18.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

האם דו”ח לוקר פתח להרחבת הממשלה ?

שטנצלר הכבל נקרע, ארדן בעקבות אקוניס, ביטן למען העובדים החלשים, ריבלין מצטער אין כניסה לליכודניקים, לפמלייה קם על יוצרו.

לוקר בוגי

קרע ראשון ובלתי מבוקר פרץ השבוע בין נתניהו לשר הביטחון בוגי יעלון. מצד אחד ראש הממשלה שעומד לצידו של כחלון ומצד שני שר הביטחון שלא הגיע לפגישה עם נתניהו וכחלון בנושא. השאלה היא האם לסאגה הזאת יהיה סוף? שאלה לא פחות מעניינת היא האם בקרע זה נפתח שינוי פוטנציאלי להרכב הממשלה?

בוגי אמר : ” דו”ח לוקר לא במשמרת שלי ” 

השאלה מעניינת משום שבמידה וכן ייווצרו שני תפקידים הבכירים פנויים למשא ומתן על כניסת שותף נוסף לממשלה. האופציה הראשונה היא : ליברמן זוכה בתפקיד שר הביטחון. האופציה השניה והיותר מפתיעה ומעניינת היא חסרת תקדים : המחנה הציוני תקבל הצעה של קבלת שני תפקידים בכירים כחלק מכניסה לממשלת נתניהו. הדבר יכול להיות בסיס להצעה מפתה למפלגת העבודה שבכיריה מאוד רוצים להיכנס לממשלה.


כבל

 

השבוע נהג יו”ר קק”ל היוצא בבריונות. אפי שטנצלר שלא רוצה להיפרד מכיסא יו”ר קק”ל עלה לבמת מפלגת העבודה וניסה ללכלך את חברו לסיעת העבודה איתן כבל ובכך להפוך אותו לשק חבטות.  יש להדגיש שבשבוע שעבר קיבל כבל פניות לעמוד בראשות קק”ל.

שטנצלר עלה לבמת הנואמים ומשם סיפר כי איתן כבל אמר לו שאם יסדר לאחיו עבודה – יתמוך בו. כבל ששמע איך שטנצלר משקר מול חברי המרכז עלה לבמה והתפתחה מהומה. כמי שמכיר היטב את איתן כבל אני יודע שאין סיכוי שכבל ביקש משטנצלר שיעסיק את אחיו בועז שכן האחרון עובד בשלטון המקומי בתפקיד בכיר. בעבר כבר היה מקרה שבועז עבד במשרד ממשלתי והתחלף השר עימו עבד. השר שבא במקומו פנה לבועז ואמר לו : “אם אתה רוצה להישאר בתפקיד שאיתן יתקשר אלי ויבקש”. איתן לא התקשר ובועז פוטר מהעבודה.

בבדיקה שעשיתי מתברר כי אכן התקיימה שיחה לפני מספר שבועות בין כבל ושטנצלר.

איתן כבל הבהיר לשטנצלר כי מפלגת העבודה לא תסכים שמקרה פואד יחזור על עצמו שוב ולכן אמר לו : “היית בתפקיד ואנחנו במפלגת העבודה לא נרצה להתבזות כמו שהיה בנשיאות כאשר החלטנו לתמוך בפואד ונפתחה חקירה וכל המהלך שיכול להיות מהלך מנצח קרס לנו . לכן אסור לך לרוץ אחרי חבילת התחקירים שעברת”.

בכיר בליכוד אמר : איני מבין מה הם קופצים. קק”ל עוד לא שלהם. מתוצאות הבחירות המפתח משתנה. בעבר הם קיבלו את קק”ל כי הם היו שותפים לקואליציה. לא כתוב בשום מקום שהם צריכים לקבל את קק”ל.


ארדן לא יפה

 

בשבועות האחרונים קיבל ממני השר גלעד ארדן גיבוי כנגד המהלך של אקוניס שהגיש שינויים ברפורמת רשות השידור. הטענה נגד אקוניס הייתה שלא לוקחים רפורמה של שר קודם מהליכוד ומשנים אותה שכן זאת רפורמה שגם אקוניס הצביע בעדה.

אך מתברר כי לא רק אקוניס מנסה לחבל במה שעושה שר מהליכוד. גם ארדן נוהג כך. הוא מנסה לתקוע את הרכבת הקלה בגוש דן כאשר פנה לדרג המקצועי במשטרה וביקש שיטענו כנגד העבודה על הרכבת הקלה. הדרג המקצועי שיודע כי אין עילה לא הסכים עם השר ושר התחבורה שהוא הרשות המבצעת הודיע כי לא יתן לאף אחד לעצור את הרכבת הקלה והביצוע ימשיך.

אני פונה לארדן וקורא די : במקום לחשוב איך אתה מפריע לך לשקם את המשטרה. איך אמר שרון : “לכו לעבוד”.


דוד ביטן

 

אין ספק כי ביטן הופך להפתעת הכנסת שכן הוא מייצר הצעות חוק סופר חברתיות.

ביטן הציע הצעת חוק למען הסתדרות חברתית ולפיה כל חבר הסתדרות שמרוויח שכר מינימום לא יחוייב בתשלום להסתדרות. נראה מי בעבודה או במר”צ ידאג לעובדים השקופים או היכן שהם שולטים לא צריך לדאוג לחלשים.

