26.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
שוש הלוי - אופקים

בעקבות נאום אובאמה -קווי 67' לא בבית ספרנו

גם רעיון חילופי השטחים שלו – ממוקש למדי

 

הגם שנאומו, אמש, של הנשיא אובאמא בפני באי וועידת אייפאק, היה נאום אוהד וחם לישראל, קלטו אוזניי את הניואנס החוזר -"קווי 67..אשר על כן, אני מוצאת לנכון לומר את הדברים הבאים – ישראל לא תוכל לחזור לקווי 67' , או להסכים למתווה מדיני כלשהוא שיכלול את הקמתה של מדינה פלסטינית על בסיס קווים אלה.

למי שזקוק לתזכורת – ב-67 פתחו כל מדינות ערב במלחמה כוללת על ישראל כשמטרתן המוצהרת היתה – חיסולה של היישות הציונית שעדיין היתה בחיתוליה בימים ההם. רצה הגורל וניצחנו את כולן, בנצחון המזהיר במלחמת "ששת הימים". באותה מלחמה גם נוצרה מה שקרוי "בעיית הפליטים" ומאז גם התחילו ארגוני השמאל להשתמש בסמנטיקה של "שטחים כבושים" ו"עם פלסטיני", כשאפילו גולדה , ראש הממשלה לשעבר, הצהירה ש"אין דבר כזה -עם פלסטיני" . כשעד אז, היה בכלל מקובל לחשוב שמולדתם של "הפליטים" היא ירדן.

גבולות 67' אינם ברי הגנה, שלא לדבר על חלוקתה של ירושלים.

גם רעיון חילופי השטחים של אובאמה, טומן בחובו מוקשים לא מעטים. הוא עלול, למשל ליצור מובלעות ישראליות בתוך שטחים פלסטיניים, כמו למשל – אריאל בתוך מובלעת פלסטינית שמסדרון צר וארוך מוביל ממנה אל תוככי ישראל. רעיון העיוועים הזה , מדבר על חילופי שטחים בין ישראל לפלסטין.דהיינו – ישראל תיתן כך וכך קילומטרים רבועים , בתוך הקוו הירוק, לפלסטינים, תמורת כך וכך קילומטרים רבועים , בתוך שטחה של הרשות הפלסטינית. רעיון ביזרי ובלתי ישים, בעליל.

בכלל  – אין מה לדבר עם ממשלת הטרור המאוחדת פתח-חמאס, לפני שהם מכירים בזכות הקיום של מדינת ישראל. זה -קודם כל.למזלנו – קיים ארגון כמו השדולה הפרו ישראלית -אייפאק שהנשיא אובאמה, זקוק לתרומות ממנו, כמו גם הקול היהודי האמריקני שאובאמה יזדקק לו בעונת הבחירות הבאה.

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אסון הצונאמי ביפן

אריק זיו ויזר

Enough is – enough ! – 2

אריק זיו ויזר

שיר :מדינת ישראל – שוש לוי

אריק זיו ויזר

הודעה לחברים

אריק זיו ויזר

ישראל, הנשק הגרעיני ושאלת העמימות

אריק זיו ויזר

ההצהרה של גולדסטון – מעט מדי, מאוחר מדי

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן