22.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
דעות

דרושה מנהיגות יהודית לערביי ישראל.

רגע אחרי הזיכרון הכואב של ששה מליון יהודים שנרצחו בשואה, רגע אחרי יום הזיכרון לחללי צה"ל והחגיגות של יום העצמאות ה-63 למדינת ישראל. רגע לפני אירועי הנכבה של ערביי ישראל שיחול ב 15 למאי, לקראת יום העצמאות המאה הראשון של מדינת ישראל, חושב שהמנהיגות של ערביי ישראל בשישים ושלש השנים האחרונות, נכשלה ונדרש לקיים "מנהיגות יהודית" לטובת ערביי ישראל,ולטובת מדינת ישראל והמזרח התיכון.זו שתדאג באמת למיעוט חשוב זה, בדרכינו לעולם טוב יותר.

 

ה' אייר ה'תשע"א ,   9 מאי 2011.

דרושה מנהיגות יהודית לערביי ישראל.

 

1.      רקע

רגע אחרי הזיכרון הכואב של ששה מליון יהודים שנרצחו בשואה, רגע אחרי יום הזיכרון לחללי צה"ל והחגיגות של יום העצמאות ה-63 למדינת ישראל. רגע לפני אירועי הנכבה של ערביי ישראל שיחול ב 15 למאי, לקראת יום העצמאות המאה הראשון של מדינת ישראל,

חושב שהמנהיגות של ערביי ישראל בשישים ושלש השנים האחרונות, נכשלה   ונדרש לקיים "מנהיגות יהודית" לטובת ערביי ישראל,ולטובת מדינת ישראל והמזרח התיכון.זו שתדאג באמת למיעוט חשוב זה, בדרכינו   לעולם טוב יותר.

 

2.      הקדמה

א.      "המנהיגות הערבית" הנתונה או הנבחרת, נכשלה בייצוג האינטרסים של ערביי ישראל, ולמרות הדמוקרטיה וחופש האפשרויות שניתנה להם כחוק,מביאה אותם לכישלונות ולפגיעה בהם ובנו אזרחי מדינת ישראל ומהווה חלק מהפרת האיזונים העדינים במזרח התיכון.

ב.      אזרחי ישראל הערביים, המונים כ-1.5 מליון תושבים, אלו המהווים כ-20% מתושבי ישראל, נמצאים במצב סציו-אקונומי טוב יותר מערביי הגדה המערבית, ומ"פליטי ארבעים ושמונה" החיים כזרים ולא רצויים ,תחת שלטון "אחיהם" המוסלמים  במדינות ערב.

ג.        ,זוכים לביטחון אישי, אפשרות ביטוי וזכויות דמוקרטיות מלאות, הרבה יותר מכל -200 מליון ערבים, הגרים ב22 מדינות ערביות במזרח התיכון וב -56 מדינות מוסלמיות סה"כ בעולם.

ד.      באם נשאל בכנות, ולא מתוך כוונת חילופי שטחים וכדומה, כל ערבי ישראלי מבין אלה הגרים קרוב מאוד לצפון הגדה המערבית, (80% הגרים בגליל ובישוב המשולש) היכן היה מעדיף לגור, בישראל או בפלשתין. רובם ככולם יעדיפו להיות תחת שלטון הדמוקרטיה היהודית.

ה.      למרות הכול, ניתן לומר שמצבם הטוב יכול להיות טוב יותר אבל עלול להיות גרוע מאוד, ככל שהמנהיגות ה"נבחרת" שלהם תמשיך בדרכה הרעה, זו שמזניחה את קהל בוחריה-ערביי ישראל, מעורבת יתר על המידה לטובת שונאי ישראל,ומחדדת את חיצי הימין הקיצוני היהודי,הכל לבסוף נגד מדינת ישראל.

 

3.      אבני דרך חשובות

א.      המנהיגות הערבית ההיסטורית (שלא לומר ההיסטרית) גמרה אומר לחסל את מדינת ישראל   כל אחת בדרכה היצירתית,ולא פיספסה שום הזדמנות לפספס את השלום המיוחל.

ב.        החל מהמופתי שניפגש ב 21 לנובמבר 1941 ,הרבה לפני קום המדינה, עם היטלר וזה שהזמין את היטלר להפציץ את תל-אביב,היה שותף סוד ל "פתרון הסופי".

ג.        דרך יאסר עראפת שלא קיבל את הצעתו הנדיבה עד מאד של אהוד ברק,יאסר מהנדס בניין שהיה אמור לבנות, לא ביטל את תורת השלבים לחיסול מדינת ישראל   ,כפי שמופיע עד היום באמנה הפלשתינאית,כמוסכם בהסכם אוסלו.

