30.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
תמר הר פז

האם ח"כ ציפי חוטובלי כרתה ברית עם ארגוני הנשים השמאלנים

מזה תקופה שבשטח פועל, ארגון נשים צעיר בשם "פורום נשים ציוניות", הפורום שמורכב מחברות ליכוד ותיקות נוסד על רקע תחושה הולכת וגוברת , שיותר מדי זמן הימין הותיר את מגרש ארגוני הנשים בידי השמאל ובכך אפשר לו לקדם רעיונות שמאלניים. כך למשל פעילות  ארגוני הנשים במהלך מלחמת לבנון ומלחמת עזה, שקידמו תבוסתנות באצטלה מלאכותית של "מעמד האישה" וכך גם במקרים של חתירה לשיריון מקומות לנשים בועדות ובדירקטוריונים, כאשר בפועל זה מהווה תירוץ להכניס עוד ועוד נשות שמאל לעמדות מפתח.

הקמת הפורום זכתה להרבה פירגון ואהדה ובזמן הקצר שהפורום קיים הוא אף זכה בכמה הישגים יפים, שאילתות הוגשו, עצומות נחתמו, מכתבים נשלחו ואפילו נערך בנובמבר כנס שרשם השתתפות יפה, אלא שהארגון הצעיר ניתקל בקשיים, דווקא מכיוון לא צפוי.

באופן טבעי  בעת שהתמנתה ליו"ר הועדה למעמד האישה, אישה צעירה מבית דתי לאומי סברנו כי הנה יחולו שינויים במנגנון מעמד האישה שעד עכשו, כאמור שימש מעוז שמאל  מובהק.

כיום כשח"כ חוטובלי נמצאת בתפקידה כבר כמעט שנה, קשה להצביע על שינויים משמעותיים.

הועדה למעמד האישה בהנהלתה של חוטובלי תמכה במתן פירוש לחוק המטפלות באופן של החזרי מס על הוצאות מטפלת, על פני סבסוד מעונות יום. מה שמשרת יותר נשים מהמעמדות הגבוהים, שמחזיקות מטפלת , מאשר משפחות מרובות ילדים, או משפחות מהפריפריה, שמהוות את ציבור המצביעים המסורתי של הליכוד.

כמו כן, תחת הנהלתה של חוטובלי ארגונים כמו עמותת כ"ן, שמהווה למעשה שלוחה של קדימה (http://www.yallakadima.co.il/article.asp?item_id=4083) או ארגונים כמו אדווה, שדולת הנשים בישראל ו"משפטניות למען צדק חברתי" שנתמכים ע"י הקרן החדשה לישראל, המשיכו בשליטה ההגמונית על התנהלות הועדה למעמד האישה. חוטובלי לא דאגה לזמן יותר נשות ליכוד למפגשי הועדה ולמען האמת גם לא נשים מהמחנה הלאומי בכלל, לא נראו יותר נשים בכיסויי ראש בועדה מאז שחוטובלי מנהלת אותה ולא עלו בה נושאים שרלוונטים לציבור הלאומי, או האמוני כגון: משפחות מרובות ילדים, או חינוך בעיירות הפיתוח.

"פורום נשים ציוניות" פנה אל ח"כ חוטובלי מספר פעמים, בבקשה לסיוע, אולם לא נענה. חוטובלי סרבה להוסיף חתימתה לעצומה שארגן הפורום נגד יוזמת ארגוני הנשים להציב ערביות במנהל מקרקעי ישראל ודחתה את טענות הפורום בדבר הצורך לטפל בתופעת יהודיות שמוטרדות מינית על ידי בני מיעוטים.

היא גם לא זימנה  את הפורום לאף כנס של הועדה למעמד האישה על אף שכאמור היתה מודעת לקיומו. רק פעם אחת בלבד חרגה חוטובלי ממנהגה וניצלה את מעמדה כיו"ר הועדה למעמד האישה כדי לקיים דיון בנושא שקרוב לליבו של הציבור הלאומי, חיפוש  על גופן של מתנחלות קטינות. הפעם הזו הזמינה לכנס את אורית סטרוק, איתמר בן גביר וח"כ מיכאל בן ארי , שאכן אינם אורחים שכיחים בכנסים מהסוג של הועדה למעמד האישה.

