39.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

בשורה להורים חד הוריים לומדים

בשורה למשפחות החד-הוריות

אושר בקריאה שנייה ושלישית:

תופסק שלילת הזכאות לגמלה מהורה יחיד הלומד לימודים גבוהים

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית הצעת חוק להפסקת שלילת הגמלה מהורה יחיד הלומד במוסד להשכלה גבוהה של יו”ר סיעת הליכוד ח”כ גדעון סער.

הצעת החוק מתקנת את העוול הקיים כיום, לפיו הורה יחיד המבקש ללמוד, באופן מלא או חלקי, במוסד להשכלה גבוהה, נשללת ממנו באופן אוטומטי הזכאות לגמלה מכוח החוק. שלילת הגמלה חלה גם על הורה יחיד אשר שכר הלימוד שלו במוסד הלימודים ממומן באמצעות מלגה או מקורות מימון אחרים.

הוראות אלה מונעות מהורים יחידים את האפשרות לרכוש השכלה ומקצוע ולשפר בעתיד את אפשרויות התעסוקה ואת רמת ההכנסה על מנת שלא להיזקק לקצבה מהמדינה במסגרת חוק הבטחת הכנסה.

לפני ההצבעה הודיעה הקואליציה על שינוי בעמדתה ועל תמיכה בחוק, בניגוד לעמדת האוצר והממשלה, ומליאת הכנסת הצביעה פה אחד בעד החוק.

ח”כ סער: “הצעת החוק היא בשורה למשפחות החד-הוריות – הן אימהות חד-הוריות והן אבות חד-הוריים. התיקון לחוק נועד לפתור את המלכוד בו מצויות אימהות חד-הוריות רבות, כאשר החוק הוא המונע מהן להתפתח ולרכוש השכלה, דבר הפוגע בהמשך ביכולתן להשתכר בשוק העבודה ולפרוץ את מעגל העוני”. 

לקישור המקורי לחצו כאן
סער מתכוון לסכל את יוזמת האוצר לקצר את חופשת הלידה



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

האתר הרשמי של ח”כ יריב לוין

אריק זיו ויזר

ליכודניק מרכין את ראשו לזכרו של ח”כ זאב בויים

אריק זיו ויזר

אדלשטיין : “שרון היה גיבור ישראל”

אלי חזן

רגב מציגה : הומאז’ לחגיגה בסנוקר – “לא עם הגרזן”.

אלי חזן

נאום הקופים הנחרץ של ח”כ מירי רגב

אריק זיו ויזר

ח”כ דני דנון יעמוד בראש ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת מעורבות של ממשלות זרות בישראל

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן