24.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

ב-1 בספטמבר נבנה את כל הכיתות בשומרון ששר הבטחון לא מאשר, ואיתנו עשרות ח”כים”

כך אמר ראש מועצה אזורית שומרון גרשון מסיקה בדיון בוועדת החינוך של הכנסת

הועדה החליטה לדרוש משר החינוך להעלות את הנושא לדיון בישיבת הממשלה.
בדיון מיוחד של ועדת החינוך של הכנסת בנושא מניעת בניית כיתות וגני ילדים ביהודה ושומרון הודיע ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה:
“בראשון לספטמבר נבנה את כל הכיתות ששר  הביטחון לא  מאשר, על אפכם וחמתכם, ועשרות חברי כנסת ישתתפו איתנו בבניה. אני כראש מועצה מחוייב לחוק חינוך חובה ומחוייב לפי החוק להעמיד כיתות לכל ילדי המועצה האזורית שומרון ואת זה נקיים.
הבעיה של מבני הכיתות היא אבסורדית. שר הבטחון מתעמר בילדי ישראל משיקולים פוליטיים.
כיום האוכלוסיה היחידה תחת כיבוש ביהודה ושומרון היא האוכלוסיה היהודית, משום שתשעים וחמישה אחוז מהערבים מתגוררים באזורי איי ובי, וחמשת האחוזים המתגוררים בשטחי סי בכל מקרה לא שואלים את המנהל האזרחי היכן לבנות. האוכלוסיה היחידה הנמצאת היום תחת כיבוש היא האוכלוסיה היהודית.
את הדברים אמר בתגובה לדברי עוזר שר הבטחון כי אכן ישנה הכבדה על מערכת החינוך ביו”ש ומשרד הבטחון לא מאשר כיתות בישובים שתכנית המתאר שלהם לא נחתמה, “מאחזים” כלשונן.
הדיון הינו השלישי בסדרת דיונים המקיימת הועדה בנושא בשנה האחרונה בעקבות פניה ראש מצועצת שומרון גרשון מסיקה.
יו”ר ועדת החינוך ח”כ זבולון אורלב  (הבית היהודי) אמר בפתיחת הישיבה  לעוזר שר הבטחון להתיישבות ואמר כי מדינת ישראל מחוייבת לתת פתרונות של כיתות לכל הילדים בה מכוח החוק ומכוח האמנות הבינלאומיות שהמדינה חתומה עליה.
ח”כ אורלב פנה ליועץ שר החינוך ואמר לו: באם הדרג המקצועי במשרדי החינוך והבטחון ובמנהל האזרחי לא ימצאו פתרונות, נדרוש משר החינוך להעלות את הנושא בממשלה. אני מבין של-1,000 תלמידים ביו”ש אין פתרון כיתות. מדינת ישראל מחוייבת לדאוג לכל תלמידיה לכיתות ראויות כמו כל מדינה מתוקנת. הילדים.
יועץ ראש הממשלה להתיישבות גבי קדוש אמר בדיון: “שוחחתי לפני הדיון גם עם מזכיר הממשלה, ‘רוח המפקד’ של הממשלה היא ברורה והיא כי לא ישאר אף תלמיד ללא כיתה בפתיחת שנת הלימודים. אנימ ממקוה כי זה יחלחל כלפי מטה. הנושא פתיר ואני מקוה כי הוא ייפתר”.
ח”כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי) תהה בציניות כיצד משרד הבטחון טוען שהוא עדיין לא הספיק לסיים ההליכים התכנוניים, בשעה שהוא הבטיח בועדת הכספים כי תוספת הפקחים נועדה בעיקרה לאנשי תכנון לטובת ההתיישבות”.
ח”כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי) אמר כי שר הבטחון בוחר איזה חוק לקיים בצורה סלקטיבית ומשתמש בצורה מעושה בחוק על מנת לפגוע בילדי ישראל.
יו”ר מועצת יש”ע דני דיין: ההבדל בין הילדים שלנו לילדי הבדואים הוא ששר הבטחון רוצה להצר את צעדיה של ההתיישבות בשומרון וביהודה”.   
ח”כ עתניאל שנלר (קדימה): אינני נכנס כעת לויכוח על הגבולות הנכונים והיכן הגבול. ההצהרות כי לא ניתן להקים כיתות בגלל נושאים משפטיים אינן אמת.
ראש מועצת בנימין אבי רואה אמר כי כיום ישנם מנגנונים רבים להקלה על מרקם החיים של הערבים ואין אף מנגנון שדואג ליהודים ביו”ש. הוא הצהיר שראשי המועצות יבנו כיתות לתלמידים.
עימות חריף פרץ בועדה בין עוזר השר להתיישבות ברושי לבין אתי בנימין יו”ר הנהגת ההורים הארצית, שהזדעזעה מהנתונים שהוצגו בדיון, והטיחה בעוזר השר: “מדינת ישראל היא חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל. אנחנו לא ניתן לפתוח את הלימודים ללא פתרון ראוי וסביר. אני מבקשת לקבל עדכון האם האישורים עודכנו”.
יו”ר הועדה, ח”כ זבולון אורלב, סיכם את הדיון:
“קיימת חובה חוקית ע”פ חוק חינוך חובה להסדיר מקום לימודים סביר עבור כל ילדי יהודה ושומרון בדיוק כפי שהיא מחייבת כל מדינת ישראל. הועדה מגבה את שר החינוך בדרישתו להסדיר את כל הנושאים המשפטיים כדי להגיע לפתרון. הועדה רשמה את הודעת  משרד הבטחון כי נמצאו פתרונות לרבים מהמבנים וישנם עוד 27 מבנים שלגבם לא נמצא פתרון. חלק מהמבנים מצויים בישובים ותיקים, ובהם יתות לגני חובה ולחינוך המיוחד. הועדה קובעת כי הואיל והדרגים המקצועיים מיצו את יכולותיהם למציאת פתרונות והואיל ושנת הלימודים עומדת בפתח, תובעת הועדה משר החינוך להביא את הנושא לישיבת הממשלה על מנת להביא לפתרון הבעיה”.
 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

לוין במקום הראשון בפעילות הפרלמנטרית למען ארץ ישראל

אריק זיו ויזר

איוב קרא “יש להעביר את המנהל האזרחי בשטחי C ממשרד הביטחון למשרד הפנים”

אריק זיו ויזר

אירופה (שוב) טועה

אלי חזן

כל הזמן נכנסים במתנחלים

אריק זיו ויזר

“לפתוח בחקירה נגד מפלגת קדימה והעומדת בראשה”

אריק זיו ויזר

כחלון לריבלין : נשיא אני אהיה רק בלוב

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן