22.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
דעות

גזים בסוריה ואנחנו

הפסיקו לקרוא לזה "לוחמה כימית"! המלים המכובסות האלה גורמות לניכור, מקילות על דעת הקהל העולמית להמשיך ולעמוד מן הצד.

 

 

קיראו לילד (החנוק) בשמו: הוא הומת, הוא נרצח – בגזים. גז רעיל מסוג סארין, כנראה, העושה לקורבנותיו בדיוק את מה שעשה ציקלון ב' – לנו. וגם אין "לוחמה" אין כאן, כמו שתאי הגזים ההם לא היו "לוחמה". כך, עם האמת הערומה לנגד עינינו, עלינו להתמודד עם התמונות של משפחות שנחנקו בשנתן, עם הפנים הדוממות והשלוות של הילדים שלא יקומו עוד.

המתה המונית בגזים אינו מאפשרת לאיש מאתנו להישאר אדיש. ממשלת ישראל מושיטה סעד רפואי לפצועים סורים המתדפקים על שערי הגולן. המעשה האציל הזה זוכה לתמיכת העם כולו, למרות ששני הצדדים הלוחמים שם הם שונאינו ולמרות שהטיפולים הכירורגיים עולים הרבה כסף שעדיין אין לו כיסוי. הקדמנו 'נעשה' ל-'נשמע' כמו בשעותינו היפות ביותר. ולא עוד, אלא שרבים מן הפצועים נשלחים לבית החולים בנהריה, שם מקבל אותם מנהל… ערבי! וגם זאת: ישראל אינה מנצלת את ההזדמנות לצורך פרסומת, יחסי ציבור ושיפור תדמית, אלא "שלא על מנת לקבל פרס", כפי שנאמר בפרקי אבות.

 

עכשיו, שזוועת הגזים מתרחשת בשכנותנו הקרובה, איך מתמודדים איתה? דומה, שמה שעשינו עד כה מראה לנו את הדרך: על ישראל להכריז שהיא מוכנה לקבל לטיפול רפואי כל נפגע גזים מסוריה, בלי לשאול שום שאלות. הדבר יחייב היערכות חירום לאומית, אבל בשביל זה, ג ם בשביל זה, הוקמה מדינת היהודים. למפעל הזה תרתום המדינה את יהדות הגולה, כי לעולם חייב כל יהודי לראות את עצמו כאלו  הוא עמד בתור לתאי הגזים.

תאמרו: עוד לא הוכח סופית, מי שם השליך את הגזים על מי? נשיב לכם, שזה אינו חשוב כלל. אנחנו איננו מזמינים צד לוחם – אנחנו מציעים מזור לנפגעי גזים!

 

התערבות פעילה ישראלית מעבר לגבול מעבר לפרמטרים שהתוותה הממשלה אינה באה בחשבון, ולו רק מפני שכל מי שננסה לעזור לו רק נזיק לו, כי הוא יוקע מיד כ'סוכן ציוני'! מה יכולים אחרים  – אמריקנים, אירופים  –  לעשות? אחרי לקחי עיראק, אפגניסטן ולוב שליחת צבא אינה ריאלית. גם טרור אווירי מן הסוג שהפעילה נאט'ו נגד הסרבים ביוגוסלוויה לא ייתכן, מפני ששליט רוסיה הנוכחי, פוטין, לפי אופיו ומדיניותו, לא יסבול תסריט של "סרביה שנייה" במזרח התיכון.

על כן, יש צורך לשנות תפיסה – מהתערבות צבאית לטובת צד כלשהוא, לענישה. שימוש בגזים צריך להיות קו אדום שעל חצייתו נענשים. פירוש הדבר מכת טילים קשה ומכאיבה, אבל אחת ולא יותר – ועימה הודעה שכל שימוש נוסף בגזים יגרור אוטומטית עונש נוסף, קשה יותר, אבל תמיד רק מכה אחת, למען דעת שאין כאן כוונה להשפיע על תוצאות הלחימה. בתנאים אלה יש סיכוי סביר שפוטין לא יתערב.

ישראל צריכה ויכולה להוביל את הדרישה הזאת לעבור למדיניות של עונשין, וזאת בין היתר מכוח המחווה שלה לנפגעי הגז.

 

אומרים, שנתניהו שוקל הכל על רקע האיום הגרעיני האיראני. הכלל הזה טוב גם לסוגיית הגזים של אסד, בעל בריתה של איראן. מי שעוסק שם בהכנת הפצצה יצטרך להביא בחשבון, שאם בסוגיית הגאזים ישראל מסוגלת למעשה כל כך לא קונוונציונלי לטובת אויבים, חזקה עליה מקל וחומר שלא תירתע מתגובה בלתי רגילה להגנה על אזרחיה מפני סכנה גרעינית.

 

וזה יהיה אולי חומר למחשבה גם לאובמה.

 

אליקים העצני



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הכבל של איתן מנותק

אמיתי שיף

ברוך וינר (קונוס) – גיבור המחתרת האלמוני שהלך לעולמו

אלי חזן

מתגעגעים לפוגלים ?

אריק זיו ויזר

פרשת השבוע: "בהר". עין רואה ואוזן שומעת

אלי כהן

כ"ט בנובמבר הישראלי והפלשתיני

אלי חזן

טראמפ וממשלו

אביגדור הדר
דילוג לתוכן