32.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

בשם שלום הבית

איילה חסון 2 בן כספית 0, הורביץ משתלט על לשכת נתניהו, ההיסטוריה של מאבקים פוליטים, מראש ממשלה מעופף ועד נאום הקופים, יש צורי סיסו

מאבק מיותר

נקדים ונאמר : נתניהו הוא ראש הממשלה שניצח את הסבבים האחרונים. במבחן התוצאה נתניהו מביא את המנדטים. מנגד, ישראל כץ הוא אחד השרים הבולטים בממשלות נתניהו. הוא גם שועל פוליטי שיודע להביא את המהלך הנכון לטובת המערכת.

בכל זמן שנתניהו וכץ שילבו ידיים השניים הגיעו להישגים.
כל המאבק הפוליטי הזה נולד מחוסר בתקשורת כאשר שני הצדדים מגיעים לפיצוץ ואז עוברים לבקרת נזקים. אין ספק כי נתניהו רואה בישראל כץ איום ואין ספק שישראל כץ רואה בנתניה כמי שרוצה להחליש אותו.
אך לשניהם יש טעות בסיסית שממנה מגיעים לפיצוץ .
נתניהו שומע את הסביבה שלו שמתדלקת כל הזמן כנגד ישראל שרוצה להחליף אותו. אין ספק שישראל כץ רואה את עצמו כמי שמתאים להחליף את נתניהו אך בכל השיחות עם ישראל הוא מדבר על היום שאחרי נתניהו.
ישראל שומע כי נתניהו רוצה להחליש אותו באופן שיטתי. אין ספק שנתניהו לא רוצה לראות מישהו מתחזק ומסכן את מעמד העל שנוצר ולפיו אין מחליף לנתניהו.
אך כמו נתניהו גם ישראל נמצא בסוג של התבצרות במעמדו.
מה שברור הוא כי כאשר כץ מנסה כבר הרבה זמן להגיע להסכמות על ניהול המצודה ומסביב לנתניהו לא רוצים ובתהליך יש כבר כאלה שמלבים את הסכסוך. אצל שני האישים היו גורמים שרצו לראות את הקרע מתבקע עד הסוף. אצל ישראל היו שהעדיפו יציאה מהממשלה והליכה למלחמה בתוך התנועה, מנגד היו אצל ישראל שאמרו שעדיף שיעשה מעשה שרון ולא איציק מרדכי.

מנגד אצל נתניהו הייתה היו גורמים שרצו לראות את ישראל כץ מחוץ לממשלה – מורחק ואולי מצליחים להביס אותו. מנגד, היו אלה שהסתכלו על היום שאחרי והאם יהיה שווה שישראל הופך להיות מי שיזנב פוליטית בנתניהו. בכל מקרה היה ברור כי ישראל לא מתכונן לעשות מעשה בוגי או סער ולפרוש ולעזוב את הליכוד.

בהיסטוריה של הסכסוכים בין מנהיגים בתנועה לבין הבכירים בליכוד יש היסטוריה. 
נתחיל באריאל שרון כאשר היה שר התמ'ת :  תקף את פרס שהיה ראש ממשלה וחיפש עילות לא לקיים את הרוטציה עם שמיר. פרס שם לו מכתב פיטורין שרון התנצל והמכתב בוטל.
פרס פיטר את מודעי 
בתחילת אפריל 1986 צוטט מודעי כאומר שראש הממשלה שמעון פרס אינו כלכלן וכינה אותו "ראש ממשלה מעופף" בגלל נסיעותיו התכופות לחו"ל. לאחר בקשת הבהרות דרש פרס את העברתו של מודעי מכהונתו כשר האוצר. יצחק שמיר, מנהיג הליכוד עמד לצידו של מודעי והמערכת הפוליטית נערכה לפירוק ממשלת האחדות והליכה לבחירות. אולם במגעים בין המפלגות הוחלט להעביר את מודעי לתפקיד אחר והוצעו אפשרויות שונות. אופציה אחת הייתה שמודעי יתחלף עם שר החוץ יצחק שמיר עד לקיום הרוטציה, אולם פרס דחה אופציה זאת ודרש שמודעי לא יחזור למשרד האוצר גם לאחר הרוטציה. לאחר מכן עלתה ההצעה שמודעי יתחלף עם אריאל שרון, אולם גם הצעה זאת נדחתה. לבסוף הוחלט על הצלבה בין מודעי ומשה נסים. נסים מונה לשר האוצר ומודעי עבר למשרד המשפטים. מודעי כעס על ששמיר לא גיבה אותו יותר
מודעי המשיך בהתגרות מול פרס ונאלץ לפרוש ולעזוב את הממשלה עד שפרס ניסה להקים במרס 1990 קואליציה חלופית בראשותו וביחד עם החרדים, במה שכונה אז "התרגיל המסריח". ראש הממשלה יצחק שמיר בנה ממשלה צרה ובשנת 92 הפסיד לרבין.

דוד לוי

מהודעת לוי על "בגין יש לך יורש" ובהמשך מלחמתו של דוד לוי מול נסיכי הליכוד שראו בלוי סכנה שמגיעה מהפריפריה, היו בהתנהלות של נסיכי הליכוד סממנים של גזענות ולא לחינם הגיע נאום הקופים.

מאז שהפסיד לנתניהו בבחירות המקדימות בליכוד , לוי היה פגוע ומערכת היחסים שלו עם נתניהו ידעה עליות ומורדות, עד ההתפלגות של לוי מהליכוד והקמת גשר. אומנם בבחירות 96 לוי חבר לנתניהו אך מערכת היחסים בין השניים המשיכה להיות מתוחה עד שפרש שוב. בבחירות של 99 חבר לאהוד ברק אך גם ממשלתו פרש לאחר בעילה של ויתורים מפליגים.
לוי תמך בשרון ב – 2001 אך שרון שכח לו את התמיכה שקיבל ממנו גם כאשר נתניהו לא רצה למנות את שרון לשר בממשלתו הראשונה כאשר סרב להיכנס לממשלה בלי שרון ושרון לא מינה אותו לשר.

איציק מרדכי

כיהן כשר ביטחון בממשלת נתניהו הראשונה וללא ספק תפס את מעמדו בליכוד אך התגרה בנתניהו עד שנתניהו פיטר אותו. רץ בראשות מפלגת המרכז וקיבל 6 מנדטים. מונה לשר בממשלת ברק .
שרון פיטר את שרי ש"ס ויותר מאוחר שרי שינוי , נתניהו פיטר את לפיד ולבני את סגן השר דנון בצוק איתן .
בדרך גדעון סער שקרא תיגר על נתניהו הודיע שהוא יוצא להפסקה , בוגי שנפגע ממתן תיק הביטחון לליברמן פרש ברעש גדול.
מה שמאפיין את המצבים הללו הוא שיש כאלה שכמו מודעי ואיציק מרדכי – גמרו את הסוס ויש את הדרך של שרון שמחל על כבודו, שרד את המערכת ובסופו של יום זכה בגביע.

מנגד גם נתניהו הרגיש את הצד של תלוי בראש הממשלה. כאשר שרון הרכיב את הממשלות שלו הוא היה נהנה לראות את מתחריו מזיעים כולל נתניהו וכך מרט להם את הנוצות. כאשר בממשלתו השנייה לקח את תיק החוץ מנתניהו ונתן לו את האוצר. במהלך כל הקדנציה היו עימותים בין השניים כאשר השיא כאשר שרון הביא את ההצבעה על התנתקות לכנסת נתניהו הוביל קו תקיף נגד ההינתנתקות ובזמן ההצבעה נתניהו שאסף איתו עוד שרים ניסו לכפות על שרון משאל עם בתמורה להצבעה, שרון חיכה בסבלנות עד שנתניהו נכנס והצביע למורת רוחו בעד התנתקות.
צריך לזכור שאם נתניהו לא היה מתפטר ב 2005 ממשלת שרון הוא היה מחליף את שרון כאשר נכנס לנבצרות אך נתניהו התפטר והשאר היסטוריה.


לשכה בהקמה

 

התגובות הראשונות המגיעות מהשבוע הראשון של יואב הורביץ נחשבות לחיוביות. יואב נראה מנהל טוב למערכת גם בתהליך המשבר אין ספק שהישרה רוח טובה.  שרים ומקורבים אמרו לליכודניק כי יואב הפתיע בהתנהלות שלו ומרגישים שיש מנהל.


צורי סיסו

 

בכל הפרשה האחרונה בסיכומים הופיעה תוספת קטנה וחשובה : צורי סיסו שנתניהו מינה לפני מספר חודשים למורשה חתימה וממלא מקום המנכ"ל, ימונה באופן קבוע. המינוי לא עבר בזמנו את מזכירות הליכוד ובהסכם בין ישראל כץ לבין נתניהו הוכנס שהמזכירות תאשר את המינוי של צורי. ההאשמה היחידה שיש כנגד צורי שהוא מקורב לנתניהו אבל צורי אומנם בחור שקט וצנום אך אני מאמין כי צורי יצליח בתפקידו. צורי מגיע עם הרבה רצון להצליח, וכן רק בליכוד אפשר להגיע לתפקידים וניתן לשבור עוד תקרת זכוכית.


איילה חסון

 

מי שלא רצה את איילה בערוץ 1 קיבל את כל הפאנל שלה בערוץ 10 . היא הגיעה בסערה לערוץ מהבית שלה שהיה בתהליך של ריקבון. היא הגיעה למקום שבו היה כוכב לכת כבן כספית ועד מהרה הוכיחה מי היא האישה החשובה באמת. כזכור, כספית היה מאלה שרדפו אותה בפרשת אשכנזי. כבר אז העיניים היו נשואות לראות האם השניים ישרדו ביחד אחרי כל הדם הרע שעבר ביניהם?
אז בואו נדגיש ונאמר את האמת : איילה היא כמו בולדוזר משום שבן כספית כבר לא שם אך ארי שביט כן. 
בכל מקרה שתיים אפס לאיילה על בן כספית.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

בנט חלש מול ביידן

אריק זיו ויזר

מי יותר ימין, השכל או חזן

אריק זיו ויזר

הצילו את אקוניס

אריק זיו ויזר

ירושלים מחכה לפרידמן

אריק זיו ויזר

הקואליציה הנדרשת : זה או אנחנו או הם

אלי חזן

מרכיבים קואליציה : זמן שפיות

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן