27.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

גלילי לא מאירה

חיים כץ בדרך להיות שר התקשורת, שיאן מחכה לאקוניס, הנרקיס הנבל מגרמניה, מעללי קבוצת שטרן, מהפכת הרכב

לפני מספר שנים מונתה אורית גלילי כיועצת לראש הממשלה בנימין נתניהו. האישה שהגיעה ממרומי השמאל הקיצוני הורידה את רה”מ שאולה ובימים האחרונים היא מרבה להתבטא בצורה הזויה, שלא לומר מנותקת. זמן קצר לאחר מינויה טענו אז גבי קדוש, יועץ ראש הממשלה, ועוזרו המדופלם, יואב דבוש, כי היא טובה למערכת. אני טענתי כי היא פגע רק לליכוד ואסון לנתניהו. הזמן הוכיח כי צדקתי. אגב, זה ממש לא היה קשה. חוסר התבונה של גלילי – צוקר בולט למרחקים. עכשיו, בנוסף לאווילותה, היא מסבירה לנו השכם והערב כי נתניהו צריך לעקוף את מר”צ. ראוי להזכיר כי גלילי הייתה אמורה להכין את הליכוד לבחירות האחרונות. במקום זאת היא גרפה קופון ענק : משכורת של כמה ספרות והכול על חשבוננו. והיא גם מטילה רפש כרגע על הליכוד.

בושה.


מהנעשה בליכוד


הליכוד מפלגה חיה או מתה ? אין לדעת כרגע. מה שכן, בימים אלו אנו עדים לתקופת דמדומים לאחר הפרישה של גדעון סער. מחול השדים סביב מינוי השר הבא מטעם הליכוד במקום סער הוא מחול שדים בקצב מוגבר. גלעד ארדן אץ רץ לקבל את תיק הפנים ואמר שלום ואולי להתראות למשרת השגריר באו”ם. הוא מבקש להשאיר אצלו את תיק רשות השידור. את משרד התקשורת רוצים כל חברי הכנסת של הליכוד אך בייחוד שניים שמחזיקים הבטחות למינוי : גילה גמליאל ויריב לוין. ואולם, מהרגע שחיים כץ החליט להיכנס לעסק ששמו שר בישראל נראה כי הוא יגרוף את כל הקופה.

ברקע יש מאבק שבין הצעירים הערכות כי מי שנאבקים על כניסה לסיבוב שני משה פסל,דוד שיאן, ושי קינן בסביבת שיאן מקווים כך שאקוניס יבין כי הוא במצב שאין לו סיכוי לנצח ויעביר תמיכה לשיאן כדי לחסום את שי קינן ומשה פסל.


מנשה נוי


מנשה נוי הוא שחקן מהשורה הראשונה. התבטאויותיו השנויות במחלוקת הזמינו עליו קריאות לחרם. בשנייה שזה נעשה אנשי שמאל צווחו : מדובר בסתימת פיות. כן, אלו שהובילו את החרם על אריאל ועל ההתישבות בוכים על חרם שנעשה נגדם. אני חלוק על חרמות אך זה די אירוני לראות אנשי שמאל בוכים על כך.

מי שהולך לישון עם פשפשים שלא יתלונן כאשר הוא קם בבוקר כולו מתגרד.


הנרקיס נבל


יושב לו בכיין מטעמה של הקרן החדשה ושיצר מצג שווא כאילו ישראל היא המקום הנורא ביותר ליושבי הארץ. כולנו יודעים שקיים יוקר מחייה ויוקר דיור אבל עדיין – ישראל היא המקום הטוב ביותר ליהודים ולאלו שנולדו כאן.

אז כל כך רע שהנרקיס הצחור הזה נוסע לברלין ומפיץ שמועות שווא ברוח : ברלין זהובה והיורו גדל ברחובות ואזוב הקיר מאוד מתוק.

הנרקיס עזב אתה “הארץ הרעה” עם חסכונות אותם חסך אל מה שהוא תפס כאוטופיה ברלינאית או למעשה אוטופיה לניניסטית – שם יקבל הכול בחינם : ביטחון חינם, חינוך חינם, דיור בר השגה חינם, בריאות חינם, רווחה חינם ומילקי ב 90 אגורות.

בלהט האנרכיזם הנרקיס עוזב ומגיע אל הארץ הטובה. שם בגולה הטובה מגלה הנרקיס כי כדי להתפרנס צריך לעבוד ועבודה אין לו. והוא יושב ומחכה שהטוב ייפול עליו. ומחכה ומחכה ומחכה ובינתיים את כל הכסף שחסך בארץ הרעה מתנדף לו תמורת מילקי בשקל ושכר דירה וכך הלאה והלאה.

כך יושב לו הנרקיס וחושב איך כל כך רע בארץ ההיא ומילקי שם עולה 5 שקל ופה בארץ הטובה הזאת אני מובטל שקונה מילקי בשקל.

ואני הרי שליח של המחאה ההיא שממנה סתיו שפיר ויאיר לפיד יצאו מסודרים. אני אראה לכולם כי מילקי עולה פחות משקל. פותח הנרקיס המדמם דף בפיסבוק שקורא לכל מי שרע לו בארץ הרעה שיבוא לברלין. נרד 300 אלף אנשי הארץ הטובה ונראה להם שתמורת מילקי בשקל אנחנו עוזבים. וכך עולה הזעקה ואפילו בארץ הטובה יש לה שם : “מחאת המילקי”.

והמחאה דועכת הנרקיס הנבל מופיע בפריים טיים של הארץ הרעה ההיא ומספר על הסיבות שבגינן עזב. ואחרי הפרים טיים לא רואה הנרקיס כי הכסף זורם לו אל דירתו הברלינאית ומבין כי טוב יהיה לו בארץ הרעה. הוא עכשיו עשה רעש והוא יוכל עכשיו אולי לקבל מימון מהקרן החדשה לישראל. הוא הרי הניע להם מחדש את המהפכה בארץ הרעה.

והרי כל הכסף שהוא חסך פה בארץ הרעה נגמר בארץ הטובה. אז הנה הוא מוריד את הדף שקורא לישראלים לרדת לברלין וחוזר.


ועדת בחירות בליכוד


זוכרים כי התרענו שיש לכיפות הסרוגות ייצוג יתר בועדת הבחירות?

חברי הליכוד לא הבינו עד כמה זה מסוכן.

וכך יושב בועדת הבחירות שבח שטרן ומנצל את זה שלא מגיעים חברי הועדה האחרים ורומס את הליכודניקים.

ומי זועקת מולו ?

חברת המזכירות חגית אלמגור.

היא רואה כיצד שסיכומים של פשרות נעלמים ברודנות של קבוצת שטרן ושטרן אומר לה : כן הייתה הזדמנות, אז רמסנו אתכם.

טוב, עוד ליכודניקית הגיע לתובנה כי הם נטע זר ורע בליכוד.

מכאן אעבור במעבר חד לכחלון.

משה כחלון, חביב הליכודניקים והעם, מי שכבר הוכיח כי אפשר גם אחרת : אפשר לעשות מהפכות ורפורמות מול התיקונים והפקידים ששומרים עליהם. כחלון יוצר תקווה אמיתית בקרב ציבוריים רבים . הוא מקבל תמיכה מהליכוד , יש עתיד, ש”ס, העבודה. הוא כבר עם 10 מנדטים בסקרים. ללא ספק מי שהצליח ברפורמת הסלולר בא לציבור עם קבלות. וככל שקבוצת שטרן תדרוס יותר ליכודניקים בליכוד, הם ימצאו עצמם נדחקים וילכו לבית חדש תחת כחלון.


בנט להמונים


לפני כשבוע יושב לו בחצר משרד הכלכלה השר בנט ומסביר שהוא זה לא מפלגת מגזר. הוא העם. האומנם ?הרי אם הוא העם והוא מייצג את כולם אז בואו נראה למה תלמיד עתודה לא מקבל תנאים כמו תלמיד ישיבת ההסדר?למה אין הפרדה של דת ומדינה?

למה בישובים של יהודה ושומרון הקרקע עולה פחות מהנגב. ואני חושב שהתיישבות ביהודה ושומרון חשובה ונכונה.

כי לבנט חשוב רק מגזר הכיפות הסרוגות. הוא אמנם משדר לעם כי הוא יהיה ליכוד חדש אך בפועל הוא המפד”ל הישן שמתלבש כמו העם, מקטין את הכיפה עד שכמעט לא רואים אותה ועובד בעיניים על כל הציבור.


מחאת מחירי הרכב


שר התחבורה מנהל מספר רפורמות במקביל : השמיים הפתוחים, תשתיות לרכבות ותשתיות בכבישים. ללא ספק מדובר באחד משרי התחבורה שהפכו משרד עגמומי למשרד בכיר.

אחת הרפורמות שמנסים יריביו לתקוע  זאת הרפורמה של יבוא הרכב. שם, דאגו היבואנים במשך שנים שתהיינה תקנות שיסרבלו את היבוא הפרטי והמקביל.

כבר בתחילת הקדנציה הוביל השר כץ מהלך של רפורמה מלאה ביבוא הרכב. ומי דואג להקשות על כך ? יו”ר ועדת הכלכלה אבישי ברוורמן. ואיפה המשמר החברתי? הם נדמו. מדוע ?  כי הם לא יפרגנו לשר בממשלה שרוצה לעשות רפורמה.

ומה עושים חבריהם? יוצאים במאבק בשר שרוצה אך אינו יכול לסיים את הרפורמה שתקועה בועדת הכלכלה. נקווה שעכשיו איתן כבל שעומד להיות יו”ר הוועדה יוציא את העגלה לדרך.

חברת אלבר החלה כבר לייבא ביבוא המקביל ויש אור בקצה המנהרה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ה – DNA של הליכוד הוא קיר הברזל של נתניהו

אריק זיו ויזר

אטומים באוצר

אריק זיו ויזר

סער תם הפסק זמן

אריק זיו ויזר

האוזר ממשיך אין מחליף

אריק זיו ויזר

הם מפחדים !

אריק זיו ויזר

ממשלת נתניהו כישלון או הצלחה – יומן פוליטי- אריק זיו

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן