32.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
באנר ראשי דעות

הבחירות בבריטניה : גורליות לישראל, גורליות לעולם

פוסט של אלי חזן בפייסבוק

 

הבחירות הכלליות שיתקיימו ב – 8 ביוני 2017 בבריטניה הן דוגמא עד כמה ההתקדמות המרשימה של ישראל במישור היחסים הבינלאומיים עלולה להיעצר. חצי האי הבריטי שלאחר הברקסיט מכיל בתוכו מצביעים שאי הודאות מלווה אותם לאור האתגר הכי חשוב לעתיד שלהם. ראשת הממשלה תרזה מיי קבעה בחירות בזק מוקדמות משום שביקשה לקבל לגיטימציה ליציאה חלקה ככל האפשר מהאיחוד האירופי. אך אחריתה של האופטימיות עבור המפלגה השמרנית עלולה להסתיים במפח נפש. מיי יצאה לבחירות על מנת לקבל רוב מוחלט שיוביל לאמון מלא מצד הציבור אך לא מעט סקרים ומשאלי דעת קהל מראים שלא רק שהיא לא תקבל רוב מוחלט אלא שהיא עלולה לנצח ניצחון דחוק שלא יאפשר לה לנהל את היציאה מהאיחוד האירופי בצורה מיטבית. לאחרונה גם לא נפסלת האפשרות המבעיתה שמיי והמפלגה השמרנית יפסידו.

מדוע מבעיתה ? משום שצריך לראות מה האלטרנטיבה. על הלייבור – מפלגת העבודה הבריטית, זאת שעיצבה יותר מכל את חיי הבריטים לאחר מלחמת העולם השנייה – השתלט ג'רמי קורבין.

עד כמה הוא נוראי ? הרבה יותר ממה שכולנו מסוגלים לדמיין. קורבין הוא ההתגלמות השלילית ביותר של השמאל העולמי. הוא תומך בארגוני טרור. עד כמה ? בשיא המלחמה של בריטניה בטרוריסטים האירים אירח קבוצה שלהם בפרלמנט הבריטי. בעיניו, חמאס וחיבאללה הם "חברים שפועלים למען הבנה, שלום ודיאלוג". וזה לא שהוא קבע את העמדה הזאת מרחוק. הוא קבע אותה לאחר שביקר מספר פעמים בעזה ובלבנון.

מה עוד יש באמתחתו ? הענקת גיבוי קונסיסטנטי, גם אם מסויג, לגורמים אנטישמיים במפלגתו ומחוצה לה. אחרי ככלות הכל הוא מתקשה להתנער מהם, ככל הנראה עקב ההשפעה שלהם עליו לאחר שבילה במחיצתם תקופה ארוכה.

קורבין רע לישראל אך הוא רע לעולם החופשי. הוא כתב ש"אסון התאומים זאת קונספירציה" ולהוציא את תמיכתו בארגוני טרור הוא רואה בהוגו צ'אבז דמות מופת. כן, על המנהיג שהרס את ונצאולה והחזיר אותה אל ימי הביניים הוא אמר : "הוא מהווה השראה לכולנו". בהזדמנות אחרת הדגיש : "עלינו להביע סולידאריות עם ונצאולה והדרך לעשות זאת היא ללמוד ממנה". אם זה לא מספיק הרי שהוא מבקש לפרק את בריטניה מנשק גרעיני ולהוציא אותה מנאט"ו. רדיקליזם במלוא חוסר תפארתו.

קורבין רע גם לכלכלה. הוא בעד הלאמה מסיבית, בעד העלאת מס חברות ומוביל גישה שפוגעת בשוק חופשי ובגלובליזציה. מה שמדאיג יותר מכל היא העובדה שהוא לא מוכן ללמוד שום לקח היסטורי, פוליטי או כלכלי.

מאידך, תרזה מיי והמפלגה השמרנית מציגים את התכלית ההפוכה.

בנושא ישראל המפלגה השמרנית היא מפלגה אחות של הליכוד והיא נותנת לנו גיבוי בכל מקום אותו אנו צריכים. מיי הצהירה לא אחת הצהרות פרו ישראליות ולהוציא את עיקרון שתי המדינות אנו רואים עין בעין בכל סוגיה. בריטניה נחשבת לאחת משותפות הסחר המרכזיות של ישראל ואנו עובדים כעת על הסכם חדש שלאחר הברקסיט.

בריטניה של מיי נלחמת בעוז אל מול גילוי אנטישמיות. בפרלמנט יש נציגים יהודים רבים וקיימת בו שדולה מאוד אקטיבית עבור ישראל. לא זו אף זו, חברי פרלמנט מוסלמים חברי המפלגה השמרנית רואים בישראל שותפה ומגנים עליה.

בנושא הכלכלי המפלגה השמרנית מקדמת מדיניות של שוק חופשי וגבולות פתוחים והיא עמלה על הסכמי סחר חדשים מתוך תפיסות שמרניות ליברליות. המורשת של תאצ'ר מרחפת מעל המפלגה כל העת ולמרות התחזיות השחורות של מתנגדי הברקסיט הרי שהכלכלה הבריטית מתמודדת בצורה מרשימה עם השלכות העזיבה.

ביום שבת התרחש פיגוע טרור שלישי בבריטניה. לקורבין יש נטייה מוזרה : הוא חושב שהבריטים והעולם המערבי אשמים בפיגועי טרור. הנה כי כן, קורבין לא רק רע לישראל ולעולם אלא רע לבריטניה.

לפיכך, יש לעשות הכל על מנת שביום חמישי תנצח המפלגה השמרנית ותמשיך בדרך הבטוחה שאת תחילתה קבע הציבור הבריטי ב – 23 ביוני 2015.

Image may contain: 1 person, standing



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

תושבים מהדרום כותבים לליכודניק

אריק זיו ויזר

מבט על התוצאות הסופיות של הפריימריז

אריק זיו ויזר

ברוך וינר (קונוס) – גיבור המחתרת האלמוני שהלך לעולמו

אלי חזן

פרשת פינחס –"במקום שאין אנשים, השתדל להיות איש"( אבות נ,ה)

אלי כהן

ערך העלייה – ממקלט לבית

יעקב חגואל, מגזין החגים של ליכודניק

חזן מאיר לשטרסלר

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן