים נפרדות, אלא רק פתיחת חסמים בנקודות קריטיות. היום הערבים והיהודים נוסעים על אותה מערכת כבישים וכך זה צריך להימשך. נשפר את חייהם של הערבים, ונסיר מאתנו לחץ בינלאומי והומניטרי מיותר.

  4. אף פליט פלסטיני מארצות ערב לא נכנס לתוך יהודה ושומרון: זאת, בניגוד לתפיסת המדינה הפלסטינית אשר מאפשרת קליטת מיליוני פליטים פלסטינים שיזרמו לתוכה מכל ארצות ערב. מצער שגם נתניהו בנאום בר-אילן קיבל את הרעיון שפליטים פלסטינים ייקלטו בשטחי המדינה הפלסטינית. זו טעות פטאלית שתוביל לאסון דמוגרפי בלתי הפיך. מרגע שמיליוני פליטים מלבנון, סוריה, מצרים וארצות ערב יכנסו ליו"ש ויציפו את השטח, לא נוכל להחזיר את הגלגל לאחור. לכן אין להסכים לכניסת אף פליט לשטחי יו"ש. צאצאי הפליטים חייבים להיקלט בארצות מגוריהם, ובכל מקרה לא בשטח שממערב לירדן

  5. מטריה ביטחונית ישראלית מלאה על כל שטחי יו"ש: התנאי להצלחת כל התכנית הוא שקט בשטח. השקט מושג רק בגלל שצה"ל הוא השולט העליון בשטחי יו"ש. אם צה"ל יצא, החמאס ייכנס. כך קרה בעזה עם החמאס, ובדרום לבנון עם החיזבאללה.

  6. קיבוע הניתוק בין עזה ליהודה ושומרון. בניגוד לרעיון "המעבר הבטוח", אין לחבר בין עזה לבין יהודה ושומרון. חיבור כזה יזרים את כל צרותיה של עזה לתוך יהודה ושומרון השקטים. עזה מסתפחת בהדרגה למצרים. זה כבר קורה. אל לנו לקחת אחריות על עזה. הלוא גירשנו בכוח 8000 ישראלים מבתיהם בגוש קטיף, יצאנו עד הסנטימטר האחרון ובתמורה קמה מדינת חמאס. עכשיו צריך להעביר את הנטל למצרים

  7. השקעה כלכלית מסיבית לדו-קיום בפועל של ישראלים וערבים בשטח: בניית מחלפים, שיפור תשתיות, אזורי תעשייה משותפים. שלום צומח מלמטה – דרך התושבים, האנשים בשטח וחיי היום יום. במקום לבלות לריק בקוקטיילים דיפלומטיים באוסלו, ז'נבה וקמפ דיוויד, צריך לייצר שיפור ממשי בשטח, אצל האנשים האמתיים. למשל: מזמן היה צריך לבנות מחלף באזור חיזמה שבחבל בנימין. כל בוקר אלפי ישראלים וערבים עומדים בפקק משותף ומיותר, וכבישים אלו גם הם מקור לתאונות דרכים.

צריך להודות: אין אהבה גדולה בין הערבים ליהודים ביו"ש. אבל שני הצדדים כבר הגיעו להכרה שהצד השני לא מתכוון להתאדות. לכן, במקום להמשיך ולכלות את זמננו, משאבינו ודמנו בפתרונות שמובילים לתסכול ולאלימות, עדיף להתמקד בפעולות מעשיות לשיפור וייצוב המצב.

הגיע הזמן למחשבה רעננה בה מוותרים על המושלם למען הטוב.

הגיע הזמן שמדינת ישראל תיטול את היוזמה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

נתניהו נרדם בשמירה

אריק זיו ויזר

בנט אתרוג שהפך לצנון !

אריק זיו ויזר

ברק ברח ונכשל

אריק זיו ויזר

מסתמן המחליף של שלום שלמה

אריק זיו ויזר

בלי קדימה עד סוף הקדנציה

אריק זיו ויזר

הסכם אוסלו ובנט

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן