23.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
באנר ראשי דעות

בשורות מאתגרות ממקסיקו?

לפני שעתיים התפרסם כי אנדרס מנואל לופס אוברדור – מועמד השמאל במקסיקו ניצח בבחירות.

 
החברים השמרניים שלי שם אומרים שהוא אנטי ישראלי.
 
בהקשר לישראל יש לומר שני דברים : קיימת תמיד האופציה הראשונה שבה האנטי ישראליות תתורגם למעשים. ואז יבואו מבקריו של ראש הממשלה נתניהו ויגידו ש"הנה, הוא לא באמת שינה את היחסים הבינלאומיים של ישראל".
ברור שהוא שינה ללא היכר כי העובדות מוכיחות זאת. אירוני למדי שמדובר בדרך כלל באותם אנשים שאומרים לגבי היחסים עם ארצות הברית ש"לנתניהו היה הרבה מזל שטראמפ נבחר". אז הנה, על פי אותו מודל הפעם לא היה לנו מזל.
 
ואז תמיד אפשר ללכת לאופציה ב': עובדה ידועה היא שראש הממשלה הפך את ישראל למעצמה. או אז, המנהיג החדש של אותה מדינה, הגם שהוא בא מרקע אנטי ישראלי, מתחיל להבין את הנחיצות הישראלית להצלחת מדינתו ואז הוא משנה את היחס ללא היכר.
רוצות דוגמא? אלכסיס ציפראס מנהיג יוון. שייך למפלגת סיריזה האנטי ישראלית, נבחר על בסיס מצע שכלל בתוכו אנטי ישראליות, לאחר בחירתו הבין את חשיבות ישראל ומאז ביקר בארץ מספר פעמים, חתם על הסכמים גאו אסטרטגיים עם ישראל ובכלל הפך את ישראל למרכיב מאוד מרכזי במדיניות שלו.
יש להניח שמשרד החוץ במקסיקו עשה עבודת מטה מקיפה על מנת להבין זאת. הימים הקרובים יגידו. 
 
 
 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

איפה אלביס פרסלי?

אריק זיו ויזר

בתאל זכריה: ברגל ימין ללשכת שר המודיעין!

דניאל נחמיה

כששניידר מארחת את ריעס

אלי חזן

בג"צ כופר בשלטון החוק

זאב בן-יוסף

בסביבה טובה: השרה גילה גמליאל

ליכודניק משתתף בצערו של חברנו רועי יעקב

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן