23.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

די אריאלי לך לך

*מקור ראשון ובנט * מנכ"ל הליכוד מקומו בבית * נתניהו החדש * כיבוש הליכוד ע"י הועדים

ישראל היום ראשון ? 

האם תמיכת בנט בסגירת ישראל היום היא המרכיב של קניית העיתון "מקור ראשון" על ידי שלדון אדלסון? התשובה היא ככל הנראה כן.  העיתון מקור ראשון הוא העיתון המוביל בקרב הציונות הדתית, מולו נמצא העיתון והאתר של ערוץ 7 אך הוא נוטה בתמיכה בזרם החרדלי. זאת ועוד, שליטה של שלדון אדלסון במקור ראשון אינה נוחה לבנט וקרוב לודאי שבנט קרב את אדלסון לקניה הזאת ובכך יצר מצב שעיתון הבית של בנט עבר ידיים.

לא אתפלא אם אראה את מוזס מקים עיתון מתחרה במקור ראשון.


יאללה הבייתה

 

בית הדין של הליכוד דחה את קיום הועידה בשל חשד לצרוף חברי ועידה בצורה לא חוקית. אני תופס את ההחלטה כמעט תמוהה. יכול היה בית הדין להקפיא את צירוף החברים, לקיים את הועידה ולאחר בדיקה לפסול אותם או לאשר אותם.
אך דבר אחד ברור : מנכ"ל הליכוד חייב ללכת. יותר מידי פרשיות כבר נדבקו אליו. הפרשיה הכי משמעותית היא פרשת הבחירות בחדרה. אין ספק שפרשת הזיוף בחדרה ואי קיום בחירות חוזרות על ידי כל מיני מניפולציות היא שערורייה גדולה. בל נשכח שגדי אריאלי לא הכין בחירות חוזרות למרות החלטות של ועדת הבחירות ובתי המשפט . גדי התעלם מהכל רק מתוך אינטרס אישי בסניף הבית שלו בחדרה. אין ספק כי גם הפרשה הנוכחית מהווה עוד שלב בזילות חוקת הליכוד על ידי מנכ"ל הליכוד .
מהלכים כמו אלה המדוברים קיימים במפלגות כמו מפלגת הבעת של אסד.
מפלגה כמו הליכוד חייבת להקיא מתוכה מנהלים אשר אחראים לפרשות כמו הזיוף בחדרה שם יד זדונית העלימה את הפרוטוקולים .
לכן הגיע הזמן לאמר לגדי שילך. במקביל, אולי הגיע הזמן לבצע חקירה מקיפה על התנהלותו היום יומית כי יש הטוענים שבמשך חודשים גדי לא מגיע לעבודה.

ובל נשכח :  בתקופת המנכ"ל הקודם, אריק ברמי, היה לליכוד אגף נוער וצעירים פעיל, אגף נשים מפואר ומלא פעילות. היו רכזים אזוריים. הייתה מפלגה שוקקת.
כל זה נעלם בתקופה של גדי אך פרשיות בניגוד לחוקה למכביר. יתר על כן, מי לא זוכר את הפארסה הגדולה  כאשר גדי כינס את הועידה בזמנו והזמין אולם של 300 איש כאשר יש לתנועה למעלה מ – 3000 חברי ועידה .


נתניהו החדש

 

נתניהו חדש הפציע בשמי הליכוד. נתניהו עם אנרגיות חדשות כאשר הוא מתמקד בחברי הליכוד והוא נפגש עם קבוצות עם יחידים. גבירותי ורבותי, ראש הממשלה עם הפנים לשטח.

רבים שנפגשו איתו שטחו את הטענות בפניו כי היה פשוט היה מנותק מהם בשנים האחרונות. נראה כי נתניהו הפנים ומשנה את דרכו. הצוות החדש שלו, ראש הצוות ארי הרו והיועץ הפוליטי קובי צורף, ללא ספק עושים עבודה טובה. החיבור המחודש עם שר התחבורה מראה כבר תוצאות ומדובר ללא ספק בחיבור עוצמתי של סביבת נתניהו והשר ישראל כץ.

דני דנון השיג הישג גדול כאשר לא משנה איזה תוצאה הייתה יוצאת בוועידה הוא הוא המנצח. מה שברור הוא שהקרב הזה הוא קרב קשה. גורמים רבים ניסו להביא להסכמה אך החלט. בית הדין הכריעה שאם תהיה הסכמה היא תהייה יותר מאוחר.


 

חלוצים בעיתונות

שני סיפורים שראוי לציין את העומדים מאחוריהם : הראשון הוא העיתונאי הותיק דן מרגלית והשניה ואולי הראשונה שאפילו מגיעה לה להדליק משואה היא איילה חסון בפרשת אשכנזי. חסון הייתה הראשונה שלא נכנעה למערכת המשומנת של אבי בניהו ועמדה על כך שזאת פרשת אשכנזי ולא מה שהחל בתקשורת כמסמך גלנט והפך להיות פרשת הרפז ועכשיו פרשת אשכנזי.
דן מרגלית שהיה ידיד נפש של אולמרט וכאשר ראה והבין כי חברו לא מל"ו צדיקים אלא אחד אשר חשוד בשוחד ושלמונים במחיר אישי כבד הפך לביות נושא הדגל בנושא אולמרט ובכל פעם שיצא זכאי חבריו קיטרגו עליו אך הוא בנחישות טען כנגד אולמרט ולא פעם אמר רק אם שולה תדבר הכל ישתנה. עכשיו נראה כסוף ההתחלה של פרשיות אולמרט.

שולה זקן הייתה יותר אולמרט מעליזה. כך היא הרגישה. שולה הייתה היסודות של אולמרט. היא הייתה הגורם המכסה על כל הפעולות הכשרות והלא כשרות שהתנהלו בסביבתו.

שולה זקן הייתה החוצץ בין אולמרט לסביבה. לא היה מהלך שלא היה עובר את האישור שלה. מבחינת אולמרט שולה הייתה זו שמייצגת אותו מול כל העולם, שולה הייתה שומר מסך ושולחן העבודה.

לכן כאשר שולה מתחילה לדבר אולמרט חושש בפעם הראשונה, ויש לו סיבה לחשש.

אך יש עוד כאלה שצריכים היום לחשוש : אלו ששילמו לכאורה שוחד במשך שנים לאולמרט ועכשיו יש מי שיכול להצביע ולמפות את המבוך של מערכת אולמרט.


מפלגה מתגוננת

 

הליכוד כמפלגת שלטון הפך להיות אבן שואבת לכל מיני גורמים אינטרסנטים שחודרים לליכוד. הליכוד באופן היסטורי תמיד היה מוביל במפקדים כמפלגת העם, אך בשנות התשעים החלו חרדים להיכנס לליכוד כאשר הם פקדו ישיבות שלמות ויצרו קבוצת לחץ. אותם עניין הרווח מהעסקנות. הם הצליחו להשתלט על סניף ירושלים בועידה ב – 2002 ומאז הסניף נשלט על ידם ואין ייצוג לחברי הליכוד בירושלים בסניף. בבחירות האחרונות לעיריית ירושלים נוצר מצב ברור שהליכוד וישראל ביתנו בקושי הצליחו לקבל מנדט. צריך להבין שיש יותר ליכודניקים ברשימה של ניר ברקת מאשר ברשימה של הליכוד. אחרי החרדים הגיעו הכיפות הסרוגות. הם הגיעו להשפיע על הליכוד במישור האידיאולוגי, הם הגיעו למסה בעלת השפעה כאשר הם הצליחו להפוך את רשימת הליכוד ליותר ימנית מהבית היהודי , כך גם נאמנו של נתניהו אקוניס עקף מימין את פייגלין, עכשיו אנו עדים לגל של התפקדות של ועדים לכאורה מושחתים. מובילים את המהלך אלון חסן שהודיע כי הוא הולך להפיל את ישראל כץ, אליו מצטרפים חברי ועדים נוספים : השבוע הודיע יו"ר ועד העובדים של פלאפון שהם פוקדים כדי לבחור את שר התקשורת הבא.

כך ההתפקדויות בליכוד הופכות להיות לא רלוונטיות ועלולות להביא את הליכוד לפי פחת. הרי מי שמנהיג את גיוס המתפקדים הוא עופר עיני. המקור שלו מפלגת העבודה. הליכוד עלול לגלות שעופר עיני יחבור לימין הקיצוני ויתן הוראה למשל לתמוך בפיגלין לראשות הליכוד בכך תיווצר מפלגה שלא תוכל להרכיב ממשלה, והוא סולל את הדרך לבוז'י הרצוג.

הבעייה בליכוד היא שהנהגת הליכוד מוכנה לשחוט אחד את השני ולא מבינה שהיא נמצאת כפסיק מאיבוד הרלוונטיות שלה בציבוריות הישראלית.

את הסכנה של מפקד חסן והועדים רואים כולם אך מתנחמים שמי שיפגע מכך יהיה ישראל כץ.

אך גם הם יפגעו בודאות. כמו שהליכוד נפגע בעברו ממפקד החרדים ומפקד הכיפות הסרוגות כך כל הליכוד יפגע ממפקד הועדים.

בסופו של יום לא תהייה ברירה אלא למצוא מוצא למניעת ההשפעה של גורמים אינטרסנטים.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

איוב קרא לא הסוס של קליגולה !

אריק זיו ויזר

איל ארד המנצח הגדול/ יומן פוליטי אריק זיו

אריק זיו ויזר

למי קראת בוגד

אריק זיו ויזר

הרוזן והקצב

ממדינת היהודים למדינת הפקידים – יומן פוליטי – אריק זיו

אריק זיו ויזר

לפיד התעתוע

דילוג לתוכן