ד.        ולהבדיל (כי הוא לא דוגל בטרור )אבו-מאזן שטרם הגיב וכנראה כבר לא יגיב   להצעת אולמרט .

ה.      כולם עדיין לא משלימים עם עצם קיום מדינה יהודית במרחב, נלחמו יחד עם צבאות ערב, עם אלו שניצלו רק לפני זמן קצר מהשואה, ורצו להקים יחד עם תושביה היהודים, שגרו משנות ה-17 בישראל מדינה קטנה,

ו.        נלחמו ביישוב היהודי הקטן והחלש יחסית גם נגד החלטת האו"ם ותוכנית החלוקה ב-כ"ט בנובמבר 1947,זו שנתנה להם מדינה קטנטונת שתוכננה ברצועה צרה לאורך החוף,שטח קטן סביב טבריה ושטח גדול בנגב המדברי דרומית לבאר שבע,ללא גדה מערבית וירושלים   ,רגע לפני עזיבת הבריטים ב 15 למאי 1948.

ז.       למרות זאת ולאחר המלחמה, הוכרזה מדינת ישראל, בה הוענקו לאוכלוסיית ערביי ישראל, אזרחות ישראלית מלאה, במסגרת חוק האזרחות וכבר היו יכולים להצביע לבחירות לכנסת הראשונה בשנת 1949  ואכן נבחרו בה 3 חברי כנסת ערביים, שניים מנצרת ואחד מחיפה.

ח.      בהכרזת העצמאות הוכרזה הקמת מדינה יהודית, בה יתקיים שוויון זכויות חברתי ומדיני ללא הבדלי דת, גזע או מין.

ט.      בשנת 1958, חל שיפור משמעותי במעמדם של ערביי ישראל, אשר הושג באמצעות ההסתדרות (כן ההסתדרות הציונית) שקיבלה לשירותיה ערבים.

י.        בשנת 1976, התרחשו אירועי יום האדמה.

יא.   בשנת 1982, הוקמה וועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל.

יב.    בשנת 1993, נהנו חברי הכנסת הערביים מתמיכת ראש הממשלה יצחק רבין, ומהעדפה המתקנת לכל האוכלוסייה הערבית, אפילו מונה שגריר ראשון (ערבי-ישראלי).

יג.     אוקטובר 2000, בעת האינתיפאדה השנייה נהרגו 12 ערביי ישראל באירועים אלימים שהיוו נקודת מפנה רעה בין הערבים ליהודים, ולנזקים קשים לכלכלה הערבית.

יד.    ביולי 2006, נהרגו 19 אזרחים ערביים מירי רקטות של אחיהם מהחיזבאללה.

טו.   בתווך בין האינתיפאדה השנייה לכינוס הפסגה של ערביי ישראל, יחד עם החמס והפתח בקהיר 2011, נוצרה דינאמיקה שלילית ביותר, מטעם חברי הכנסת הערביים, המרבים להיות מעורבים בנושא הפלסטינאי "צורך הכותרות", וממעטים לייצג ולטפל באוכלוסיית ערביי ישראל הצורכים אנרגיה ועבודה קשה פני ארצית.

טז.   ח"כ חנין הצטרפה למשט   ה"מרמרה" וחזרה והציגה שקרים לגבי התנהגות חיילי צה"ל למרות סרטי אמת שהוצגו בפני העולם ובפניה.

 

יז.     ח"כ עזמי בשארה, נפגש עם שונאי ישראל בסוריה, אלו שפגעו בחיילי צה"ל ונפגש עם נאסרללה שפעל וממשיך להצהיר בגלוי על רצונו להשמיד את מדינת ישראל, זה שנעלם מישראל והוא כנראה יודע למה.

יח.   ח"כ אחמד טיבי,איש מוערך, שיכל ממש לייצג את בוחריו,בחר להיות   היועץ של יאסר עראפת, השתתף במפגש הפסגה של הפתאח והחמאס,קהיר  אפריל 2011 ,זה שעדיין מצהיר על אי קבלת עצם קיומה של מדינת ישראל,"מדינתו" ,ויורה טילי נ"ט על "אוטובוס צהוב" של ילדים.

  יט .  ח"כ אברהם צרצור לא הסכים לגנות את החיזבללה גם כשפגעו בערביי ישראל. תמך בהקמת מדינת     

      "חליפות איסלמיות", מגנה את ישראל בכל הזדמנות, גם כשפוגעת במחבלים כמו חוסאם א-זהאר בנו של    

      מנהיגי החמס בעזה.