חוק שני שמשנה סידרי עולם ברמה המוניציפלית אומר שמי שבעל עסק בעיר וגר בעיר אחרת יוכל להחליט היכן הוא מעדיף להצביע. צריך להבין שההכנסה הגדולה של עיריות מגיע מהמגזר העיסקי, בעל העסק נמצא רוב הזמן בעסק ואותו מעניין לקבל שרות טוב יותר באזור העיסקי.


הדיל והתרגיל

 

דיל ליברמן נתניהו (הנגבי) עבד. לועדה לבחירת שופטים נבחרו ח”כ נורית קורן וח”כ רוברט אילטוב.

מנגד, ההסכם של בחירת נאווה בוקר לוועדה לבחירת דיינים הופר על ידי החרדים שהיו מאוכזבים שהמועמדת לבחירת הדיינים נישאה מחוץ למערכת הרבנות. וכך, בוועדה לבחירת דיינים נבחרו הח”כים סוויד מפלגת העבודה ואייכלר מיהדות התורה. לפי הסיכום עם המפלגות החרדיות היו צריכים להיבחר ח”כ בוקר ואייכלר, כנראה שהחכים החרדיים הפרו את הסיכום.


ריבלין לאליטה

 

מיד לאחר כניסתו לבית הנשיא הושק משפט חדש שנישא באוויר : “בונים רובי חדש”. שני אדריכלי המהלך היו המנכל ורבקה רביץ.

וכך החל מסע הדרה של ריבלין מצור מקורותיו. אל ציוותו נוספו רק כאלה המקורבים לשמאל הקיצוני והודרו מסביבתו מי שהיו מקורביו מהליכוד כולל כותב שורות אלה. כדי להסיר ספק מיד אחרי בחירתו הציע לי לעבוד איתו כספק חיצוני. נחסמתי על ידי הצוות שלו למרות שבסביבת אוקטובר האחרון קרא לי וחזר על בקשתו. אז כבר ראינו את התהליך של ההקצנה של רובי לכיוון השמאל. השיא היה שהחרים את בניון אבל את גרבוז הוא קירב אליו.

בשבוע האחרון ריבלין ישב שבעה על פטירת אחותו. רבים מחבריו בליכוד רצו לנחם את הנשיא הנבחר שלהם אך התברר כי הם חסומים מלשכת הנשיא קיבלו תשובה אין מקום בשבילכם.

שמעתי ואז נזכרתי כי כאשר נתניהו ישב שבעה עמדנו מול האוהל של אבטחת אישים. לפנינו עמד אדם שנשאל על ידי המאבטחים מי הזמין אותך?  ענה : “אני אזרח שרוצה לנחם את ראש הממשלה” נציג לשכת נתניהו אישר שיכנס.

כאן נוצר מצב שרובי העממי נהפך להיות ריבלין שרודף אחר תדמית האליטה. כנראה ריבלין מכסה על חסך שהיה בעת שהיה מוגדר כרביזיוניסט נרדף. ריבלין של היום יושב מול הסקרים ובודק את מידת הפופולריות שלו מול שמעון פרס.


לפמלייה קם על יוצרו

 

בית”ר ירושלים היא קבוצה שאוהדיה נשארים בבית כאשר קבוצת אוהדים שונה מהם הפכו את הבריונות לדרך חיים. האסון של בית”ר בנוי עוד מראשי בית”ר לאורך ההיסטוריה אשר בזמן כהונתם ראו אך העדיפו לסגור את העיניים כאשר ראו את הגזענות האלימה בקרב אוהדי בית”ר כי אז זה שירת אותם והם לא היו מוכנים להתעמת עם האוהדים. רק בשנים האחרונות רובי ריבלין ורוני בר און פתאום יוצאים כנגד התופעה שהם היו אלו שכאשר עמדו בראש הקבוצה היו צריכים לשנות. הם לא עשו כלום ואפילו המושג קומץ בריונים נולד בתקופות שלהם. חבל שבתקופתם לא היה אינטרנט אז היום היינו עושים גוגל ורואים כיצד ריבלין ובראון היו הבסיס של הפמלייה.

מה שברור שאוהדי ביתר עשו צעד אחד יותר מידי הם התנהגו בבריונות בשרלואה הבלגית וביזו את המדינה ואת הסמל על החולצה שהם לובשים.

אין ספק כי הקבוצה צריכה לשלם מחיר על ההתנהלות של האוהדים. נראה כי בסופו של התהליך מי שילמד את הבריונים מבית”ר הוא הבעלים של הקבוצה אלי טביב עכשיו הוא ימכור את השחקנים הטובים של בית”ר וישלח את הזרים שהחתים אז בית”ר תהפוך לקבוצה שתתאים לאוהדי הפמלייה ובעונה הבאה ביתר תרד ליגה.

שאוהדי  הפמלייה ינהלו את הקבוצה ובטוח הם יעלמו ממפת הספורט הישראלי.

אולי יעשו דרבי בין ליברמן לברוך מרזל.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

עו”ד סוזי ארניה, מועמדת מובילה בנשים.

אריק זיו ויזר

מירי על המפה

הרויזיוניסט

דיברי רהב

אריק זיו ויזר

בודד בצמרת משה כחלון

אריק זיו ויזר

הצילו את אקוניס

אריק זיו ויזר

בלי חרות ומק”י – יומן פוליטי מאת:אריק זיו

דילוג לתוכן