21.1 C
תל אביב
17 באפריל 2024
ליכודניק
ד"ר יצחק בן גד

בערבית קוראים לזה “שרף” (בעברית “כבוד”)

ראש הממשלה נסע לאחרונה למצרים לפגישה עם הנשיא מובארכ.  בימים אלא שר הבטחון שלנו נסע לפגוש אותו בשארם אלשיך.

הנשיא מובארכ היה פעם אחת בישראל בעת הלויתו של המנוח יצחק רבין ז”ל.  מאז ועד היום ביקרו אצלו ראשי ממשלות ישראל  רבין, אולמרט ונתניהו אך הוא נמנע מלבקר בישראל.

אצל שכנינו הערבים קוראים לזה “שרף” (כבוד בעברית).  מי שמכבד את זולתו יבקר אצלו ויקבל בקור גומלין.  ראש ממשלת ישראל אינו נופל במעמדו וכבודו מנשיא מצרים.

דבר נוסף מצרים מתעלמת משר החוץ ליברמן.  גם זה אינו מקובל.   גם אם שר החוץ אמר משפט זה או אחר על מצרים שאינו מקובל עליה זו אינה סיבה לכעוס עליו.  כמה וכמה פעמים בעבר התבטאו מנהיגים מצרים בצורה מעליבה ולא דפלומטית כלפי ישראל ואנו לא עשינו מזה ענין.  ליברמן הוא שר החוץ של ישראל וצריך להתנהג כלפיו בכבוד.  פגיעה בו פרושה פגיעה בכבודה של ישראל.

שר החוץ שלנו מדבר בשפה ששכנינו מבינים.  צדק השר כאשר קבע שתורכיה לא תהיה מתווכת בין ישראל וסוריה.  התורכים דיברו באיבה גלויה כלפינו בסוגית “עופרת יצוקה” ובכך הם פסלו את עצמם מלהיות מתווכים הוגנים.  תגובת השר שלנו תגובה ראויה ונכונה.

העתון המצרי “אלאהראם וויקלי” פרסם לאחרונה תמונת זועה של ראש הממשלה נתניהו בקריקטורה תחת הכותרת “Human spare parts Palestinians” .  ראש הממשלה נראה בקריקטורה בדמות של קצב המניף סכין ומציע למכירה איברים שנקטעו מגופות של פלשתינאים.  חוצפה וגסות רוח ממש.  אין זו הפעם הראשונה שהמצרים פוגעים בראש הממשלה.  פעם תיארו אותו בקריקטורה כמפלצת.

העתון “אלאהראם וויקלי” בטאון ממשלת מצרים.  אני מאמין שלו קריקטורה מעליבה של מובארכ היתה מתפרסמת בעתונות החופשית שלנו המצרים היו עושים מזה ענין וכבר היו דברים מעולם.

המצב בלתי נסבל.  השגריר שלנו בקהיר בודד ומנודה, משר החוץ שלנו מתעלמים וראש ממשלתנו מופיע בתקשורת המצרית הרשמית כמפלצת ורוצח.  זה לא מכובד.  יתרה מזו העתונות המצרית בנימה הרסנית תוקפת כל צעד שעושה ישראל.  ככה לא מקדמים שלום והבנה בין העמים.

“שקט הוא רפש” אמר ז’בוטינסקי.  למען כבודה של ישראל מוטב שנסביר למצרים שההתנהגות שלהם אינה מקובלת עלינו.  ישראל בכבודה ומעמדה בוודאי שאינה נופלת ממצרים.  גם לישראל יש “שרף”.  וכבר קבעו חז”ל:  “איזהו מכובד?  המכבד את הבריות.”.

 

הכותב מזרחן ולשעבר קונסול כללי של ישראל בפלורידה



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

השגריר באו”ם: הגיע הזמן לשנות כיוון

אריק זיו ויזר

חרדים מסוג אחר בנתניה

אריק זיו ויזר

אבו מאזן – משכתב את ההסטוריה

אריק זיו ויזר

ראש הממשלה ראוי לברכות

אריק זיו ויזר

משתמשים בשכול כדי להפיל ממשלה

אריק זיו ויזר

למה ירושלים בירתנו?

דילוג לתוכן