כ.      בשנת 2009     , חברי הכנסת הערביים טאלב   אל סנע, אחמד טובי, ג'אמל זחלקה, מוחמד ברכה ביקרו   את

             הדיקטאטור קדאפי לפני שנה, הרעיפו עליו מחמאות. מה הבשורה שהביאו לערביי ישראל מהם? מלך מלכי

             המלכים    של אפריקה כדברם, ומדוע כיום שהמלך שלהם טובח בבני עמו ממלאים הם את

           פיהם ב"בקלווה"?

כא.  אוקטובר 2000, בעת האינתיפאדה השנייה נהרגו 12 ערביי ישראל באירועים אלימים שהיוו נקודת מפנה רעה בין הערבים ליהודים, ולנזקים קשים לכלכלה הערבית.

 

 

 

 

 

4.      המצב כיום

א.      בכנסת ה-18 נבחרו 4 ח"כ מטעם חד"ש (1 יהודי), 4 ח"כ מטעם רע"מ, 3 חברי כנסת מטעם בלד.

             נשאלת השאלה כיום, מה חבר כנסת ערבי מכל הנ"ל עשה למען                                                                                                                                                                                               האוכלוסייה שממנה הוא נבחר?

ב.      כמה פעמים היה בכנסת, לעומת מספר הפעמים שהיה בהתכנסויות במדינות ערב, לטובת קידום נושאים לא ישראלים,במקרה הטוב וכנגד ישראל ברוב המקרים.

         כמה הצעות חוק הגישו לטובת האוכלוסייה הערבית (חינוך,ספורט, בריאות, תרבות ורווחה)

         כמה הצעות אי אמון בנ"ל?

       כמה הצעות לסדר הנ"ל?

ג.        המצב כיום שחברי הכנסת הערביים, לא הביאה שום הישג לאוכלוסיה שבחרה בהם, גרמו לכעס רב באוכלוסיה היהודית, לעידוד גורמי קיצון, יהודים ימניים, יחד עם גורמים קיצוניים איסלמיים, כל אחד מהאינטרס והכיוון שלו, יוצרים יחד   סכנה ממשית לעתיד כל האוכלוסיות,"בלי הבדל דת…סכנה ממשית למזרח התיכון ולשלום העולם .

ד.      מנהיגי ערביי ישראל שהיו אמורים להיות גשר לשלום במזרח התיכון הפכו לחפרפרת אסונות לעמם, למדינת ישראל ולא בטוח שהם עזרו במשהו אמיתי לפלסטינאים בעזה או לאחיהם האחרים בגדה המערבית, או למפליגי המרמרה, אולי כל מטרתם היא   השגת כמה רגעי פרסום כבוד ותענוגות אישיים בלבד,שום דבר שיקדם את האוכלוסיה שבחרה בהם.

ה.      באוכלוסיה היהודית, זו שהעניקה את מלוא הזכויות, ולא תמיד גבתה חובות (בשירות בצה"ל כיום יש סה"כ 120 מתנדבים ערביים מוסלמים,מתוך 1,500,000 אנשים שמקבלים כל יום "ביטחון", אלו שלא מבצעים שירות לאומי בקהילה, אפילו לא בקהילה שלהם,נמצאים ברוב המתחמקים מתשלום מס הכנסה, מהווים רוב עצום בבניה לא חוקית,ואחר מתלוננים על צפיפות ומפגעים , נבחריהם ברשויות המקומיות אינן מקיימות ניהול עירוני תקין, מתקיים בהם אחוז פשיעה גבוה, נקמות דם מסוגים שונים, גניבות רכב ו"שחיטתם").

ו.        שוב ושוב עולות במדינת ישראל שאלות רבות על ידי האזרח הפשוט כמוני בהן:

         למה חברי כנסת ערביים אלו המקבלים הגנה בחוק ייצוג ושכר ממדינת ישראל-

       מצטרפים לקוראים לחיסול מדינת ישראל?

     -מצטרפים להפגנות בישראל הקוראים מוות ליהודים?

     היכן בעולם קיים מצב דומה?

איך היו מתייחסים אליהם אילו התנהגו כך במדינות ערב?

שאלות אלו מקבלות ייתר תוקף,על ידי חברי הכנסת של הימין הקיצוני,אלו ששואפים לחוקק קיצוץ במרחב האפשרויות של חברי הכנסת הערביים בכנסת ישראל.

 

 

    5. סיכום

א. כאמור מצבם של ערביי ישראל טוב מערביי הגדה ועזה אחיהם, טוב מערביי המזרח התיכון, יכול להיות עוד יותר טוב ועלול להיות רע מאוד או יחד איתנו..

ב. כבר בהסכמי השלום הנרקמים, מנסים אזרחי ומנהיגי מדינת ישראל, מדינת היהודים "להיפטר" "מעולמם של אלה", חלק בגלוי וחלק באופן עקיף ואלגנטי, ולחבר אוכלוסיות צפון הארץ הערביים, עם אוכלוסיות הגדה המערבית, לצרפם למדינה פלסטינאית שתוקם בגבולות 1967 עם תיקונים, והם הרי עוד יהיו "חלק מהתיקונים" ואז הם עוד יתגעגעו למדינת ישראל ולחופש שהיה..

ג. העם היהודי הנאור, הדמוקרטי (גם יש בו חולאים וקיצוניים אלו המאופסים כמעט   בזכות חופש הביטוי והדמוקרטיה.). יודע לשמור על כוחו, זכויותיו וקיומו, לא ייתן לשואה מכל סוג שהוא לאיים עליו, יודע בחוכמתו המרובה, להתגבר על מכשול, גם על כישלון המנהיגות הערבית הישראלית, ומי שישלם את המחיר, יהיה כרגיל הוא האזרח הקטן הישראלי הערבי הדואג ולא מצליח לעתיד ילדיו , אזרחינו.

ד. לכן ביום העצמאות של מדינת ישראל ה-63, שהוא יום העצמאות לכל אזרחיה, ללא הבדלי דת, גזע, מין ודעה, ככתוב במגילת העצמאות, ולקראת יום העצמאות המאה הראשון ,צריך לקיים   חשבון נפש עמוק ואמיץ בין האזרח הישראלי הערבי, לבין אלה המתיימרים להיות מנהיגיו ונכשלו.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  6 . המלצות

א. למפלגת המרכז הישראלית, המרכזיות המשפיעות ממש, העבודה, קדימה, ליכוד (כן ליכוד תשאלו את ז'בוטינסקי שכתב בשירו " שם ירווה לו משפע ואושר בן ערב, בן נצרת, ובני ". ), לשריין מקום לחברי כנסת ערבים ישראלים דמוקרטים אקדמאיים, אלו שיתחייבו בכל זמנם ומאודם ,לדאוג רק לאוכלוסיה הערבית ישראלית ובלבד, ולא לנגן על העצבים הרגישים בין ישראל למדינות ערב.

ב. לשכנינו,אזרחינו,בני דודנו,ערביי ישראל, פקחו לבבכם, תביטו לילדים ולנכדים שלכם בעיניים, תבטיחו להם חינוך טוב יותר, תשתיות אזרחיות טובות, תבנו כפרים מודרניים עם תרבות ספורט, מודעות חברתית דמוקרטית ובריאות, דת (ללא קיצוניות), אחווה ושלום עם מדינת ישראל.

ג. אל תצביעו בבחירות הבאות למנהיגות נוכחית, הענישו אותם שהזניחו אתכם, ובגדו בקלות בקול שניתן להם, תתעוררו למען ילדכם לפני שיהיה מאוחר מדי,"אמצו" מפלגות מרכז ישראליות,המהוות פוטנציאל שלטון השתתפות ,אחריות ויכולת , והן יחזירו לכם הרבה יותר ממנהיגות ערבית כושלת עד כה.

 

 

                                                                                              ניסים עזרא- מהנדס,

                                                                                             למנהיגות           בונה .

 

כל הנכתב לעיל, נכתב ללא שום אינטרס אישי, מתוך אהבה וכבוד לאדם באשר הוא, תוצר של האלוקים, למדינת ישראל בת ה-63, לעתיד אזרחיה, בהם ילדי ונכדי ולתפארת מדינת ישראל שתתקיים כמדינה יהודית דמוקרטית, המכבדת את הפרט באשר הוא,מדינה שתהיה מושא לחיקוי לאורך קיום האנושות ולכולה,אמן.

 

 

 

 

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

תסכול עמוק: שלטון ללא שלטון, בית-דין גבוה לצדק ללא צדק

אלי חזן

מגמה מסוכנת בסקרים?

עינר אביב

ההתקוממות בסוריה – מה עדיף לישראל?

אלי חזן

יומן המלחמה של עוזי לוי

אלי חזן

פרצופו המכוער של השמאל הישראלי

אריק זיו ויזר

הערת אזהרה לליכודניקים

מעיין סמון
דילוג לתוכן