אלא שמי לא הוזמן גם הפעם? נכון נציגות מהליכוד. לא "פורום נשים ציוניות" ולא כל נציגות נשית אחרת מהליכוד. ציפי חוטובלי, ח"כית שמכהנת מטעם הליכוד, העדיפה לקדם נציגות ממפלגת איחוד לאומי על פני נציגות של הליכוד.

כנס הועדה למעמד האישה לרגל יום האישה היה הכנס הראשון שהשתתפה בו נציגה מטעם "פורום נשים ציוניות". גם ההישג הזה הושג באמצעות מנהלת הועדה, דלית אזולאי ולא בעזרתה של ח"כ חוטובלי. נציגת הפורום המתינה בסבלנות עד שיגיע תורה לדבר ואז החלה לשאת דברים על הקיפוח המתמשך בועדה ביצוגן של נשים מסורתיות ונשים ממעמדות נמוכים, אלא שדבריה נקטעו על ידי לא אחרת  מאשר יו"ר הועדה, ח"כ חוטובלי בטענה שהם מהווים סטיה מהנושא.

 

ניתן היה אולי לקבל הטענה אילו באמת היתה יו"ר הועדה כל כך מקפידה על עקביות הגיונית כלשהי בדברים שנאמרו, אלא שלא כך.

ח"כ זוארץ, למשל, ניצלה כל הזדמנות, במהלך הכנס, לתקוף את הממסד הדתי. התנהגות זו לא הופסקה ע"י יו"ר הועדה בטענה שהיא מהווה סטיה מהנושא. כך גם לגבי יו"ר עמותת כ"ן, מיכל יודין, אשר שפכה את מררתה על יועמ"ש הכנסת לשעבר, הגב' נורית אלשטיין , כשהיא מנצלת את העובדה שהנ"ל לא נמצאת במקום כדי להגן על עצמה. גם התנהגות זו לא הופסקה על ידי היו"ר חוטובלי בטענה שהיא מהווה סטייה מהנושא, או סתם בטענה האלמנטרית שהועדה היא לא מקום לחיסולי חשבונות ולהלבנת פנים.

רק כאשר העזה נציגת "פורום נשים ציוניות" לבקר את ממסד ארגוני הנשים, קפצה ח"כ חוטובלי ועצרה אותה כשהיא מסתתרת מאחורי טענת הנושא. נציגת הפורום אמרה לחוטובלי כי בהמשך לטענותיה על קיום דיכוי בועדה למעמד האישה היא רואה בהשתקתה סתימת פיות. ח"כ חוטובלי בחרה שלא לענות ואמרה רק "אני עוצרת אותך פה".

ל"פורום נשים ציוניות" עדיין לא ברור מדוע מהווים דבריה של נציגתן סטייה מהנושא. האם שכחה ח"כ חוטובלי שהאוכלוסיה הזו היא חלק נכבד מציבור הבוחרים שלנו בליכוד, או שהיא עד כדי כך מפחדת מארגוני הנשים?

ומדוע כאשר סוף, סוף אחרי זמן כה רב ואחרי מאמצים כה רבים מצליח גוף של הליכוד לחדור למעוז שמאלני מובהק כמו ארגוני הנשים הוא מוכשל דווקא על ידי ח"כית של הליכוד?

ואולי כל תובנותיה של ח"כ חוטובלי בסוגיית מעמד האישה מסתכמות בדברים שאמרה במהלך הישיבה: "לא יודעת למה אומרים על פוליטיקאיות שהן לא נשיות. אני מסתכלת על אורלי, אני מסתכלת על אנסטסיה , אני מסתכלת עלי ואנחנו נראות לי נורא נשיות".

 

 

 

עו"ד תמר הר-פז

פורום נשים ציוניות.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

שיא הניתוק בין נתניהו למפלגתו ?

אלי חזן

להעלות את גיל הפרישה לנשים

אלי חזן

עורכי דין? במקום לבכות, צאו להצביע

אריק זיו ויזר

הדלת המסתובבת של צחי הנגבי

אלי חזן

עבדים היינו באמת או בהגדה בלבד

אריק זיו ויזר

בין טרוריסטים ללוחמי חופש

אלי חזן
דילוג לתוכן