20.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
בנימין נתניהו

דברי רה"מ בגני התערוכה, 27.4.10

האם ישנו מיעוט בליכוד שמטיל מוראו על נבחרי הציבור? ראש הממשלה מסביר

ידידיי השרים, סגני השרים, חברי הכנסת, ידידות וידידים.

 

אין עוד אומה שניצבת בפני אתגרים כל כך גדולים כמו מדינת ישראל. אתגרים ביטחוניים, אתגרים מדיניים, אתגרים כלכליים. אבל יש לנו משאב מוגבל שעומד לרשותי, לרשות השרים, לרשות חברינו בכנסת, לרשות המדינה. המשאב הזה הוא זמן וגם תשומת לב. מה לעשות שיש רק 24 שעות ביממה? ומה לעשות שאנחנו חייבים לתת את דעתנו לכל הבעיות הבוערות הללו בחודשים הקרובים?

 

ולכן הדבר האחרון שאנחנו צריכים לעשות עכשיו זה להיכנס להתמודדות פנימית בתוך הליכוד. אסור לנו להסיח את הדעת מהטיפול באתגרים הגדולים שעומדים בפני מדינת ישראל. מה שצריך עכשיו זו אחדות פנימית בתנועה. וזה מה שנכון היום גם לתנועה וגם למדינה. ולכן, אני מבקש לקיים את ועידת הליכוד בעוד 20 חודש ולא עכשיו.

 

אני יודע, כי אני מבקר בארץ, אני בא עכשיו מאשקלון, אני בא ממקומות אחרים ואני שומע אחרים, אני מבין שיש רוב גדול מאוד שתומך בעמדה הזו. רוב ההנהגה שלנו תומכת בעמדה הזו, רוב החברים תומכים, אבל כדי לשנות את חוקת הליכוד, דרוש רוב של שני שליש – ולכן כל-כך חשוב שתבואו לקלפיות ביום חמישי ושגם תביאו את החברים להצביע ביום חמישי למען ההצעה שאנחנו מביאים.

 

ידידיי, לצערי יש גם מיעוט שולי וקיצוני שאינו רוצה בכך. הוא מנסה להטיל את מוראו על נבחרי הציבור, לכפות עליו, על התנועה שלנו, דרך שהיא זרה לנו. אני רוצה להבהיר – התנועה הזו איננה מייצגת את הליכוד. הקבוצה הזו היא גוף זר בתוכנו. אנחנו לא תנועה משיחית וקיצונית, אנחנו תנועה לאומית וליברלית. אנחנו לא תומכים בסירוב פקודות, אנחנו מתנגדים בתוקף לסרבנות, אנחנו רואים את צה"ל ושרשרת הפיקוד בצה"ל כאחד מנדבכי היסוד של הקיום של מדינת ישראל. אנחנו לא מתנגדים לשלטון החוק, אנחנו בעד שלטון החוק, שלטון החוק הוא נר לרגלנו. איך אמר מנחם בגין? ואני חוזר ואומר היום – יש שופטים בירושלים. אנחנו בעד שלטון החוק.

 

ודבר נוסף, אנחנו לא נגד השלום, אנחנו בעד השלום אבל אנחנו מבקשים שלום אמיתי, שלום שבו אנחנו עומדים על האינטרסים הביטחוניים, על האינטרסים הלאומיים שלנו, אנחנו דורשים הדדיות מהפלסטינים, אנחנו דורשים מהם לפתור את בעיית… מה שהם קוראים: בעיית הפליטים מחוץ למדינת ישראל. אנחנו עומדים על כך שהם יכירו במדינת ישראל כמדינה יהודית, מדינת הלאום של העם היהודי.

 

ואנחנו עומדים על כך שנקיים משא ומתן ללא תנאים מוקדמים. שנה שלמה חבריי ואני קוראים לחידוש השיחות ללא תנאים מוקדמים, ושמעתי בסיפוק אתמול שיושב-ראש הרשות הפלסטינית מתכוון לחדש את השיחות. אני אשמח מאוד אם הדבר הזה אכן יתממש בשבוע הבא.

 

בכל מקרה, ביום שני, אסע למצרים להיפגש עם הנשיא מובארכ שפועל רבות לחידוש השלום. אני גם מאוד מעריך את פעולתו ליציבות ולביטחון באזור ועל כן, אנחנו מחויבים לתהליך שלום אמיתי. נכון שעברנו שנה לא קלה, אבל עברנו אותה בהצלחה ועברנו אותה בהצלחה כי היינו ממוקדים, והליכוד הזה בתוך הליכוד הוא שנתן את הבסיס לקדם את המדיניות החשובה שאנחנו מקדמים עכשיו.

 

 אבל יש קבוצה שולית וקיצונית שהיא מנסה לפורר את האחדות הזו והיא באה להטיף לי, להטיף לבני בגין, לבוגי יעלון ולכל השרים שנמצאים כאן, להטיף לנו, הם אומרים לנו – אתם לא שומרים על ירושלים. כל העולם יודע כיצד אנחנו עומדים על ירושלים והם לא ילמדו אותנו איך לשמור על ירושלים. עוד מעט הם ילמדו אותנו איך לשמור על ערכי מורשת, אולי ילמדו אותנו תנ"ך. הם לא צריכים ללמד אותנו שום דבר, אבל אנחנו צריכים לדבוק בדרך שלנו, בדרך של הליכוד.

 

 אנחנו תנועה לאומית ליברלית, אנחנו מתנגדים לסרבנות, אנחנו תנועה שהביאה שלום ובעזרת השם גם תביא שלום, אבל אנחנו חייבים, חייבים לעמוד על הדברים האלה, גם לפנות את הזמן, גם לפנות את תשומת הלב וגם להראות לעם ישראל מהי הדמות האמיתית של הליכוד. ולכן ביום חמישי, למען המדינה, ואני אומר לכן גם למען התנועה, בואו והצביעו ותביאו את החברים להצביע כדי להבטיח לכולנו את העתיד ואת הדרך שאנחנו מאמינים בה.

תודה רבה לכם!

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ח"כ בנימין נתניהו בכינוס מיוחד של המליאה

אריק זיו ויזר

נאום נתניהו בבר אילן

אריק זיו ויזר

אבא בן 100 בעל הסגולה של ראיית הנולד

מפגש נתניהו ושר האוצר יובל שטייניץ עם האירגונים החברתיים ערב הקמת הממשלה

אריק זיו ויזר

מפגש נתניהו ושר האוצר יובל שטייניץ עם האירגונים החברתיים ערב הקמת הממשלה

אריק זיו ויזר

דברי נתניהו לאחר בחירת לבני

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן