26.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
אפרים אבן

דב סלומון ז"ל

במוצאי-שבת, פרשת כי-תבוא, ט"ז באלול תשס"ט (5 בספטמבר 2009), הלך לעולמו ברחובות דב סלומון, מוותיקי תנועת החרות וחבר חטיבת המייסדים בליכוד.
דב סלומון ז"ל נולד בירושלים ונמנה עם המשפחות הוותיקות של העיר. הוא מצאצאיו של יואל משה סלומון ז"ל, ממקימי נחלת-שבעה, מראשונות השכונות שמחוץ לחומה בירושלים, וממייסדי פתח-תקוה, אם המושבות העבריות.
דב סלומון היה מהמפקדים הנועזים של האצ"ל. הוא היה מפקד הח"ק (=חיל הקרב של האצ"ל) בירושלים, וכינויו המחתרתי היה ישי. בין שאר פעולותיו הרבות פיקד סלומון על התקפת האצ"ל על מועדון הקצינים הבריטים בבית גולדשמידט, רחוב המלך ג'ורג' ירושלים, ששכן ב"אזור ביטחון" בריטי, מוקף משמרות וגדרי תייל. סגנו בפעולה זו היה אבשלום חביב ז"ל, מעולי הגרדום לוחמי האצ"ל.
אחר כך שימש דב כסגן מפקד הפעולה הנועזת של פריצת כלא עכו. על הפעולה פיקד דב כהן, שכינויו המחתרתי היה שמשון, והוא נפל בקרב במהלכה. פריצת כלא עכו, ששכן בעיר שבסביבותיה היו מחנות בריטיים לרוב ושכל תושביה היו אז ערבים, הייתה פעולה נועזת, והדה הגיע מקצה העולם ועד קצהו. היו שכינוה "פריצת הכלא הגדולה ביותר בהיסטוריה".
הלווית דב סלומון ז"ל נערכה בבית הקברות החדש ברחובות ביום א', למחרת פטירתו. ספד לו ד"ר אפרים אבן, יו"ר ברית חיילי האצ"ל.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

על דוד רזיאל ז"ל מאת אפרים אבן

אריק זיו ויזר

הרצליה, הרצל והשבת

אלי חזן

הוקם, הוקם, הוקם: על ראשיתו של האצ"ל

אריק זיו ויזר

על יצחק שמיר ועל שיחות איתו/מאת:ד"ר אפרים אבן

אריק זיו ויזר

הצצה אל אוצר כתבי זאב ז'בוטינסקי/ מאת ד"ר אפרים אבן

אריק זיו ויזר

מי משכתב את ההיסטוריה של "אלטלנה"?

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן