26.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
צעירים

גלילי בדרך ז’בוטינסקי

אלי חזן ממשיך לחשוף איכויות של צעירים בליכוד. והפעם עם דניאל גלילי באיכות נדירה בתנועה

 

“בלעדי הנוער לא תיתכן תנועה” כתב ז’בוטינסקי אך ספק אם הבין שהנוער היהודי והישראלי בארץ ישראל ישנה את פניו ואת תחומי התעניינותו ובוודאי לא יעמיק בסוגיות אקוטיות להבנת משמעות חיינו במדינת ישראל. אך לא כך פני הדברים כאשר מדובר בדניאל גלילי.

גלילי נולד במיאמי, פלורידה. ארה”ב, במהלך משימה דיפלומטית שמילאו הוריו, ועד גיל 5 גר במספר מדינות  בעולם. את פעילותו הציבורית התחיל בגיל 14 כאשר היה לנער הצעיר ביותר שנבחר כנציג במועצת התלמידים והנוער הארצית של ישראל. בגיל 15 הוכר כתלמיד מחונן, והחל ללמוד בגיל זה לתואר ראשון במדעי מדינה באוניברסיטה הפתוחה של ישראל, עד שהוא סיים את התואר הראשון שלו בגיל 19.  את פעילותיו הפוליטיות החליט להתחיל בנוער העובד והלומד, אך שינה את דעותיו בעקבות פריצתה של האינתיפאדה השנייה. כתוצאה מכך הצטרף ב-2001 לתנועת בית”ר ולנוער הליכוד,  ומאז מרבה בפעילות פוליטית בתוך מפלגת הליכוד. לאחר שירותו בצה”ל, המשיך את לימודיו האקדמיים עד שסיים את הדוקטורט שלו בהיסטוריה מודרנית בגיל 27 באוניברסיטת לוס אנג’לס בקליפורניה, ארה”ב.

בעקבות האזנה לתוכניות של עו”ד יורם שפטל ברדיו FM103 והשימוש הרב בתוכנית בכתביו של ז’בוטינסקי, דניאל התחיל להתעניין בצורה יותר מעמיקה בתורת ז’בוטינסקי. כשהגיעה העת לכתוב דוקטורט, הוא החליט לבסס את העבודה על תורת ז’בוטינסקי מן ההיבט הכלכלי. נושא המחקר של עבודת הדוקטורט שלו היה על ההשפעה של חופש כלכלי בחייהם של אזרחים למדינה על פי הדוקטרינה הכלכלית של זאב ז’בוטינסקי. כיום, הוא חבר במכון ז’בוטינסקי בישראל.

מה הדבר הכי מעניין בתורת ז’בוטינסקי בעיניך?

“ההיבט הכלכלי. במשך שנים חוקרים ניסו לענות על שאלה אחת: מה היה הרציונל הכלכלי של ז’בוטינסקי? כלומר, לאף אחד לא היה ערעור על מאמריו, אך הייתה מחלוקת איזו תיאוריה כלכלית הכוונה את רעיונותיו? האם זאת הייתה התיאוריה הסוציאל-דמוקרטית או התיאוריה הקפיטליסטית?

לדעתי לז’בוטינסקי, כעיתונאי ופובליציסט במקצועו, הייתה בעיה אחת: במאמריו הוא כתב רק את רעיון המאמר, אבל הוא לא הרחיב חלק מאוד חשוב במחקרים אקדמיים שנקרא “ספרות מחקרית”. משמע, מהם הרעיונות שהובילו אותו לכתוב את המאמר?

לכן, מוטלת המשימה על ההיסטוריונים להרכיב את ה”פאזל האידיאולוגי” שנוצר מכתביו השונים  לכדי תורה אידיאולוגית שלמה. כל השאלה היא כיצד אתה מרכיב אותו? החוקרת רפאלה ביילסקי בספרה “כל יחיד הוא מלך” (1988) הרכיבה את המאמרים לכדי תיאוריה כלכלית התואמת את תיאוריית מדינת הרווחה, בעוד שאני בעבודת הדוקטורט שלי הרכבתי את המאמרים לכדי תיאוריה התואמת את תיאורית הקפיטליזם הכלכלי”.

באחת ממשרותיו הקודמות עסק כיועץ פוליטי לאיוב קרא שימש ב-2012 כסגן שר במשרד לפיתוח הנגב והגליל בישראל. כיום, הוא פועל בהתנדבות כ”נציג ציבור” בכנסת ישראל מטעם עמותות הפועלות למען אנשים עם מוגבלויות.

 

נכון לעכשיו, הוא כותב ספרים בתחום הפילוסופיה שבהם פועל לפיתוח מספר תיאוריות בתחום הפילוסופיה ספקולטיבית של ההיסטוריה. בספריו הוא חוקר מספר נושאים כמו: היסטוריה, פילוסופיה, סוציולוגיה, אבולוציה, כימיה ואחרים.

את גלילי ניתן לראות בפעילות אקטיבית בליכוד ולכן ביקשתי לברר

מי הדמות שאתה הכי מעריך היום בליכוד ומדוע ?

“אני מעריך הרבה אנשים בליכוד, בין אם חברי כנסת ובין אם פעילים מהשטח התורמים מזמנם ומכספם האישי בשביל הצלחת המפלגה. אבל האדם שאני הכי מעריך באופן אישי הוא ראש הממשלה חה”כ בנימין נתניהו, בעיקר עקב הניסיון רב-השנים שלו בפוליטיקה המאפשר לו לנהל מדינה תחת הקואליציה הבעייתית שהוא עומד בראשה כיום והאתגרים הקשים שהיא מציבה בפניו”.

 

מה הספר הכי טוב שהיית ממליץ עליו לקריאה?

“למתעניינים בתורת ז’בוטינסקי, הייתי ממליץ לקרוא את ספרה של פרופ’ רפאלה ביילסקי “כל יחיד הוא מלך” (1988). למרות שהיא ואני חלוקים על הגות ז’בוטינסקי בהיבט הכלכלי, הספר הזה עדיין מהווה מאגר מידע חשוב, רעיוני וביבליוגרפי, על כל תורתו ויעיל לקוראים המעוניינים להתעמק בהיבטים מסוימים בתורת ז’בוטינסקי כמו לדוגמא: שביתה והשבתה, מיליטריזם וכו’ בנוסף, הייתי ממליץ לקרוא את מאמריהם של שני חוקרי ז’בוטינסקי מהמעלה הראשונה: ד”ר ראובן שושני וד”ר אריה נאור. מאמריהם יכולים להוות נדבך משמעותי נוסף לכל המתעניין בנושא זה”.

 

מה אתם עושים במסדר ז’בוטינסקי?

“מסדר ז’בוטינסקי הוא גוף המורכב מאנשים אשר מקדישים את חייהם להפצת משנתו של זאב ז’בוטינסקי. אותם אנשים אשר הקימו את תנועת בית”ר ב-1923 בלטביה, החליטו להקים את מסדר ז’בוטינסקי ב-1955 לאחר שעלו יחדיו לישראל. מטרת המסדר היא לאגד תחתיו אנשים אשר מחויבים אידיאולוגית לתורת ז’בוטינסקי, ופועלים יחדו ליישום תורתו בחייהם הציבוריים והאישיים, ולהפצת משנתו בקרב הציבור הרחב בישראל. כיום חברי המסדר פועלים נמרצות להפצת משנת ז’בוטינסקי ע”י פעולות שונות כגון: הרצאות פומביות, חלוקת ספרים בבתי ספר, הענקת פרסים לעבודות מחקר מצטיינות, הפצת סרטונים באינטרנט וכו'”.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

צעירי הליכוד – ערב נאומים

אריק זיו ויזר

החיזוק לרגב מפורום מנוף

אריק זיו ויזר

מנהיגות צעירה: ראיון עם יו”ר תא ‘לביא גלעד’ באוניברסיטת בר אילן

אריק זיו ויזר

נכנס נעם ללשכת חוטובלי

אלי חזן

מסביר את ישראל והליכוד בהונגרית

אריק זיו ויזר

150 צעירים בכנס פתיחת הקמפיין של קבוצת תגר בבית שמש

אלי חזן
דילוג לתוכן